Wywiad z Hildegard Wortmann, członkiem zarządu AUDI AG odpowiedzialną za sprzedaż i marketing
Pani Wortmann, co w 2020 roku stanowiło największe wyzwanie dla działu marketingu i sprzedaży?
Hildegard Wortmann: Z pewnością największym wyzwaniem była pandemia koronawirusa. Jednak wykorzystaliśmy ten kryzys jako okazję do wytyczenia nowych szlaków: z powodzeniem w krótkim czasie rozwinęliśmy cyfrowy segment naszej działalności. Przez cały czas — z dużą elastycznością i wykorzystując nowe pomysły — pozostawaliśmy w kontakcie z naszymi partnerami, klientami i fanami na całym świecie. Zbliżyliśmy się do siebie, pomimo konieczności zachowania społecznego dystansu. Wspólnie szybko reagowaliśmy na obostrzenia i nowe wydarzenia na rynkach. Dzięki dobremu zarządzaniu kryzysowemu dostarczyliśmy naszym klientom ponad 1,69 mln samochodów, podtrzymaliśmy płynność w segmencie detalicznym i zredukowaliśmy zapasy. Czwarty kwartał 2020 r., dzięki dostarczeniu na rynek 500 tysięcy pojazdów, okazał się nawet być największym sukcesem w naszej historii. Te trudne czasy pokazały, że Audi ma silny zespół na całym świecie!
W jaki sposób przybliżycie Państwo klientom mobilność elektryczną?
Hildegard Wortmann: Pomimo pandemii stanowczo trzymamy się planu Roadmap E: do 2025 r. chcemy wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanych modeli, z których 20 stanowić będą pojazdy w pełni elektryczne. W ten sposób zyskamy prowadzenie w zakresie przejścia na mobilność elektryczną. Jest dla nas jasne, że przyszłość mobilności jest elektryczna!
Nawet na tym etapie popyt wśród klientów pokazuje, że nasza oferta jest właściwa. W 2020 r. udało nam się praktycznie podwoić sprzedaż modeli elektrycznych w porównaniu z rokiem poprzednim. Wśród trzech niemieckich marek segmentu premium, Audi sprzedało zdecydowanie najwięcej akumulatorowych samochodów elektrycznych. W tym roku na rynek wprowadzone zostaną kolejne bardzo atrakcyjne modele, na przykład Audi e-tron GT quattro, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron. Poza produktem, nadal koncentrujemy się też na ekosystemie otaczającym samochód, na przykład oferując usługi ładowania Audi e-tron. Zamierzamy dalej generować entuzjazm dla mobilności elektrycznej, poprzez tworzenie niepowtarzalnych chwil i emocjonalnych doświadczeń dla naszych klientów.
Jakie cele wyznaczacie sobie Państwo na kolejnych dwanaście miesięcy?
Hildegard Wortmann: W 2021 r. stawiamy sobie ambitne cele i chcemy kontynuować wzrost. Mając duże atuty na polu marketingu i sprzedaży, odniesiemy sukces na tym kolejnym etapie. Będziemy jeszcze bardziej koncentrować działania na klientach.
Będziemy również nadal konsekwentnie prowadzić transformację naszych produktów i rozwój usług związanych z mobilnością, kładąc nacisk na elektryfikację, równowagę środowiskową i cyfryzację. W kategoriach sprzedaży, oferty przekazywane online i offline będą się coraz bardziej ze sobą łączyć, tworząc zintegrowane środowisko obsługi klienta.
Dzięki zmianie strategii marki i sprzedaży, przygotowaliśmy Audi na nadejście przyszłości. Będziemy nie tylko „stanowić progres”, będziemy go również na nowo interpretować. Jest dla mnie ważne również to, byśmy podchodzili do tego z odwagą, pasją, doskonałością i fascynacją. W ten sposób będziemy kontynuować wspólne kształtowanie przyszłej mobilności segmentu premium.