Jury konkursu Europejski Samochód Roku (Car of the Year), składające się z 61 dziennikarzy z 23 krajów Europy, wybrało z listy 39 zgłoszonych finałową siódemkę. W gronie finalistów Car of the Year 2022 jest aż 6 samochodów elektrycznych i jedno auto z silnikiem spalinowym. W konkursie nie ma podkategorii czy klas. Jest tylko jeden zwycięski model. Zwycięzca obecnej edycji konkursu Car Of The Year 2022 zostanie ogłoszony 28 lutego 2022 roku w Genewie, w Szwajcarii.Które z nich zwycięży?
Lista finalistów konkursu Car of the Year 2022
-
Cupra Born
-
Ford Mustang Mach-E
-
Hyundai Ioniq 5
-
Kia EV6
-
Peugeot 308
-
Renault Megane E-Tech
-
Skoda Enyaq iV
Zwycięzcy poprzednich edycji Car of the Year w latach 2013-2021:
- 2021 r. - Toyota Yaris
- 2020 r. - Peugeot 208
- 2019 r. - Jaguar I-Pace (po dogrywce z Alpine A110)
- 2018 r. - Volvo XC40
- 2017 r. - Peugeot 3008
- 2016 r. - Opel Astra
- 2015 r. - Volkswagen Passat
- 2014 r. - Peugeot 308
- 2013 r. - Volkswagen Golf
CUPRA Born to przykład doskonałego połączenia napędu elektrycznego ze sportowymi osiągami. Samochód posiada jeden z najbardziej zaawansowanych zelektryfikowanych układów napędowych, jakie kiedykolwiek stosowała marka. Aby zapewnić sportowe wrażenia z jazdy, moc silnika została przeniesiona na tylną oś. Model będzie dostępny w dwóch wariantach silnikowych – o mocy 150 lub 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 310 Nm. Co więcej, najnowsza CUPRA od 2022 roku będzie także sprzedawana z pakietem e-Boost, zwiększającym moc silnika do 231 KM i dostępnym w dwóch wersjach akumulatorów, o pojemności 77 lub 58 kWh. Wariant pierwszy pozwoli osiągnąć przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w zaledwie 7 sekund i zasięg ok 540 km. Samochody z akumulatorami o mniejszej pojemności uzyskają przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 2,6 sekundy, od 0 do 100 km/h w około 6,6 sekundy oraz zasięg około 424 km.
Nowy PEUGEOT 308 pociąga wyrazistą i zmysłową stylistyką z nowym logo marki, a także zaawansowanymi technologiami i doskonałymi parametrami. Gama silników obejmuje m. in. dwa napędy hybrydowe typu plug-in dostępne już w momencie debiutu rynkowego i zapewnia klientom możliwość wyboru między silnikiem spalinowym i zelektryfikowanym napędem. Wkrótce pojawi się również wersja z napędem w 100% elektrycznym.
Modelem EV6 Kia rzuca wyzwanie konkurentom. Konkurentom nie tylko bezpośrednim, ale również z segmentu premium. Także tym, którzy są znani z produkcji aut sportowych. Wśród marek popularnych ani jedna nie oferuje samochodu elektrycznego, który dysponowałby mocą aż 585 KM i przyspieszał od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 s. Nowy sportowy, elektryczny crossover marki Kia jest wizytówką przemian, które zachodzą w koreańskiej firmie. EV6 wyróżnia się nie tylko pod względem osiągów, konstrukcji układu napędowego i zastosowanych technologii, ale również designem, przestronnością wnętrza i bardzo bogatym wyposażeniem