Hybrydy (HEV) zdobywają coraz większą część rynku. Hyundai udowadnia, że nie wszystkie hybrydy są takie same. W Polsce dominują hybrydy z bezstopniową skrzynią biegów, tymczasem Hyundai oferuje takie samochody połączone z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

A

W Hyundaiu możemy także znaleźć hybrydy łączone z sinikami turbodoładowanymi. Przykładem takiego rozwiązania jest napęd zastosowany w modelach TUCSON Hybrid oraz SANTA FE. Nieco mniejszy SUV – KONA – to hybryda łącząca napęd elektryczny z wolnossącym silnikiem 1.6. W przyszłości napęd hybrydowy będzie dostępny w coraz szerszej gamie aut.

A

Hyundai idzie także „pod prąd” w kwestii przeniesienia napędu. Podczas, gdy na rynku coraz większa popularność zdobywa napęd e-AWD, w modelu takim jak TUCSON moment obrotowy silnika spalinowego i elektrycznego jest przekazywany na jedną lub na dwie osie. Hybrydy z napędem na cztery koła są dostępne zarówno w modelu TUCSON oraz SANTA FE. Hybrydy, tak jak każdy inny model marki, jest objęty bezpłatną pięcioletnią gwarancją.    

Stanisław Dojs