Kontynuując tradycję pionierskiego i odważnego wzornictwa, Nissan wprowadza wersję specjalną kultowego crossovera JUKE, nazwaną „Kiiro”. W ramach promocji limitowanej edycji JUKE Kiiro, Nissan podjął współpracę z wytwórnią Warner Bros, która wkrótce wprowadzi na ekrany kin kolejny film o Batmanie.
Jego premiera jest jedną z najbardziej wyczekiwanych w 2022 r, a zaplanowano ją w Polsce na 4 marca. W filmie pojawią się oczywiście Bruce Wayne oraz Batman, a także uwielbiana przez fanów Selina Kyle, znana jako Kobieta-Kot. Produkcja przedstawia losy superbohatera na drodze od zemsty do nadziei. Nissan uważa, że model JUKE Kiiro perfekcyjnie ucieleśnia ducha tej odkrywczej podróży. Efekty współpracy widoczne będą w przyszłej kampanii mediowej Nissana, opartej na zdjęciach modelu JUKE wraz z grafikami Batmana.
Przyciągające wzrok wzornictwo
Po japońsku słowo „kiiro” oznacza „żółty” – to właśnie ten kolor towarzyszy nowemu szaremu lakierowi Ceramic na nadwoziu Nissana JUKE. Nowoczesny odcień szarości przełamano jaskrawymi elementami w dolnej części przedniego zderzaka, wzdłuż progów oraz na tylnym zderzaku.
Akcenty w pobudzającym zmysły kolorze „ostrej cytryny” dodają dynamizmu sylwetce Nissana JUKE Kiiro i wnoszą lekką nutę prowokacji. Wzrok przyciąga także aluminiowe wykończenie dolnej krawędzi przedniego zderzaka. Wzór 19‑calowych obręczy kół Nissana JUKE Kiiro zapożyczono z najbogatszej wersji Tekna, jednak dla podkreślenia wyjątkowego charakteru tej limitowanej edycji zostały one polakierowane na czarno. Specjalny wzór na obudowach lusterek i krawędziach dachu sprawia wrażenie spływającego w kierunku tyłu samochodu pod wpływem wiatru lub pędu powietrza. Całość nadaje nowemu Nissanowi JUKE Kiiro śmiały, choć minimalistyczny, przyciągający wzrok wygląd.
Żółte detale we wnętrzu
Tapicerka foteli została wykonana z połączenia czarnej i metalicznie szarej syntetycznej skóry. Oprócz nowego materiału, przednie i tylne siedzenia otrzymały żółte przeszycia. Takie same akcenty znalazły się na centralnym podłokietniku, konsoli środkowej, panelach przednich drzwi oraz na miękkim obiciu deski rozdzielczej. Nadwozie i wnętrze są więc utrzymane w tej samej kolorystyce. Wyjątkowy charakter samochodu podkreśla aluminiowa tabliczka umieszczona na konsoli środkowej, przed dźwignią zmiany biegów.
„Od czasu wprowadzenia charakterystycznych, przyciągających wzrok opcji personalizacji w pierwszej generacji modelu JUKE wiemy, jak bardzo klienci cenią sobie możliwość własnej stylizacji swojego samochodu oraz jak skutecznie kolorowe dodatki podkreślają jego charakter. Chcieliśmy stworzyć wersję specjalną, która wygląda poważnie, bardziej dostojnie, ale jednocześnie odważnie, więc nie jest ponura ani nudna. Jestem przekonany, że JUKE Kiiro odniesie wielki sukces” – powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes ds. marketingu produktów oraz wiceprezes ds. marketingu i strategii w regionie AMIEO.
Edycja limitowana JUKE Kiiro powstanie jedynie w liczbie 5 000 egzemplarzy dla całego regionu. Wcześniej Nissan oferował już specjalne wersje modelu JUKE pierwszej generacji – Kuro (czarną) i Shiro (białą). Za stylistykę Nissana JUKE Kiiro odpowiada zespół Nissan Design Europe z Londynu, gdzie zaprojektowano obie generacje przebojowego modelu JUKE, a także pioniera segmentu kompaktowych crossoverów – Nissana Qashqai.
Nie tylko atrakcyjne nadwozie
Kiiro, podobnie jak pozostałe wersje modelu JUKE, napędzany jest trzycylindrowym, oszczędnym i responsywnym silnikiem benzynowym. Litrowa jednostka z turbodoładowaniem generuje 114 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego. Standardowo samochód wyposażony jest w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów, ale dostępna jest również dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna z manetkami przy kierownicy.
W limitowanej edycji Nissana JUKE nie zabrakło także licznych intuicyjnych i łatwych w obsłudze technologii. Bezpieczeństwo podnoszą między innymi inteligentny system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny asystent pasa ruchu, alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu oraz aktywny system monitorowania martwego pola, który ostrzega kierowcę o obecności pojazdu niewidocznego w lusterku bocznym i sprowadza jego samochód na dotychczasowy pas ruchu w celu uniknięcia kolizji.
System multimedialny NissanConnect, współpracujący z Apple CarPlay® i Android Auto, umożliwia korzystanie z wybranych aplikacji smartfona na 8‑calowym ekranie systemu inforozrywki. Kierowcy mają dostęp do map TomTom z funkcją Live Traffic, a kompatybilny z Nissanem JUKE Asystent Google rozpoznaje szeroką gamę poleceń. Użytkownik może na przykład przesłać adres docelowego miejsca podróży, który głosowo wprowadzi w swoim smart-urządzeniu.