Wyniki handlowe pierwszego  półrocze 2021 dla obu marek Grupy Renault były znacznie lepsze niż te osiągnięte w tym samym okresie roku ubiegłego. 

Na koniec lipca sprzedaliśmy o 2000 więcej samochodów Renault niż w  roku 2020, co dało nam 5. miejsce w rankingu sprzedaży nowych aut w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują wyniki samochodów dostawczych – podwoiliśmy ich sprzedaż, co umocniło  nasza markę na  pozycji  niekwestionowanego lidera w tym segmencie rynku.

Nowe modele – sportowy SUV Renault Arkana i nowy osobowy Trafic, występujący również w ekskluzywnej wersji SpaceClass zostały bardzo dobrze przyjęte na rynku i przyczyniły się do sukcesu sprzedaży marki.

Dzięki wzrostowi sprzedaży o 1200 aut, Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce graczy na rynku samochodów nowych. Duster ugruntował swoją pozycję w segmencie SUV, a prawdziwym przebojem jest oparte na nowej płycie podłogowej Nowe Sandero. Polscy klienci doceniają możliwość zakupu modeli Dacii z fabryczną instalacją LPG, dostępną za dopłatą 1000 złoty. Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta najtańszego na rynku auta elektrycznego – Dacii Spring, które Warszawiacy znają z ulic stolicy, gdzie 200 takich samochodów jest używanych w carsharingu Traficar.

W jakim stopniu jesteście zaangażowani w alternatywne napędy?

Ponad 10-letnie doświadczenie zdobyte w Formule 1 oraz w konstrukcji i sprzedaży modeli z napędem elektrycznym pozwoliło Renault na opracowanie autorskiej technologii E-TECH. Bazując na tej technologii rozpoczęliśmy w 2020 roku wprowadzanie nowych modeli wyposażonych w napęd hybrydowy i hybrydowy plug-in: Clio hybryda, Captur i Megane hybryda plug-in i ostatnio Arkana hybryda.

Strategiczny plan  „Renaulution” zakłada wprowadzenie do 2025 roku 14 nowych, kluczowych modeli, połowa z nich będzie wyposażona w napęd w 100% elektryczny a pozostałe w napęd hybrydowy. Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego 2021 w Monachium zaprezentowany będzie pierwszy z tych modeli: Nowy Megane E-TECH 100% ELECTRIC. W segmencie lekkich samochodów dostawczych Renault rozwija napędy wodorowe. Jeszcze w tym roku zaprezentowane będą 2 modele z napędem wodorowym: Kangoo i Master – celem jest bycie europejskim liderem w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych napędzanych ogniwami paliwowymi.

Renault bardzo mocno obecne jest w rozwijającym się dynamicznie, pomimo pandemii segmencie usług wynajmu samochodów na minuty – carsharing - w Europie ale również i w Polsce. Do wspomnianej floty Traficar z ponad 2000 samochodami  Renault (w tym 30 Zoe, 10 Kangoo Electric ),  dołączyło ostatnio 200 Dacii Spring – najtańszego modelu z napędem elektrycznym na rynku, idealnie przystosowanego do mobilności miejskiej.   

Wspomaganie rozwoju elektromobilności w Polsce przez Renault to również: udział w szeregu programów edukacyjnych promujących tego typu mobilność: konkurs Eco-miasto, Szkolenia dla Jednostek Samorządu Terytorialnego, ….

Rozwijający się rynek samochodów elektrycznych w Polsce wymaga też odpowiedniego przygotowania sieci ich obsługi. Do końca 2021 roku wszyscy Koncesjonerzy Renault PRO+ będą mieli status Eksperta ZE (a do końca 2022 cała sieć Koncesjonerów Renault). Standard ten zakłada posiadanie odpowiedniej infrastruktury, tzn: odpowiedniej ilości ładowarek,  wykwalifikowanej kadry handlowej, a przed wszystkim technicznej: wydzielone stanowiska do serwisowania  samochodów elektrycznych, specjalistyczne narzędzia, mechanicy z uprawnieniami do pracy z wysokimi napięciami.

Największe wyzwania dla marki Renault na 2021 rok

Nie ustajemy w wysiłkach aby sprostać zwiększonemu zainteresowaniu klientów naszymi samochodami, także w kontekście kryzysu dostępności komponentów elektronicznych. Wdrażamy i pracujemy nad nowymi usługami finansowymi i posprzedażnymi jak również nad cyfryzacją procesów handlowych, rozszerzając bogaty wachlarz istniejących możliwości. Doskonale rozumiemy, ze przyszłością motoryzacji jest elektromobilność, która wymaga przygotowania infrastruktury oraz wyszkolonej kadry specjalistów.

Tomasz Mróz

Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault