Marka ŠKODA otworzyła niedawno dwa wirtualne salony („Live Tour”), pozwalające swoim klientom na poznanie i doświadczenie samochodów marki online, bez konieczności osobistego odwiedzania prawdziwego salonu.

ŠKODA postanowiła zaoferować swoim klientom coś zupełnie nowego. Teraz nie muszą oni szukać najbliższego salonu, bo własny salon z pełną obsługą i opieką mogą mieć w zasięgu ręki. Wirtualny salon to rozwiązanie idealne dla tych, którzy są zbyt zajęci lub mieszkają zbyt daleko od najbliższego salonu dealerskiego. Live Tour po raz pierwszy otwarto w Hiszpanii, a następnie w Wielkiej Brytanii. Projekt szybko okazał się sukcesem i zyskał wielką popularność. Po 8 tygodniach od startu projektu w Hiszpanii odbyło się ponad 800 połączeń z wirtualnym salonem, z których każde trwało średnio 12 minut, łącznie generując 250 kontaktów sprzedażowych. Celem nowej usługi jest zaoferowanie jak najlepszej jakości obsługi klienta poprzez fachową pomoc wirtualnych doradców.

S

Jak rzeczywiście działa Live Tour?

ŠKODA Live Tour pozwala klientowi na rozmowę video z prawdziwym doradcą, daje możliwość zobaczenia jego twarzy w czasie rzeczywistym i obejrzenia jednego z najnowszych modeli w specjalnie zaprojektowanym salonie. Usługa jest dostępna od 10.30 do 21.30 w każdy dzień tygodnia i można ją zrealizować z telefonu, tabletu lub komputera, bez względu na system i przeglądarkę z której korzysta użytkownik. Klient musi podać swój numer telefonu komórkowego, na który oddzwoni doradca produktowy. W zainicjowanej rozmowie video doradca produktowy odpowiada na pytania klienta, który może również umówić się na jazdę próbną z lokalnym dilerem.

S
 
Przygotowanie takiego projektu nie jest łatwe, ale okazało się, że w Hiszpanii zajęło ono zaledwie 3 miesiące i 3 dni! „Zorganizowanie, a następnie uruchomienie całej usługi zajęło nam około trzech miesięcy. Musieliśmy zająć się masą zadań, m.in. ustaleniem procedur administracyjnych, nie mówiąc już o selekcji i szkoleniu doradców" – powiedział Victor Roco Viladot z hiszpańskiego przedstawicielstwa marki ŠKODA. Także w Wielkiej Brytanii liczby mówią same za siebie. W kwietniu i pierwszej połowie sierpnia odbyło się 1 026 Live Tours, podczas których sprzedano 17 samochodów.