Wrażenia z jazdy największą Toyotą dostępną w Europie
Wyprawa nad polskie morze do doskonały pretekst do pobycia "tylko ze sobą". Spacer zupełnie pustą plażą pozwala zrelaksować umysł i poszerzyć horyzonty. Choć Toyota Highlander nie jest autem dla samotników. Jej komfortowa przestrzeń pozwala na pomieszczenie 7 osób w wygodnej pozycji. Ostatni rząd, uwielbiany przez dzieci pozwala na usadowienie osobników również z dłuższymi nogami. Potęga szumiącego morza, siła fal doskonale komponują się z mocą Toyoty.
Toyota Highlander to jeden z najbardziej znanych trzyrzędowych SUV-ów. To doskonały wybór dla osób, które cenią sobie komfort podróżowania. Model zapewnia wszechstronność podobną do minivana, ale w większości przypadków jest przyjemniejszy w prowadzeniu i łatwiejszy w manewrowaniu.
Nadwozie i wnętrze - Highlander większy od Land Cruisera?
Na pierwszy rzut oka to masywny Land Cruiser wydaje się być największą ,,terenówką” Toyoty”, którego nadwozie ma ogromną kubaturę. Jednak liczby mówią same za siebie. Highlander Hybrid to potężny SUV o długości 4950 mm i 20-calowych aluminiowych kołach, który łączy opływowe nadwozie o dynamicznej stylistyce SUV-a klasy premium z siłą i wytrwałością rasowego auta terenowego 4x4.Środek jest przede wszystkim bardzo obszerny. Zarówno w pierwszym jak i w drugim rzędzie nikomu nie będzie brakowało miejsca.
Wnętrze zostało zaprojektowane, by połączyć praktyczność i trwałość z przestronnością, komfortem i wysoką jakością wykończenia na poziomie 7-miejscowego SUV-a dla wymagających. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 180 mm, co zapewnia komfortową przestrzeń oraz łatwe wejście do auta wszystkim pasażerom, w tym także dwóm dorosłym osobom zajmującym trzeci rząd siedzeń.
Bagażnik o pojemności 658 l ma dodatkowy schowek pod podłogą, a jego pojemność można radykalnie zwiększyć, składając oparcia drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Po ich złożeniu powstaje przestrzeń bagażowa z płaską podłogą o pojemności 1909 l. Tylna klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie i może zostać uruchomiona ruchem stopy.
We wnętrzu zaprojektowano przemyślany układ pojemnych schowków, zaś wejścia USB zamontowano przy pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Kolorystyka wnętrza może być utrzymana w czarnej lub grafitowej tonacji.
Bogate wyposażenie w podwyższonym standardzie obejmuje 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, służący do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji satelitarnej, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę telefonu, wentylowane fotele oraz wirtualne lusterko wsteczne o poszerzonym polu widzenia.
Napęd hybrydowy
Pełny napęd hybrydowy 4. generacji Toyoty Highlander to napędzający przednią oś układ 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona, oraz dwóch silników-generatorów. Współpracuje z nimi elektryczny silnik przy tylnej osi, tworząc inteligentny napęd AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent). Mocna bateria niklowo-wodorkowa została umieszczona pod drugim rzędem siedzeń.
Całkowita moc napędu wynosi 244 KM*, zaś średnia emisja CO2 to tylko 146 g/km* (WLTP) lub 117 g/km* (Correlated NEDC). Średnie zużycie paliwa wynosi od 6,6 l/100 km* wg testu WLTP lub od 5,2 l/100 km* w cyklu Correlated NEDC. Highlander Hybrid zapewnia najkorzystniejszą korelację mocy do emisji CO2 w swoim segmencie. Przełącznik trybów jazdy (Drive Mode Select) umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybami ECO, NORMAL, SPORT i TRAIL. Wszystkie cztery można aktywować także gdy samochód użytkowany jest w oddzielnie wybieranym trybie elektrycznym (EV).
Akustyczna przednia szyba oraz materiały wygłuszające w dachu, podłodze i desce rozdzielczej, a także nakładki na błotniki i wykładziny w bagażniku powodują, że kabina jest bardzo dobrze wyciszona. Dzięki temu można w pełni docenić płynną, cichą pracę napędu hybrydowego.
Systemy bezpieczeństwa
Nowy Highlander Hybrid jest wyposażony w ulepszony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense drugiej generacji, którego zadaniem jest zapobieganie kolizjom lub ograniczanie ich skutków. Pakiet zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (PCS), pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją uwzględniania znaków drogowych (IACC), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).
PODSUMOWANIE
Jazda Toyotą Highlander to czysta przyjemność. Silnik jest wystarczająco silny, aby zapewnić autu odpowiednią dynamikę i jednocześnie oszczędną jazdę. Muskularny SUV jest idealnym wyborem dla kierowców, którzy szukają przestronnego i wygodnego pojazdu. Bardzo przestronne, komfortowe wnętrze i nowoczesne technologie sprawiają, że Toyota Highlander daje dużą frajdę w codziennym użytkowaniu. Przyciemniane szyby, skórzana tapicerka, system audio i światła LED dodają jeszcze luksusu.
Niezależnie od tego, czy chcesz wygodnie podróżować na długich trasach, czy też ekscytować się odkrywaniem nowym miejsc poza utartymi szlakami, Toyota Highlander zapewni niezwykłe doświadczenia z jazdy.
Autorzy: Katarzyna Afek, Robert Gołaszewski