Rynek samochodów osobowych w całej Unii Europejskiej, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii wzrósł łącznie o 27,1% w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku, kiedy na skutek pandemii zamknięto salony na całym świecie. Wzrost sprzedaży samochodów marki Kia od stycznia do czerwca tego roku wyniósł aż 40,8%. W tym czasie nabywców znalazło 251.236 samochodów marki Kia, czyli o 72.843 egzemplarze więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Taki wynik sprzedaży i procentowy wzrost stawiają markę Kia na równej lub nawet wyższej pozycji niż wiele konkurencyjnych marek.-
Według danych ACEA Kia osiągnęła w Europie najlepszy w historii udział w rynku, wynoszący 3,9%
- Sprzedaż samochodów marki Kia wzrosła o 40,8%, rynek urósł o 27,1%
- Kia odnotowała większy wzrost niż główne konkurencyjne marki
- W ubiegłym miesiącu w Polsce Kia zanotowała rekordową liczbę rejestracji nowych samochodów osobowych, która po raz pierwszy w historii przekroczyła 3.400 egzemplarzy, co przełożyło się na 3. miejsce w rankingu i udział w rynku, wynoszący 6,49%
- Bestsellerem marki w Polsce jest rodzina modeli Kia Ceed, tylko w pierwszym półroczu 2021 roku zarejestrowano 5.927 egzemplarzy,
co oznacza 3. miejsce w segmencie kompaktów i 11% udziału w klasie
Według najnowszych danych, opublikowanych dzisiaj przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)*, Kia osiągnęła najwyższy w historii udział w rynku w Europie, który w pierwszej połowie 2021 roku wyniósł 3,9%.
Jason Jeong, prezes Kia Europe, mówi: „Branża motoryzacyjny zaczyna wychodzić ze spowolnienia spowodowanego pandemią. Z radością z powrotem witamy klientów w naszych salonach. Od czasu zmiany wizerunku marki na początku roku, zaobserwowaliśmy silny wzrost zainteresowania naszymi samochodami i osiągnęliśmy najwyższy w historii udział w rynku w Europie. To dowodzi siły zarówno nowej marki Kia, jak i szerokiej gamy naszych zelektryfikowanych i niskoemisyjnych samochodów”.
„Spoglądając na drugą połowę roku, jesteśmy przekonani, że wprowadzenie EV6 i nowego Sportage przyciągnie do salonów nowych klientów, co przełoży się na dalszy wzrost udziału marki Kia w europejskim rynku” – dodał Jeong.