Pojazdy z gamy Ford Pro pomagają osiągać właścicielom w całej Europie długoterminowe cele i spełniają najróżniejsze specjalistyczne funkcje w firmach. Często zadania te wymagają nietypowych, innowacyjnych konwersji, w których zeroemisyjny E-Transit spełnia funkcję pojazdu bazowego.

w

Odkąd Ford w roku 2022 wprowadził na rynek elektrycznego E-Transita, był on już przekształcany w karetkę pogotowia, realizował dostawy ryb w całym Londynie – a obecnie wyjątkowy E-Transit pomaga w dokowaniu gigantycznych statków towarowych w Porcie Aarhus, największym terminalu kontenerowym w Danii.

Kontenerowce są unieruchamiane podczas postoju w porcie za pomocą wielu lin cumowniczych. Są one zbyt ciężkie, aby przeciągać je ręcznie, dlatego pracownicy doków zazwyczaj korzystają z potężnych wciągarek. Port Aarhus postawił sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.

Bezemisyjny E-Transit w wersji podwozia z kabiną do zabudowy idealnie nadawał się do przekształcenia w portowy „linociąg” po poddaniu go specjalistycznej konwersji. Firma Knebel Drilling A/S opracowała przebudowę modelu w wersji podwozia z kabiną. W efekcie jest on w stanie z łatwością wykonywać zadania pełnione wcześniej przez pojazdy napędzane silnikami wysokoprężnymi, ale jednocześnie generuje znacznie mniej hałasu i nie emituje spalin – dzięki czemu port osiągnie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do końca dekady.

=

Wyspecjalizowany E-Transit posiada dwa kabestany-wciągarki zasilane niezależnym 24‑woltowym systemem zasilania, z których każdy jest w stanie ciągnąć do 700 kg. Jeden z nich służy do kotwiczania pojazdu w miejscu, natomiast drugi wyciąga na brzeg ciężkie liny cumownicze. To imponujący widok.

Kolejną modyfikacją wykonaną na zamówienie w bazowej wersji podwozia z kabiną E-Transita L3 jest lekka obudowa z aluminium, które ma większą odporność na korozję wywoływaną przez sól morską, unoszącą się w wilgotnym powietrzu. Port w Aarhus przekazał informację, że jest to pierwszy elektryczny pojazd cumowniczy tego typu w Skandynawii.

 Przez pewien czas analizowaliśmy wykorzystanie różnych pojazdów elektrycznych, aby sprawdzić, czy mogą one stanowić platformę, na której sprawdzi się elektryczna wciągarka firmy Knebel Drilling, i okazało się, że najlepszym rozwiązaniem jest Ford E-Transit. Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy przyczynić się do opracowania zupełnie nowego specjalistycznego pojazdu dla branży” – powiedziała Anne Zachariassen, dyrektor operacyjny Portu Aarhus

Kooperacja ze specjalistyczną firmą Knebel Drilling A/S, zajmującą się konwersjami pojazdów oraz z portem Aarhus Havn potwierdza ogromny potencjał produktów i usług Ford Pro, które przyczyniają się do podnoszenia efektywności pracy w niemal każdym środowisku.

Program konwersji pojazdów pozwala nawiązać kontakt między klientem Ford Pro a siecią 200 ekspertów w dziedzinie adaptacji pojazdów do specjalistycznych zastosowań, przy pełnym wsparciu ze strony Forda, niezależnie od branży i rodzaju działalności klienta.