GTU - niemieckie stowarzyszenie nadzoru technicznego właśnie opublikowało raport najmniej awaryjnych samochodów używanych. Wśród tych najnowszych, do lat 3, Mercedes zdominował konkurencję w każdej klasie, w której oferuje swoje pojazdy.

Najmniej awaryjne samochody używane w 2017 roku według GTU

Lp.\Grupa wiekowa pojazdu

Do 3 lat

4-5 lat

6-7 lat

8-9 lat

Ponad 9 lat

Samochody małe

1.

Audi A1

Toyota IQ

Toyota IQ

Mazda 2

Toyota Yaris

2.

Mazda 2

Audi A1

Audi A1

Toyota Yaris

Honda Jazz

3.

Opel Adam

Seat Mii

Mazda 2

Honda Jazz

Toyota Aygo

Ostatnie miejsce*

Chevrolet Spark

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Kia Picanto

Suzuki Alto

Samochody kompaktowe

1.

Mercedes Klasy A

Volkswagen Golf VII

Mercedes Klasy A

Toyota Prius

Toyota Prius

2.

Volkswagen Golf VII

Subaru Impreza

Toyota Prius

Mercedes Klasy A

Mercedes Klasy A

3.

Audi A3

Mazda 3

Volkswagen Golf VI

Volkswagen Golf VI

Toyota Auris

Ostatnie miejsce*

Renault Megane

Kia cee’d

Citroen C4

Renault Megane

Renault Megane

Samochody klasy średniej

1.

Mercedes Klasy C

Mercedes Klasy C

Mercedes Klasy C

Mercedes Klasy C

Toyota Avensis

2.

Audi A4

Audi A4

Audi A4

Audi A4

Audi A4

3.

Volvo S60/V60

Volvo S60/V60

Skoda Superb

BMW Serii 3

Mercedes Klasy C

Ostatnie miejsce*

Citroen C5

Citroen C5

Citroen C5

Opel Insignia

Opel Vectra

Vany/minivany

1.

Mercedes Klasy B

Mercedes Klasy B

Mercedes Klasy B

Mercedes Klasy B

Toyota Verso

2.

Toyota Verso

Hyundai ix20

Toyota Verso

Toyota Verso

Mercedes Klasy B

3.

Ford C-Max

Opel Meriva

Ford C-Max

Ford C-Max

Ford S-Max

Ostatnie miejsce*

Renault Kangoo

Renault Kangoo

Renault Kangoo

Renault Kangoo

Volkswagen Sharan

SUV-y/Samochody terenowe

1.

Mercedes GLA

Audi Q3

Audi Q5

Audi Q5

Porsche Cayenne

2.

Mercedes GLK

Audi Q5

BMW X1

Porsche Cayenne

Subaru Forester

3.

Audi Q3

Mercedes GLK

Mercedes GLK

Mercedes GLK

Toyota RAV4

Ostatnie miejsce*

Dacia Duster

Hyundai Santa Fe

Dacia Duster

Kia Sorento

Mercedes Klasy M

*w zależności od grupy, liczba samochodów była inna

Źródło: GTÜ Genrauchtwagenreport 2018