w Genewie debiutuje Porsche Mission E Cross Turismo – studium koncepcyjne elektrycznego modelu typu CUV (Cross Utility Vehicle). Do zalet tego czterodrzwiowego pojazdu należą emocjonujący wygląd z wyrazistymi elementami off-roadowymi, a także innowacyjna koncepcja obsługi i wyświetlania informacji z ekranem dotykowym oraz śledzeniem ruchu gałek ocznych. Mierzący 4,95 m długości prototyp ma napęd na cztery koła i 800-woltową architekturę, przygotowaną do podłączania do sieci szybkiego ładowania. Ponadto, Porsche zaprezentuje 911 GT3 RS – jeden z najbardziej radykalnych samochodów sportowych o wysokich osiągach dzisiejszych czasów. Jego 4-litrowy silnik generuje moc 383 kW (520 KM).

s

Mission E Cross Turismo – elektryczny atleta Porsche
Dwa silniki elektryczne z magnesami trwałymi o mocy systemowej ponad 600 KM (440 kW) zapewniają Mission E Cross Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,5 s, a od 0 do 100 km/h – w niespełna 12 s. Co więcej, osiągi idą tu w parze ze stałym dopływem siły napędowej, niespotykanym wśród aut elektrycznych: wielokrotne, następujące po sobie przyspieszanie nie wiąże się z ograniczeniem wydajności. 
a
„Mission E Cross Turismo demonstruje sposób, w jaki wyobrażamy sobie całkowicie elektryczną przyszłość. W unikalnym stylu łączy sportowy charakter z praktycznością na co dzień. Nasz samochód będzie szybki na drodze, ale będzie też można go szybko naładować i korzystać z jego osiągów raz za razem” – mówi Oliver Blume, prezes Porsche AG. Gotowy do wyjechania na drogi prototyp Mission E Cross Turismo jest kontynuacją studium Mission E, zaprezentowanego przez Porsche podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie (IAA) w 2015 r. Seryjny model na bazie tego pojazdu będzie świętował swoją premierę w przyszłym roku.
a
O krok od świata motorsportu: nowe 911 GT3 RS z wolnossącym silnikiem o mocy 520 KM
W Genewie Porsche zaprezentuje także najmocniejszy dopuszczony do ruchu torowy samochód sportowy z wolnossącym silnikiem – 911 GT3 RS. Jego sześciocylindrowy bokser o pojemności 4 litrów generuje moc 383 kW (520 KM) i „rozkręca się” do 9000 obr./min. Tak jak serce nowego modelu GT, tak i jego podwozie pochodzi wprost ze świata wyścigów. Wyposażone w skrętną tylną oś, zostało całkowicie ukierunkowane na bezkompromisową precyzję prowadzenia. 911 GT3 RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.

A

Szwajcarski rynek: w 2017 r. klienci nadal preferowali modele sportowe
Szwajcarski dystrybutor Porsche z siedzibą w Rotkreuz dostarczył w ubiegłym roku 3621 samochodów. Szczególnie wysokim popytem cieszyły się modele z silnikami o najwyższych osiągach i w indywidualnych seriach, w tym zdecydowanie sportowe 911 Carrera 4 GTS w wersji coupé i kabriolet oraz 911 GT3. Najpopularniejszym samochodem Porsche w Szwajcarii jest Macan GTS. W segmencie gran turismo Porsche osiągnęło wysoką pozycję dzięki zorientowanej na osiągi technologii napędu hybrydowego.

Artur Jakubczak