Po wakacyjnej przerwie oraz pokazach na Verva Street Racing, kierowcy KIA PLATINUM CUP już w ten weekend powrócą do walki o tytuł mistrza Polski. Czeski Autodrom Most będzie gościł piątą, przedostatnią rundę tegorocznego sezonu.
Niezwykle zacięta rywalizacja w sezonie 2019 sprawiła, że szanse na tytuł nadal ma niemal połowa sklasyfikowanych kierowców. Przed rozpoczęciem zmagań w Czechach Nikodem Wierzbicki ma 23 punkty przewagi nad Dawidem Borkiem i 27 punktów zapasu nad Kamilem Serafinem. W ścisłej czołówce znajduje się także najmłodszy w stawce Jakub Szablewski.
- Zdobycie punktów w każdym wyścigu, który pozostał w tym roku, będzie niezwykle ważne. Przed ostatnimi rundami jestem w uprzywilejowanej sytuacji, ponieważ przewodzę stawce, ale jestem przekonany, że pozostali kierowcy łatwo się nie poddadzą. Na Autodromie Most będę musiał zaprezentować życiową formę, bo tylko w ten sposób będę mógł walczyć o jak najlepsze wyniki. Z pewnością czeka nas wszystkich trudny, ale fascynujący weekend - mówił Wierzbicki.
- Za nami długie wakacje w KIA PLATINUM CUP, ale wykorzystałem ten czas, by jak najlepiej przygotować się na dwie ostatnie rundy sezonu. Zawsze łatwiej jest atakować niż bronić się, więc jestem w idealnej pozycji. Na Autodromie Most czeka nas fantastyczna walka o kolejne punkty, które mogą okazać się kluczowe w końcowym rozrachunku. Dam z siebie wszystko, by sprawić odrobinę radości moim kibicom i rodzinie - zapowiadał Dawid Borek.
Podobnie jak miało to miejsce na Slovakiaringu, kierowcy KIA PLATINUM CUP będą towarzyszyć zawodnikom rywalizującym w mistrzostwach Europy ciągników siodłowych. Obserwowanie kolegów w dużo większych maszynach zapewni startującym w Picanto jeszcze mocniejsze emocje. Warto zaznaczyć także, że po długiej prostej startowej ogromne ciężarówki muszę zwolnić do bardzo ciasnej szykany prawy-lewy, w której nie brakuje zaciętej walki, również podczas wyścigów KIA PLATINUM CUP.
Autodrom Most został oddany do użytku w 1983 roku, a historia sportów motorowych w regionie sięga lat 40. W 1947 roku w Moście zorganizowano wyścigi motocyklowe, których trasa przebiegała wokół lokalnego browaru. Z biegiem lat sprawdzano różne konfiguracje miejskich tras, zanim zdecydowano się na pętlę w pobliżu dworca kolejowego. Budowa toru w miejscu byłej kopalni rozpoczęła się w 1978 roku. Obiekt szybko zyskał licencję FIA i FIM, ale przez kolejne dziesięciolecia nie był rozbudowywany. Mimo to w 1992 roku zorganizowano nieoficjalne zawody ciężarówek, które okazały się ogromnym sukcesem. Na starcie stanął między innymi rajdowy mistrz świata Stig Blomqvist, a powodzenie imprezy sprawiło, że od tego czasu Grand Prix Czech jest nieodłącznym elementem mistrzostw Europy ciągników siodłowych. Tor przez krótki czas w 1995 stracił licencję i konieczna była jego renowacja. W ciągu pięciu miesięcy udało się wprowadzić najnowsze standardy bezpieczeństwa, co pozwoliło odzyskać prawo do organizacji zawodów. W 1996 roku powstało centrum medyczne i trybuny na prostej start/meta. W 2004 roku przeprowadzono ostatnie większe prace nad torem i wtedy do pętli dodano szykanę po prostej startowej, która do dziś jest jedną z najlepszych możliwości do wyprzedzenia rywala. Tor mierzy 4222 metry i ma dwadzieścia jeden zakrętów. Rekord okrążenia należy do Stefana Mucke, który za kierownicą Mercedesa-Benz "C" DTM w 2009 roku uzyskał czas 1:25,610. Motocyklowy rekord należy do Polaka: Pawła Szkopka, który w 2015 roku popisał się rezultatem 1:35,705. Autodrom Most w tym roku będzie również miejscem wyścigowego debiutu w KIA PLATINUM CUP 17-letniej Marceliny Czepiel.
- Jestem dobrze przygotowana do startu w Moście. Tor jest mi jednak obcy i znam go jedynie z onboardów i filmów z poprzednich rund KIA PLATINUM CUP. Nie nastawiam się na wielkie wyniki. Celem jest ukończenie każdego wyścigu i notowanie nie najgorszych rezultatów na pojedynczych okrążeniach - zapowiadała Czepiel.
Rywalizacja w Moście rozpocznie się w piątek od dwóch 30-minutowych treningów, które zaplanowano na 11:40 oraz 15:40. Sobota będzie stała pod znakiem kwalifikacji. 20-minutowe Q1 rozpocznie się o 10:05, 15-minutowe Q2 o 12:55, a ostateczna walka o pole position rozegra się podczas 10-minutowego Q3, które wystartuje o 14:50. Niedziela to dwa wyścigi: pierwszy o 10:20, a drugi 16:15.