BMW Group sprzedała w ubiegłym roku na całym świecie 2 521 525 samochodów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, zwiększając sprzedaż w stosunku do ubiegłego rok o 8,4%. Marka BMW ustanowiła nowy rekord sprzedaży z liczbą 2 213 795 egzemplarzy (+9,1%) i była tym samym w ubiegłym roku światowym liderem w segmencie premium. W 2021 r. firma ponaddwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych do 103 855 sztuk (+133,2%).
Pomimo ograniczeń w dostawach i trwającej pandemii koronawirusa osiągnęliśmy w 2021 r. dobre wyniki sprzedaży dzięki efektywnym działaniom operacyjnym w całej Grupie i atrakcyjnej ofercie produktowej. Nasze marki ustanowiły na całym świecie wiele rekordów; przede wszystkim marka BMW, która zajmuje pierwsze miejsce na świecie w segmencie premium — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. — W zeszłym roku skupiliśmy się na rozwoju elektromobilności, sprzedając ponad 100 tysięcy samochodów elektrycznych.
BMW Group na dobrej pozycji do kontynuowania rentownego wzrostu w 2022 roku
Koncern z ufnością patrzy na bieżący rok. — Chcemy rozwijać się rentownie również w 2022 roku. Będziemy nadal konsekwentnie rozszerzać naszą ofertę pojazdów w pełni elektrycznych. Dlatego też wyznaczyliśmy sobie szczególnie ambitne cele w zakresie wzrostu: chcemy w tym roku ponaddwukrotnie zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem w pełni elektrycznym w porównaniu z rokiem ubiegłym — dodał Pieter Nota.
Konsekwentna cyfryzacja interfejsu klienta wyznacza kierunek dla skutecznej sprzedaży w przyszłości
Wraz z wprowadzeniem BMW iX oraz BMW i4 BMW Group znacznie rozszerzyła zakres cyfryzacji na styku z klientem. Oprócz intuicyjnej konfiguracji ułatwiającej proces zakupu na rodzimym rynku niemieckim można na przykład kupować teraz online skonfigurowane nowe samochody i młode rocznikowo samochody używane z całej gamy modelowej. Do 2025 roku koncern planuje sprzedawać około jednej czwartej swoich pojazdów całkowicie online.
Proactive Customer Care umożliwia identyfikację wymogów serwisowych na podstawie danych. Pozwala na bezpośredni kontakt z klientem oraz w miarę możliwości zdalną pomoc, jak również na sprawne i nieskomplikowane przeprowadzenie koniecznej wizyty w serwisie.
Nowa aplikacja My BMW / MINI już dziś oferuje jeszcze więcej dodatkowych funkcji, takich jak zamawianie usług cyfrowych czy szeroki dostęp do opcji ładowania, a także stanowi bezpośredni kanał kontaktu z klientem.
Marka BMW pobiła rekord sprzedaży z przedkryzysowego roku 2019
Marka BMW zamknęła miniony rok ze wzrostem sprzedaży na całym świecie o 9,1 procent (2 213 795 pojazdów) w porównaniu z rokiem poprzednim. Dzięki nowej, atrakcyjnej gamie modelowej BMW osiągnęło swój najlepszy wynik sprzedaży w historii.
Rok 2021 upłynął pod znakiem ofensywy w zakresie elektromobilności
Dzięki łącznej liczbie 328 316 sprzedanych egzemplarzy (+70,4%) udział pojazdów zelektryfikowanych marek BMW i MINI w roku 2021 na świecie wyniósł już 13%, a w Europie nawet ponad 23% z liczbą 225 415 sztuk.
Przy 37 939 sprzedanych egzemplarzach BMW iX3* około jedno na dziesięć sprzedanych na świecie BMW X3 miało napęd w pełni elektryczny. Co trzeci nabywca 3-drzwiowego MINI na całym świecie zdecydował się na wersję w pełni elektryczną* (34 851 egzemplarzy). BMW i3, jedyny na świecie w pełni elektryczny samochód premium w segmencie kompaktowym, cieszył się popularnością również w dziewiątym roku swojego istnienia: sprzedano 28 216 egzemplarzy, czyli o 5,4% więcej niż w roku ubiegłym.
BMW iX oraz BMW i4 to dwie kluczowe innowacje wprowadzone na rynek przez BMW Group pod koniec ubiegłego roku. W 2022 r. firma rozszerzy swoje elektryczne portfolio o w całkowicie elektryczne wersje BMW serii 7 i BMW X1, a w 2023 r. o BMW serii 5. Oprócz tego pojawi się m.in. następca MINI Countryman oraz całkowicie elektryczny Rolls-Royce Spectre.
Już w roku 2023 firma w około 90 procentach obecnych segmentów rynkowych będzie mieć w ofercie co najmniej jeden w pełni elektryczny model. W sumie w ciągu najbliższych około dziesięciu lat koncern wprowadzi na drogi około 10 milionów samochodów z napędem elektrycznym.
Od połowy dekady Nowa Klasa bezkompromisowo ukierunkowana na napęd całkowicie elektryczny będzie miała znaczący udział w sprzedaży BMW Group.
Marka MINI już od początku lat 2030 będzie oferować wyłącznie pojazdy elektryczne. Rolls-Royce od lat 2030 stanie się również marką w pełni elektryczną. Ponadto wszystkie nowe modele BMW Motorrad do miasta będę w przyszłości elektryczne.
BMW M GmbH osiąga kolejny kamień milowy w swojej historii sukcesu
BMW M GmbH z liczbą 163 542 sprzedanych modeli M (+13,4%) po raz kolejny pobiła rekord sprzedaży zarówno w segmencie High Performance, jak i Performance. Szczególnie dobre wyniki osiągnęły nowe BMW M3 i BMW M4. Również Sports Activity Vehicle BMW X5 M i BMW X6 M zwiększyły swoją sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. W segmencie Performance wzrost wynikał głównie z nowych pochodnych serii 4, przede wszystkim serii 4 Coupé. Rosnącą popularnością cieszyły się również modele X3 M40i* i X7 M50i*. W tym roku do przyszłego sukcesu marki przyczynią się również elektryczne modele BMW iX M60* oraz BMW M50*.
Co dziesiąty nabywca MINI na świecie jeździ już modelem elektrycznym
W ubiegłym roku marka MINI sprzedała 302 144 pojazdy, czyli o 3,3% więcej niż w roku poprzednim. Około 17% sprzedanych pojazdów miało zelektryfikowany napęd. Ponad jeden na dziesięć nabywców MINI zdecydował się na elektryczne MINI Cooper SE* (34 851 sztuk). Tym samym MINI Electric jest najlepiej sprzedającym się modelem MINI i w roku 2021, osiągając wzrost o 98,2%, stanowiło dla marki impuls wzrostu. Dzięki planowanemu dostosowaniu gamy modelowej, rozbudowie mocy produkcyjnych oraz trafianiu do nowych grup docelowych i rynków strategia MINI zakłada pomyślny i rentowny wzrost również w przyszłości.
Rolls-Royce Motor Cars z najlepszym wynikiem sprzedaży w historii
Firma Rolls-Royce Motor Cars odnotowała najwyższą sprzedaż w 117‑letniej historii marki: 5586 egzemplarzy na całym świecie (+48,7%). Większość regionów, w tym Chiny, obie Ameryki oraz Azja i Pacyfik, a także kilka krajów na całym świecie, zakończyło rok z rekordową sprzedażą. Ubiegły rok charakteryzował się wysokim globalnym popytem na wszystkie modele, a w szczególności Ghost i Cullinan, jak również na wszystkie warianty Black Badge. Obecne zamówienia sięgają daleko w trzeci kwartał 2022 roku. W 2021 roku zamówienia na wersje spersonalizowane ponownie osiągnęły rekordowy poziom, a wraz z zaprezentowaniem modelu Boat Tail firma ogłosiła, że Rolls-Royce Coachbuild stanie się stałym elementem jej przyszłej oferty. Marka kontynuuje ewolucję w kierunku prawdziwego luksusu i obecnie przygotowuje się do historycznej premiery swojego pierwszego elektrycznego samochodu, Spectre, w czwartym kwartale 2023 roku.
2021: najlepszy rok w historii BMW Motorrad
Rok 2021 ze sprzedażą wynoszącą 194 261 egzemplarzy (+14,8%) był najlepszym rokiem w historii BMW Motorrad. Podobnie jak w latach ubiegłych gwarantem wzrostu sprzedaży jest BMW 1250 GS, które w roku 2021 ponownie znacząco przyczyniło się do sukcesu marki, osiągając wynik sprzedaży na poziomie 60 000 sztuk. Całkowicie nowe BMW R 1250 RT zaliczyło pozytywny start na rynku, podobnie jak duże modele R 18, z których do tej pory zaprezentowano cztery pochodne. Bardzo dobrze przyjęty został również nowy S 1000 R. Wraz z pierwszym modelem M marki BMW Motorrad wniósł on powiew świeżości w segmencie czterocylindrówek i pokazał technologiczną przewagę BMW Motorrad.
Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków
W Chinach BMW Group ustanowiło w 2021 roku kolejny rekord sprzedaży i nadal jest liderem w segmencie premium. Łącznie do klientów w Chinach trafiło 846 237 egzemplarzy BMW i MINI (+8,9%). Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w Chinach nabierała tempa, odnotowując wzrost o 69,6% i ponad 21 000 egzemplarzy BMW iX3*. Piąty co do wielkości rynek koncernu – Korea Południowa – osiągnął w 2021 roku wzrost sprzedaży o 11,0% z 77 592 sprzedanymi egzemplarzami.
W USA sprzedaż marki BMW wzrosła o 20,8% do 336 644 sztuk, czyli do poziomu sprzed kryzysu w 2019 roku. W roku 2021 MINI sprzedało w USA 29 930 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 6,4% w stosunku do roku ubiegłego. Udział BMW serii X w całkowitej sprzedaży w USA wyniósł w ubiegłym roku 60%.
W Europie łączna sprzedaż BMW i MINI wyniosła 948 087 sztuk (+3,9%). Belgia ustanowiła historyczny rekord: po raz pierwszy marka BMW była w jednym z krajów europejskich liderem całego rynku. Rekord padł również w Holandii: BMW iX3* było najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w segmencie premium z wynikiem wynoszącym 2733 egzemplarzy.
BMW Group zdołała w roku 2021 jeszcze bardziej zwiększyć swój udział w segmencie na rodzimym rynku niemieckim – 267 917 sprzedanych egzemplarzy (-6,8%) – i zajmuje pierwsze miejsce w segmencie premium z udziałem w rynku wynoszącym ponad 35%. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych wzrosła ponad dwukrotnie (27 248 egzemplarzy). Wraz z 43 842 sprzedanymi PHEV oznacza to, że jedna czwarta wszystkich samochodów sprzedanych w Niemczech była już zelektryfikowana.
Sprzedaż BMW Group w 4. kwartale oraz do grudnia 2021 r. włącznie
|
4. kwartał 2021 r. |
Por. z rokiem ubiegłym w % |
Do grudnia 2021 r. włącznie |
Por. z rokiem ubiegłym w % |
Samochody BMW Group |
589 301 |
–14,2% |
2 521 525 |
+8,4% |
BMW |
510 727 |
–15,1% |
2 213 795 |
+9,1% |
- BMW M GmbH |
40 540 |
–7,0% |
163 542 |
+13,4% |
MINI |
77 306 |
–8,5% |
302 144 |
+3,3% |
BMW Group zelektryfikowane* |
96 741 |
+26,9% |
328 316 |
+70,4% |
Rolls-Royce |
1 268 |
+14,8% |
5 586 |
+48,7% |
BMW Motorrad |
37 652 |
–5,1% |
194 261 |
+14,8% |
*BEV i PHEV.
Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków
|
4. kwartał 2021 r. |
Por. z rokiem ubiegłym w % |
Do grudnia 2021 r. włącznie |
Por. z rokiem ubiegłym w % |
Europa |
223 167 |
–15,8% |
948 087 |
+3,9% |
- Niemcy* |
62 745 |
–26,4% |
267 917 |
–6,8% |
Azja |
232 222 |
–17,1% |
1 065 141 |
+8,2% |
- Chiny |
176 600 |
–18,9% |
846 237 |
+8,9% |
Ameryka |
120 838 |
–5,2% |
450 062 |
+18,9% |
- USA |
100 891 |
–6,0% |
366 574 |
+19,5% |
*Wstępne dane dotyczące rejestracji pojazdów.