Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta - najlepiej sprzedający się model producenta samochodów w Europie - jest teraz dostępny na zamówienie z nowym układem napędowym. Układy napędowe Ford EcoBoost Hybrid zaoferują kierowcom Fiesty większą oszczędność paliwa oraz wzmocnienie efektu „radości z jazdy”, dzięki lepszym osiągom i szybszym reakcjom samochodu.

 q

Wprowadzono 48–woltową instalację łagodnej hybrydy, wraz z wyrafinowanymi nowymi systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, których celem jest obniżenie napięcia podczas prowadzenia samochodu na autostradach i w mieście.1

Wzmocnienie najlepszych w swojej klasie właściwości jezdnych Fiesty układem EcoBoost Hybrid oznacza, że klienci będą dysponować jeszcze większą mocą i rzadziej odwiedzać stacje benzynowe – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe.– Fiesta EcoBoost Hybrid pozwoli większej niż kiedykolwiek liczbie kierowców Forda poznać korzyści wynikające z posiadania napędu elektrycznego. Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli.

 a

Tradycyjne układy napędowe Fiesty zostały udoskonalone dzięki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemności 1,0‑litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, zapewniającą niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

Ponadto Fiesta jest teraz lepiej skomunikowana dzięki montowanemu w standardzie modemowi FordPass Connect, udostępniającemu szereg funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, dzięki którym wykorzystanie samochodu stanie się łatwiejsze i przyniesie większą satysfakcję właścicielowi.

Zróżnicowana gama modelu Ford Fiesta obejmuje stylowe wersje Fiesta Trend i Fiesta Titanium, inspirowanego SUV-em crossovera Fiesta Active, sportową Fiestę ST-Line i ekskluzywną Fiestę Vignale w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia dla różnych wersji. Ford sprzedał w 2019 roku w Europie 227 100 egzemplarzy modelu Fiesta.

Oszczędność hybrydowych układów EcoBoost

Kierowcy Fiesty mogą teraz korzystać z zaawansowanego układu miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid, wprowadzonego po raz pierwszy w samochodzie osobowym marki pod koniec 2019 roku, w nowym crossoverze Ford Puma.

Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową , wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Fiesta daje teraz więcej przyjemności niż kiedykolwiek wcześniej.Dzięki FordPass Connect możesz ją zamknąć i otworzyć, znaleźć na parkingu, sprawdzić ostatnią podróż i upewnić się, że masz wystarczającą ilość paliwa, by jechać dalej – wszystko to masz w swojej dłoni, więc zawsze jesteś gotowy do drogi – powiedział Roelant de Waard.

 

Fiesta

Moc maks. (KM)

CO2
od

(g/km wg NEDC)

 

 

Zużycie paliwa od (l/100 km NEDC)

 

 

CO2 od
(g/km WLTP)

 

Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP)

1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna

95

94

4,1

114

 

5,0

1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna

125

96

4,2

114

 

5,0

1.0-litra EcoBoost
7–biegowa automatyczna

125

104

4,6

127

5,6

1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna

 

125

91

4,0

112

5,0

1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna

155

91

4,0

114

5,0

1.5-litra TDCi

6-biegowa skrzynia manualna

85

94

3,6

114