Nowy Mitsubishi Outlander przeszedł poważne przeobrażenie. Trzecia generacja SUVa nie musi oglądać pleców odjeżdżających rywali… Więcej. Z pewnością na niejednym kierowcy widok Outlandera we wstecznym lusterku zrobi piorunujące wrażenie.
ZUPEŁNIE NOWA STYLISTYKA
Nowy Outlander, choć nie odcina się od swojego poprzednika, jest znacznie odważniejszy. Z technicznego punktu widzenia inżynierowie nowego SUVa z dumą zapewniali, że w odmłodzonym Outlanderze przeprowadzono ponad 100 gruntownych zmian. W przeciwieństwie do innych "gruntownych" liftingów jakie zna historia motoryzacji, zmiany w przypadku Outlandera widoczne są już gołym okiem.
W tych czasach nowoczesna kobieta woli usłyszeć o sobie, że jest gruba i brzydka niż zaniedbana. Podobnie inżynierowie Mitsubishi Motors woleliby usłyszeć, że auto jest awaryjne niż nudne.
Od strony stylistyki zewnętrznej całkowitą metamorfozę przeszedł przód auta. Zupełnie nowe reflektory oparte w całości o technologię LED zyskały agresywnego sprzymierzeńca w postaci pokaźnej srebrnej listwy. Również dolna część zderzaka uległa przemodelowaniu. Dzięki takim zabiegom, Outlander zyskał więcej charakteru i zadziorności czyli tego, czego brakowało nieco zbyt obłej, mdłej i nieco nijakiej wersji sprzed liftingu. Delikatnym zmianom uległa także tylna część nadwozia z LED-owymi światłami oraz innym zderzakiem na czele.
Najnowsze Mitsubishi Outlander 2016 otrzymało tytuł Najbardziej Wartościowego Samochodu na Drodze (Best Value on Road) w 12. corocznym konkursie o tytuł Samochodu Roku dla zwolenników aktywnego trybu życia.
Mitsubishi Outlander 2016 - nowe wnętrze
Po zajęciu miejsca wewnątrz, choć na pierwszy rzut oka nie ma tu rewolucyjnych zmian, też nie będziemy rozczarowani. Auto zyskało nową deskę rozdzielczą, kierownicę, bardziej wyprofilowane fotele z nową tapicerką. Również na kanapie zregulowanym oparciem wygodnie pokonamy dłuższy dystans. Na dodatkowych fotelach powinny podróżować raczej osoby o wzroście do 170 cm.
To dopiero początek zmian. W porównaniu z poprzednikiem znajdziemy tu też lepsze materiały do wykończenia auta. Kolejnym elementem, które zostało zmienione jest przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy, co jest dużym atutem nowego SUVa. 591 - litrów bagażnika, a po złożeniu oparcia 1681, uzyskamy całkiem przyjazny bagażnik.
Silniki w Outlanderze – benzyna i diesel 150 KM
W ofercie Mitsubishi Outlander 2016 jest dostępny w 7 wersjach z dwoma silnikami: 2-litrową, benzynową jednostką o mocy 150 KM lub silnikiem Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. W przypadku „benzyny” mamy możliwość wyboru napędu na jedną lub dwie osie, w przypadku „diesla” dostępna jest wersja tylko 4x4.
Ceny nowego Mitsubishi Outlandera 2016 zaczynają się od 95 990 złotych, z napędem 4WD - wersja z silnikiem wolnossącym 2.0 Intense CVT kosztuje 112 990 złotych.
Podsumowanie
Nowa generacja Mitsubishi Outlander jest po prostu ładnym i udanym stylistycznie samochodem, do tego z zupełnie nową techniką na pokładzie. Jeśli szukamy samochodu komfortowego, niezawodnego i co ważniejsze rodzinnego, co wiąże się z maksymalnym bezpieczeństwem, to Mitsubishi Outlander będzie świetnym wyborem. Nie bez znaczenia jest też fakt, że auto nie trci szybko na wartości. ma stabilną wartość rezydulaną. Jak twierdzą analitycy EurotaxGlass’s, czyli firmy szacującej wartość rezydualną samochodów, średnia dla SUVa na polskim rynku wynosi 48 proc.
,,Gdy raz połknie się podróżniczego bakcyla, nie ma antidotum. Wiem, że będę zainfekowany do końca moich dni” Nie sprawdziłem czy Michael Palin jest właścicielem nowego Outlandera.
Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC - dane techniczne
SILNIK |
R4 16V |
Paliwo |
benzyna |
Pojemność |
1998 cm3 |
Moc maksymalna |
150 KM/ przy 6000 obr./min. |
Maks mom. obrotowy |
195 Nm/ przy 4200 obr./min. |
Prędkość maksymalna |
190 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h |
12 sekund |
Skrzynia biegów |
automatyczna bezstopniowa CVT/ 7 biegów |
Napęd |
4x4 (AWD) |
Zbiornik paliwa |
60 l |
Katalogowe zużycie paliwa |
7,6 /5,8 /6,4 l |
poziom emisji CO2 |
149 g/km |
Długość |
4695 mm |
Szerokość |
1800 mm |
Wysokość |
1680 mm |
Rozstaw osi |
2670 mm |
Masa własna |
1525 kg |
Ładowność |
645 kg |
Pojemność bagażnika/ po złożeniu siedzeń |
591-1681 l |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
225/55 R18 |