Wraz z premierą najnowszej, trzeciej generacji, Nissan Qashqai wzmacnia swoją pozycję lidera europejskiego rynku crossoverów. Ze sprzedażą w Europie na poziomie 3 mln sztuk, Qashqai jest wciąż uznawany przez klientów za punkt odniesienia w swoim segmencie.
W nowym crossoverze Nissan zachował podstawowe założenia koncepcji, projektu i rozwoju dwóch poprzednich generacji: elegancki design, atrakcyjne wyposażenie i wydajny zespół napędowy w połączeniu ze znacznie wyższą jakością postrzeganą i doznaniami z jazdy typowymi dla wyższych segmentów. Dzięki nowej płycie podłogowej Aliansu, CMF-C, będącej wizytówką zaawansowanej inżynierii, innowacji i technologii, nowy Qashqai po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie crossoverów. Klienci z pewnością docenią jego atuty.
Podobnie jak w przypadku poprzedników, stylistyka nowego modelu Qashqai została opracowana przez Nissan Design Europe z siedzibą w centrum Londynu, natomiast zadania z zakresu inżynierii zostały wykonane przez Nissan Technical Centre Europe w Cranfield, Bedfordshire, również w Wielkiej Brytanii.
„Punktem wyjścia do zaprojektowania i opracowania nowego modelu Qashqai była pogłębiona analiza naszej relacji ze wszystkimi klientami, którzy w ciągu ostatnich 13 lat zdecydowali się na zakup modelu Qashqai. To pozwoliło nam zrozumieć ich potrzeby, a przede wszystkim dowiedzieć się, co jest dla nich szczególnie ważne w crossoverze, którego używają i na którym polegają każdego dnia” – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe.
Uderzająco atrakcyjny, elegancki design
Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich generacji, design nowego Nissana Qashqai powstał w europejskim studiu projektowym w Londynie w Wielkiej Brytanii. Mimo że już na pierwszy rzut oka nie ma wątpliwości, że to Qashqai, trzecia generacja jest bardziej atletyczna, wyrazista i nowoczesna.
Sylwetka nowego crossovera jest bardziej zdecydowana dzięki wydatnym nadkolom, zwiększonemu rozstawowi osi i imponującym 20-calowym obręczom kół, które w modelu Qashqai pojawiły się po raz pierwszy. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm. Nieznacznie wzrosła także wysokość samochodu (+25 mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm, dzięki czemu samochód lepiej prezentuje się na drodze.
Z przodu nowego modelu dumnie prezentuje się powiększona chromowana krata wlotu powietrza z motywem litery V, z dodatkowym paskiem satynowego chromu dla podkreślenia precyzji wykonania. Po obu stronach wlotu powietrza umieszczono wąskie, zaawansowane technologicznie matrycowe reflektory full LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Doskonale spasowane elementy tworzą wrażenie precyzyjnie dopracowanego samochodu klasy premium.
Z boku nowy Qashqai ma bardziej atletyczny i dynamiczny wygląd dzięki pojedynczej ostrej linii, która biegnie wzdłuż całego nadwozia od przodu do tyłu, nadając sylwetce bardziej wyrazisty wygląd, a także dodając jej dynamiki.
Qashqai nowej generacji będzie dostępny z 20-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, o diamentowym szlifie (dla porównania: największe obręcze kół w modelu poprzedniej generacji miały średnicę 19 cali). Koła o większej średnicy idealnie wypełniają przestrzeń nadkoli i znacznie lepiej się prezentują.
Klienci cenią sobie osobiste akcenty w swoich samochodach, dlatego nowy Qashqai będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia i 5 dwukolorowych zestawieniach, czyli w sumie w 16 różnych wariantach do wyboru.
Wyjątkowa atmosfera wnętrza
Połączona ze światem, komfortowa i bardziej angażująca kabina nowego Nissana Qashqai wyznacza nowy standard doświadczenia w zakresie stylistyki i parametrów użytkowych.
Atmosferę spokoju i relaksu w całej kabinie tworzy nowe białe oświetlenie, którego jednorodność zapewnia wrażenie harmonii i prestiżu.
Wiele uwagi poświęcono także ergonomii i estetyce dźwigni zmiany biegów i przycisków, których wysoka jakość i miłe w dotyku wykończenie dają użytkownikowi poczucie pewności i wyrafinowania.
Inteligentne sterowanie
Nowy Qashqai oferuje zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy z szerokim zestawem zintegrowanych funkcji, między innymi łatwym i bezproblemowym podłączaniem smartfonów, wewnętrzną siecią Wi-Fi obsługującą do siedmiu urządzeń* oraz NissanConnect Services, specjalną aplikacją, która służy do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji.
Większy niż dotychczas, dziewięciocalowy wyświetlacz systemu NissanConnect (o wyższej rozdzielczości) to cyfrowy interfejs funkcji nawigacji, informacji, rozrywki i ustawień samochodu, kompatybilny zarówno z Android Auto®, jak i Apple CarPlay®. Umożliwia on również bezprzewodowy dostęp do Apple CarPlay®.
Nowy wielofunkcyjny ekran TFT wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3” oferuje możliwość konfiguracji różnych sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy wygodnego pokrętła na kierownicy. Ukłonem w kierunku japońskiego rodowodu Nissana jest cyfrowe tło ekranu o tradycyjnej fakturze kryształowego szkła „Kiriko”.
Innowacyjny, 10,8-calowy wyświetlacz przezierny (HUD – Head-Up Display) zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu. Na linii wzroku kierowcy na przedniej szybie wyświetlane są kluczowe informacje nawigacyjne, wspomagające prowadzenie oraz drogowe.
Funkcje Home-to-Car są kompatybilne z Asystentem Google i Alexą firmy Amazon. System obsługuje szereg poleceń głosowych, w tym możliwość wysyłania przez kierowcę docelowej lokalizacji do nawigacji samochodowej poprzez podyktowanie jej do własnego inteligentnego urządzenia, np. smartfonu, co daje ogromną oszczędność czasu.
Dzięki aplikacji NissanConnect Services na smartfonie dostępne są funkcje zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu, takie jak uruchomienie sygnału dźwiękowego, włączenie świateł czy zamykanie i otwieranie drzwi. Istnieje również możliwość ustawienia w aplikacji inteligentnych powiadomień, w tym między innymi dotyczących przekroczenia określonej prędkości, czasu jazdy lub wyznaczonej strefy.
Jeśli kierowca nie używa nawigacji z telefonu, może skorzystać z usług TomTom 3D Maps & Live Traffic, które obejmują zaawansowane funkcje nawigacyjne, takie jak bezprzewodowa aktualizacja map, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, Google Street View oraz ceny paliwa. Istnieje także możliwość korzystania z nawigacji w trybie door-to-door z funkcją lokalizacji samochodu (My Car Finder).
Wszyscy podróżujący mają łatwy dostęp do umieszczonych z przodu i z tyłu gniazd ładowania USB-A oraz USB-C.
Imponujący komfort
Nowy Qashqai daje kierowcy poczucie pełnego panowania nad sytuacją na drodze dzięki lepszej widoczności do przodu, do tyłu i na boki w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Wśród ulepszeń należy wymienić większy kąt widzenia do przodu, cieńsze przednie słupki oraz umieszczenie lusterek bocznych na drzwiach, a nie na przednich słupkach, w celu zmniejszenia strefy ograniczonej widoczności.
Większy rozstaw osi w nowym Nissanie Qashqai oraz optymalne rozmieszczenie podzespołów samochodu pozwoliły wygospodarować jeszcze więcej miejsca dla podróżujących. Przestrzeń na nogi dla pasażerów na tylnych fotelach wzrosła o 28 mm, do 608 mm. Jednocześnie zwiększono odległość dzieląca kierowcę od pasażera na przednim fotelu. Dzięki niewielkiemu powiększeniu gabarytów samochodu przestrzeń nad głowami użytkowników z przodu i z tyłu została zwiększona o 15 mm.
Uosobienie praktyczności
Automatycznie oraz bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika ułatwia dostęp w sytuacji, gdy nie mamy wolnej ręki. Pojemność bagażnika została zwiększona o 74 litry w stosunku do modelu poprzedniej generacji, po części poprzez obniżenie podłogi bagażnika o 20 mm, dzięki bardziej kompaktowej konstrukcji tylnego zawieszenia.
W nowym modelu zastosowano – po pewnych udoskonaleniach – popularne rozwiązania dostępne w jego poprzedniej odsłonie, np. boczne schowki nad nadkolami oraz ruchomą podłogę bagażnika. Zmienił się nieco kształt elementów podłogi. Element ruchomy pokryto z jednej strony trwałą wykładziną, z drugiej warstwą z tworzywa sztucznego, która jest gładka i łatwa w czyszczeniu.
Lepsza ergonomia otworów drzwiowych pozwala na łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Jest to szczególnie odczuwalne np. na wielopoziomowych parkingach, gdzie zwykle jest mało miejsca. Rodzice docenią możliwość otwarcia tylnych drzwi pod kątem 85°, co zapewni lepszy dostęp do dzieci i niemowląt na tylnych siedzeniach.
Zelektryfikowana gama silników
Nowy Qashqai przyczyni się do realizacji wyznaczonego przez koncern Nissan celu, który zakłada, że do roku 2024 samochody zelektryfikowane będą stanowiły 50% sprzedaży na rynkach europejskich. Qashqai będzie dostępny nie tylko z silnikiem benzynowym 1,3 DIG-T z technologią mild hybrid, ale także z debiutującym na europejskim rynku nowym układem napędowym e-POWER – nowatorskim i wielokrotnie nagradzanym systemem Nissana, w którym wykorzystano technologie znane z pionierskiego elektrycznego Nissana LEAF.
Gama układów napędowych oferowanych w nowym modelu Qashqai obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic oraz zapewniający wrażenia jazdy z napędem w pełni elektrycznym system e-POWER, by spełnić wszystkie oczekiwania klientów i zapewniać radość z jazdy w każdej konfiguracji napędu.
Benzynowa jednostka 1,3 DIG-T 140 KM/158 KM 12V typu mild hybrid
Oferowany w nowym Nissanie Qashqai system mild hybrid 12V to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która zapewnia dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop (jazdy wybiegiem do zatrzymania w wersjach z Xtronic), z poprawą zarówno w zakresie zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4 g/km).
Zastosowanie systemu zarządzającego energią w układzie napędowym typu mild hybrid przyczyniło się do znacznego obniżenia poziomu emisji CO2, a 1,3-litrowy silnik dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego niż ma to miejsce u kluczowych konkurentów, co sprawia, że wariant ten stanowi atrakcyjną ofertę. Układ napędowy typu mild hybrid zwiększa łączną masę pojazdu o zaledwie 22 kilogramy.
Podczas jazdy, kiedy samochód wytraca prędkość, energia jest odzyskiwana w procesie rekuperacji i gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym, aby później można ją było wykorzystać, kiedy aktywowana zostanie funkcja Stop&Start, Coasting Stop (tylko wersje ze skrzynią Xtronic) lub Torque Assist.
Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, przy prędkości poniżej 18 km/h oraz przy wciśniętym pedale hamulca silnik zostaje wyłączony, a zgromadzona w akumulatorze energia jest wykorzystywana do zasilania układów elektrycznych samochodu. Dzięki temu silnik przez pewien czas nie pracuje, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.
Układ został sparowany z dopracowanym i cenionym na rynku benzynowym silnikiem 1.3 DIG‑T, który zadebiutował w modelu Qashqai w 2018 roku. Montowana w nowym modelu jednostka została udoskonalona i spełnia obecnie wymogi normy Euro6-d Full. Aż 50 znajdujących się w jej wnętrzu elementów zostało zaprojektowanych od nowa.
1,3-litrowa jednostka będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic (tylko jednostki o mocy 158 KM). Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 158 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią Xtronic.
Manualna przekładnia została zaprojektowana tak, aby zapewnić kierowcy wrażenie szybkiej, bezpośredniej i bardziej sportowej zmiany przełożeń. Z kolei skrzynia Xtronic nowej generacji gwarantuje jeszcze lepsze parametry zużycia paliwa oraz przyspieszenia dzięki wprowadzonym w jej konstrukcji zmianom, które obejmują układ dwóch pomp oleju, którego elementem jest nowa, elektryczna pompa.
Napęd 2WD jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM i 158 KM, a 4WD jest oferowany wyłącznie z jednostkami o mocy 158 KM sparowanymi z przekładnią Xtronic. Zarówno nowy system sterujący napędem 4WD, jak i wybór trybów jazdy są bardziej „inteligentne” i intuicyjne. Tryb jazdy należy dobrać do warunków jazdy. Do wyboru jest pięć możliwości: Standard, ECO, Sport, Śnieg i Off-Road. W przypadku poślizgu jednego z kół, czas aktywacji układu 4WD został zredukowany pięciokrotnie, do około 0,2 sekundy.
e-POWER
Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w innowacyjny układ napędowy e‑POWER. System ten, wykorzystywany wyłącznie przez koncern Nissan i odgrywający kluczową rolę w realizacji strategii Nissan Intelligent Mobility, odzwierciedla wyjątkowe podejście firmy do elektryfikacji swojej gamy, którego celem jest zapewnienie ekscytujących wrażeń z jazdy.
W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-POWER wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje bardzo dynamiczne, płynne, liniowe przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora.
Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów i wymogi związane z codziennym użytkowaniem samochodu, napęd e-POWER, w który wyposażony jest nowy Qashqai, został gruntownie zmodyfikowany z porównaniu z wersją stosowaną dotychczas na rynku japońskim. Nissan Note, będący od kilku lat bestsellerem w Japonii, jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, który ładuje akumulator trakcyjny, a maksymalna moc takiego pojazdu to 106 KM. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, a moc napędu e-POWER została zwiększona do 188 KM.
Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany tylko do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny.
W samochodzie napędzanym silnikiem elektrycznym podczas ruszania kierowca nie odczuwa opóźnienia, charakterystycznego dla silników spalinowych i konwencjonalnych hybryd. Natychmiastowa reakcja jak w pojazdach w 100% elektrycznych zapewnia ekscytujące odczucia wysokiego momentu obrotowego i gwarantuje optymalne przyspieszenie przy różnych prędkościach, co nie tylko ułatwia wyprzedzanie i włączanie się do ruchu na autostradzie, ale daje także kierowcy poczucie większej pewności za kierownicą.
Podobnie jak w Nissanie LEAF, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER jest wyposażony w tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd w inny niż dotychczas sposób, korzystając tylko z jednego pedału. Ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia.
Płyta podłogowa CMF-C
Qashqai trzeciej generacji jest pierwszym nowym modelem przeznaczonym na rynek europejski wykorzystującym platformę CMF-C, która reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne dostępne obecnie w branży motoryzacyjnej.
Głównym założeniem koncepcji inżynieryjnej było zachowanie proporcji Nissana Qashqai poprzedniej generacji, które były „w sam raz" i stanowiły klucz do sukcesu tego modelu. Pojazd sprawnie porusza się po miejskich ulicach i jest łatwy do zaparkowania, a przy tym oferuje przestronne i komfortowe wnętrze.
W konstrukcji nadwozia wykorzystano lżejsze materiały, a także zaawansowane techniki tłoczenia i spawania, których celem było zwiększenie wytrzymałości nadwozia przy jednoczesnym zmniejszeniu jego masy. Po raz pierwszy w modelu Qashqai pokrywa bagażnika została wykonana z tworzywa kompozytowego, co pozwoliło zaoszczędzić 2,6 kg.
Przednie i tylne drzwi, przednie błotniki oraz pokrywa przedziału silnika zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło uzyskać oszczędność masy na poziomie 21 kg w stosunku do nadwozia Nissana Qashqai poprzedniej generacji.
Zaawansowana technologia produkcji oznacza wymierne korzyści dla klientów w postaci obniżenia łącznej masy nadwozia o 60 kg i zwiększenia jej sztywności o 41% w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Efektem tych zabiegów jest udoskonalony samochód, oferujący komfort jazdy i właściwości jezdne znane z aut z wyższych segmentów, najwyższy poziom bezpieczeństwa biernego oraz poprawa ogólnej wydajności pojazdu.
Nowa konstrukcja zawieszenia i układu kierowniczego
Komfort i precyzja prowadzenia wpisane w DNA tego modelu gwarantują, że nowy Qashqai – wzorem poprzednika – będzie oferował niezrównane wrażenia z jazdy, sprawdzając się doskonale także na krętych odcinkach drogi.
Platforma CMF-C wykorzystana w nowym Nissanie Qashqai umożliwiła również zoptymalizowanie układu kolumn MacPhersona na przedniej i tylnej osi. W modelu Qashqai z napędem na jedną oś, do wersji z 19-calowymi obręczami kół włącznie, w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. W wersji z 20-calowymi obręczami kół oraz we wszystkich odmianach z napędem na cztery koła zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.
Zoptymalizowane wspomaganie układu kierowniczego zapewnia bardziej precyzyjną reakcję, lepsze wyczucie pracy układu kierowniczego w okolicach centralnego położenia kierownicy, a także zmniejszenie tarcia.
Udoskonalony system wspomagania prowadzenia ProPILOT
Nowy Qashqai będzie wyposażony w udoskonalony system wspomagania prowadzenia ProPILOT, który zapewni kierowcy jeszcze większe wsparcie w każdej sytuacji na drodze. System ProPILOT z Navi-Link został zaprojektowany, aby obniżyć poziom zmęczenia i stresu podczas jazdy i zapewnić intuicyjną obsługę. [Dostępny wyłącznie z przekładnią Xtronic]
ProPILOT z Navi-link odpowiednio przyspiesza lub wyhamowuje samochód, aby poprawić płynność jazdy jednym pasem autostrady. System może automatycznie zwiększyć prędkość pojazdu do zadanego poziomu i w razie potrzeby, np. podczas jazdy w korku, wyhamować go i zatrzymać. ProPILOT jest również w stanie automatycznie wznowić jazdę, jeżeli zatrzymanie samochodu nie trwało dłużej niż 3 sekundy, a stojące przed nim pojazdy ruszyły.
Nowa wersja systemu w Nissanie Qashqai jest w stanie dostosowywać prędkość pojazdu do zmieniających się warunków panujących na drodze, na przykład, w momencie przekroczenia granicy wjazdu do strefy ograniczenia prędkości podczas jazdy autostradą system może odczytać znaki drogowe oraz wziąć pod uwagę dane dotyczące ograniczenia prędkości pochodzące z systemu nawigacyjnego, automatycznie zwalniając do wymaganej prędkości, co oznacza, że kierowca nie musi ręcznie dostosowywać prędkości na tempomacie.
ProPILOT może również korzystać z danych z systemu nawigacji i odpowiednio dostosowywać prędkość, na przykład zwalniając przed ostrym zakrętem lub zjazdem z autostrady.
Co więcej, ProPILOT z Navi-link jest w stanie komunikować się z czujnikami monitorującymi strefę tzw. martwego pola widzenia, aby poprzez odpowiednią korektę kierownicy pomóc zainterweniować, aby zapobiec manewrowi zmiany pasa ruchu, jeżeli w strefie martwego pola znajduje się pojazd.
Pozostałe udoskonalenia obejmują ostrzeżenie o możliwości kolizji bocznej, które sprawdza się w szczególności w ruchu miejskim. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka kontaktu z obiektem znajdującym się z boku samochodu. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas wykonywania manewrów na parkingach centrów handlowych. Dzięki zoptymalizowanej funkcji ostrzeżeń systemu wykrywania ruchomych obiektów, nowy Qashqai może również zainterweniować, aby zapobiec kolizji przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego, poprzez uruchomienie układu hamulcowego i zatrzymanie samochodu w razie wykrycia w pobliżu poruszającej się przeszkody.
Dodatkowym zabezpieczeniem jest inteligentny system automatycznego hamulca awaryjnego z funkcją przewidywania ryzyka kolizji. Dzięki zaawansowanej technologii radarowej czujniki monitorują ruch na pasie przed pojazdem, aby wykryć ewentualne gwałtowne hamowanie jadącego z przodu samochodu. System uruchamia wówczas układ hamulcowy, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo kolizji.
Kolejnym elementem pakietu technologii podnoszących bezpieczeństwo nowego Nissana Qashqai jest nowa centralna poduszka powietrzna zamontowana między dwoma przednimi fotelami, która chroni pasażerów przed skutkami kolizji bocznych. Jest ona dodatkiem do poduszek powietrznych kierowcy i pasażera oraz bocznych i kurtynowych, które stanowią standardowe wyposażenie nowego modelu.
Inteligentne reflektory LED
Inżynierowie Nissana opracowali dla nowego modelu Qashqai zaawansowany układ reflektorów, który dostosowuje kształt wiązki światła do warunków drogowych i innych użytkowników drogi. Reflektory składają się z 12 indywidualnych segmentów, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze i wygaszają jej fragmenty z chwilą wykrycia pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu reflektor może emitować jaśniejszą wiązkę światła o szerszym kącie i większym zasięgu, a regulacja kształtu snopa światła gwarantuje optymalne oświetlenie drogi bez powodowania efektu oślepiania innych kierowców.
Nowy Qashqai zmieni potencjalne oczekiwania klientów w stosunku do samochodu rodzinnego. Komfort, wysoki poziom dopracowania i technologia będą porównywalne z samochodami z wyższych segmentów, a kierowcy i pasażerowi będą zachwyceni doskonałymi wrażeniami z jazdy. Wyjątkowa technologia e-POWER Nissana daje nam poczucie, że klienci zakochają się we wrażeniu prowadzenia samochodu elektrycznego bez obaw o ograniczony zasięg” – powiedział Gianluca de Ficchy, prezes Nissana na region AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania).
DANE TECHNICZNE**
NOWY NISSAN QASHQAI |
Silnik benzynowy 1,3 l Układ mild hybrid |
e-POWER (silnik benzynowy 1,5 l) |
||
140 KM 2WD |
158 KM 2WD |
158 KM 2WD/4WD |
188 KM e-POWER |
|
Skrzynia biegów |
6-biegowa manualna |
6-biegowa manualna |
Xtronic |
|
Moc maks. (KM) |
140 |
158 |
188 |
|
Moment obrotowy (Nm) |
240 |
260 |
270 |
330 |
Rodzaj napędu |
2WD |
2WD |
2WD / 4WD |
2WD |
Długość całkowita (mm) |
4425 (+35) |
|||
Wysokość całkowita (mm) |
1635 (+10) |
|||
Szerokość całkowita (mm) |
1838 (+32) |
|||
Rozstaw osi (mm) |
2666 (+20) |