Zaledwie kilka minut ładowania, żeby przejechać 100 km – tak działają najmocniejsze w Polsce ładowarki samochodowe. Urządzenia o mocy 320 kW pojawiają już się przy salonach sprzedaży Porsche Centrum oraz w Porsche Experience Center Silesia Ring. W ten sposób Porsche Polska stawia kolejny krok w konsekwentnej strategii rozbudowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in.


Do 2025 r. połowa wszystkich produkowanych przez Porsche samochodów będzie wyposażonych w silnik elektryczny – mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. – Aby to osiągnąć, musimy nie tylko produkować doskonałe samochody, ale także wspierać rozwój całej infrastruktury służącej użytkownikom tych aut. Dlatego tak mocno angażujemy się w budowę komplementarnej sieci stacji ładowania o różnej mocy – wyjaśnia.


w
W kraju działa już ponad 40 ładowarek Porsche Destination Charging – zlokalizowanych przy hotelach, restauracjach i innych miejscach często odwiedzanych przez kierowców. Właściciele samochodów Porsche mogą w nich ładować swoje auta bezpłatnie, ale PDC są dostępne także dla innych.

Teraz czas na pierwsze w Polsce ładowarki Porsche Turbo Charger, które pozwalają na ładowanie z maksymalną mocą 320 kilowatów (ładowanie modelu Porsche Taycan z maksymalną mocą 270 kW, ładowanie dwóch samochodów równocześnie – po 160 kW). „Zatankowanie” modelu Porsche Taycan z akumulatorem Performance z poziomu 5% do poziomu 80% zajmuje w takiej sytuacji zaledwie 22,5 minuty. Ładowarki wyposażone są w złącza CCS1, CCS2, CHAdeMo, GB/T i działają w zakresie temperatury od -30 do 60 stopni Celsjusza.

;

W najbliższych tygodniach uruchamiane będą ładowarki Porsche Turbo Charger przy Porsche Centrach w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Łodzi i Warszawie. Ładowarki będą dostępne publicznie. Punkt ładowania powstaje także przy Porsche Experience Center Silesia Ring w Kamieniu Śląskim.

Oprócz własnych stacji ładowania Porsche zaangażowane jest też w konsorcjum IONITY, które buduje sieć superszybkich stacji ładowania przy głównych autostradach europejskich. W Polsce na razie planowane są cztery lokalizacje – dwie przy autostradzie A2 w pobliżu granicy niemieckiej oraz koło Poznania oraz dwie przy autostradzie A1 (w pobliżu Kutna i przy MOP Olsze).