Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.
Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, powiedział: „Golf jest sercem naszej marki. To symbol postępu i technologii. Dzięki temu modelowi miliony ludzi mogły po raz pierwszy skorzystać np. z nowych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa, ponieważ stały się one dla nich cenowo dostępne. Golf wywarł w ten sposób wpływ na całe pokolenia kierowców”. Ralf Brandstätter podkreślił następnie: „Od siedmiu pokoleń Golf przyczynia się także do tego, że Volkswagen jako marka i jako koncern stał się jednym z najważniejszych producentów samochodów na świecie”.
Dr Stefan Loth, dyrektor zakładu w Wolfsburgu stwierdził: „W 1974 roku nasi pracownicy stanęli przed wyzwaniem, jakim było zastąpienie Garbusa Golfem. Od tego czasu rozwijaliśmy konsekwentnie nasz główny zakład i oprócz nowego Golfa produkujemy dzisiaj w Wolfsburgu także e-Golfa, Golfa GTE oraz Golfa Sportsvana, a także inne modele”.
Golf należy do nielicznych modeli na światowym rynku, których kierowcy nie są kojarzeni z żadną konkretną klasą społeczną i także w przyszłości będzie jednym z wiodących produktów marki Volkswagen. Wyposażony w najnowocześniejsze rodzaje napędu, systemy asystujące i multimedialne, a także w najnowocześniejsze systemy obsługi model ten będzie dostarczał ważnych impulsów dla rozwoju przyszłej motoryzacji.
Ważne daty związane z debiutem pierwszego Golfa:
29.03.1974 r.: |
z taśm zjeżdża pierwszy Golf – początek produkcji seryjnej |
08.07.1974 r.: |
Golf trafia do salonów sprzedaży Volkswagena |
05.08.1974 r.: |
pierwsi klienci odbierają nowe modele |
Golf I z 1974 roku:
Nadwozie: |
trzy - i pięciodrzwiowe typu hatchback |
Wnętrze: |
pięciomiejscowe, bagażnik o pojemności 300 l, składana kanapa z tyłu |
Silniki: |
czterocylindrowy, benzynowy 1.1, 37 kW/50 KM |
Rodzaj napędu: |
na przednie koła, czterobiegowa mechaniczna skrzynia biegów, w opcji trzystopniowa przekładnia automatyczna |
Prędkość maks.: |
140 km/h (50 KM, przekładnia mechaniczna) |
Wersje: |
Golf i Golf L (każdy o mocy 50 KM) |