Arona jest najlepiej sprzedającym się SUV-em SEAT-a na świecie. Marka w ciągu sześciu lat przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy w tym segmencie. Klienci doceniają przede wszystkim wszechstronność Arony, miejski charakter Ateki oraz przestronność i komfort modelu Tarraco. Dane sprzedażowe pokazują, że trend ten się nasila, w 2021 r. 46% wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie stanowiły SUV-y. To o 5 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym.
Praktyczny, miejski i przestronny
Milionowym SUV-em okazał się SEAT Arona, model który od czasu premiery w 2017 roku, stał się najpopularniejszym samochodem marki, osiągając sprzedaż na całym świecie równą 481 585 egzemplarzy. Samochód wyróżnia się funkcjonalnym i praktycznym designem, dynamicznymi osiągami i bogato wyposażonym w nowe technologie wnętrzem.
Na drugim miejscu w tym segmencie uplasował się SEAT Ateca – pierwszy SUV w historii firmy. Ten kompaktowy samochód osiągnął globalną sprzedaż na poziomie 435 443 egzemplarzy. Eleganckie linie i wyraźnie sportowe zacięcie nadają mu niepowtarzalny charakter, który jest jeszcze mocniej podkreślony w wersji z napędem na wszystkie koła 4Drive. Samochód jest stabilny i wygodny w prowadzeniu, co doskonale odzwierciedla jego miejski charakter.
Podium zamyka SEAT Tarraco. SUV został wprowadzony na rynek w 2018 roku i do tej pory osiągnął sprzedaż na poziomie 88 820 egzemplarzy. Był to pierwszy model marki, którego nazwa została wybrana w głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 140 000 klientów i miłośników marki. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem, ergonomicznymi fotelami dla 7 osób i dużym bagażnikiem o pojemności do nawet 1775 litrów. Dzięki podwyższonej pozycji, Tarraco łączy praktyczność, sportowy charakter i doskonałą precyzję pokonywania zakrętów.