Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta - najlepiej sprzedający się model producenta samochodów w Europie - jest teraz dostępny na zamówienie z nowym układem napędowym. Układy napędowe Ford EcoBoost Hybrid zaoferują kierowcom Fiesty większą oszczędność paliwa oraz wzmocnienie efektu „radości z jazdy”, dzięki lepszym osiągom i szybszym reakcjom samochodu.
Wprowadzono 48–woltową instalację łagodnej hybrydy, wraz z wyrafinowanymi nowymi systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, których celem jest obniżenie napięcia podczas prowadzenia samochodu na autostradach i w mieście.1
Wzmocnienie najlepszych w swojej klasie właściwości jezdnych Fiesty układem EcoBoost Hybrid oznacza, że klienci będą dysponować jeszcze większą mocą i rzadziej odwiedzać stacje benzynowe – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe.– Fiesta EcoBoost Hybrid pozwoli większej niż kiedykolwiek liczbie kierowców Forda poznać korzyści wynikające z posiadania napędu elektrycznego. Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli.
Tradycyjne układy napędowe Fiesty zostały udoskonalone dzięki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemności 1,0‑litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, zapewniającą niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
Ponadto Fiesta jest teraz lepiej skomunikowana dzięki montowanemu w standardzie modemowi FordPass Connect, udostępniającemu szereg funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, dzięki którym wykorzystanie samochodu stanie się łatwiejsze i przyniesie większą satysfakcję właścicielowi.
Zróżnicowana gama modelu Ford Fiesta obejmuje stylowe wersje Fiesta Trend i Fiesta Titanium, inspirowanego SUV-em crossovera Fiesta Active, sportową Fiestę ST-Line i ekskluzywną Fiestę Vignale w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia dla różnych wersji. Ford sprzedał w 2019 roku w Europie 227 100 egzemplarzy modelu Fiesta.
Oszczędność hybrydowych układów EcoBoost
Kierowcy Fiesty mogą teraz korzystać z zaawansowanego układu miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid, wprowadzonego po raz pierwszy w samochodzie osobowym marki pod koniec 2019 roku, w nowym crossoverze Ford Puma.
Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową , wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Fiesta daje teraz więcej przyjemności niż kiedykolwiek wcześniej.Dzięki FordPass Connect możesz ją zamknąć i otworzyć, znaleźć na parkingu, sprawdzić ostatnią podróż i upewnić się, że masz wystarczającą ilość paliwa, by jechać dalej – wszystko to masz w swojej dłoni, więc zawsze jesteś gotowy do drogi – powiedział Roelant de Waard.
Fiesta |
Moc maks. (KM) |
CO2 (g/km wg NEDC)
|
Zużycie paliwa od (l/100 km NEDC)
|
CO2 od |
Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP) |
1.0-litra EcoBoost |
95 |
94 |
4,1 |
114 |
5,0 |
1.0-litra EcoBoost |
125 |
96 |
4,2 |
114 |
5,0 |
1.0-litra EcoBoost |
125 |
104 |
4,6 |
127 |
5,6 |
1.0-litra EcoBoost Hybrid |
125 |
91 |
4,0 |
112 |
5,0 |
1.0-litra EcoBoost Hybrid |
155 |
91 |
4,0 |
114 |
5,0 |
1.5-litra TDCi 6-biegowa skrzynia manualna |
85 |
94 |
3,6 |
114 |