Za nami Motor Show 2018. W tym roku w Poznaniu, Porsche przygotowało dla zwiedzających aż 14 sportowych samochodów. Wśród całej gamy modelowej zaprezentowanej przez niemieckiego producenta z Zuffenhausen znalazły się dwa premierowe auta – Porsche 911 GT3 RS, które do Poznania przyjechało wprost z międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie, gdzie niespełna miesiąc wcześniej miało swój światowy debiut, a także Porsche 911 GT2 RS – najmocniejsza i najszybsza „911” w historii.
Targi Poznań Motor Show to największa impreza motoryzacyjna w Polsce. W tym roku padł kolejny rekord liczby odwiedzających – na targach pojawiło się ponad 150 tysięcy osób. Łącznie producent sportowych samochodów z Zuffenhausen zaprezentował tam 14 aut: całą swoją gamę modelową, w tym dwie sensacyjne premiery – Porsche 911 GT3 RS oraz Porsche 911 GT2 RS, które zdecydowanie nakreślają jeden z kierunków, w którym marka Porsche będzie zmierzać w przyszłości. „Nasza marka to symbol sportowej motoryzacji – samochody Porsche zawsze wiodły prym w technologii, która pozwalała bić kolejne rekordy w dziedzinie osiągów. Prezentujemy dziś Państwu najszybsze i najmocniejsze Porsche 911 w historii – auto, które jest obecnie najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring. Wywodzimy się z takiej motoryzacji i o niej nie zapomnimy– wciąż będziemy rozwijać niewiarygodne, ekstremalnie sportowe samochody” – powiedział podczas czwartkowej prezentacji prasowej Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
Auta prezentowane były nie tylko na głównej ekspozycji, ale i w specjalnych strefach tematycznych. Porsche 718 Cayman GTS wystąpiło jako ambasador polskiej edycji programu Porsche Driving Experience na torze Silesia Ring. W tym roku szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy Porsche będą odbywać się aż w dwóch turach – w maju oraz pod koniec sierpnia i we wrześniu. Partnerem wydarzenia Porsche Driving Experience jest firma Michelin.
Na gości stoiska czekała również strefa Porsche E-Performance, prezentująca kierunek, w którym zmierza producent sportowych aut po paśmie sukcesów hybrydowej technologii w motorsporcie. Dziś reprezentują go hybrydowe modele plug-in, a już w 2019 roku dołączy do nich pierwszy całkowicie elektryczny samochód Porsche. „To kolejne dwa filary, na których będzie oparta strategia naszej firmy – poza ekstremalnie sportowymi samochodami z silnikami spalinowymi zamierzamy z pełnym zaangażowaniem rozwijać technologię hybrydową, którą znamy już bardzo dobrze. Przed nami również wielki krok w stronę przyszłości – już w przyszłym roku do Porsche Centrów na świecie przyjadą nasze pierwsze w pełni elektryczne samochody: Porsche Mission E” – podkreślił Wojciech Grzegorski.