Konstruktorzy BMW M GmbH poprzez konsekwentnie dobrane modyfikacje jeszcze bardziej wyostrzyli dynamiczny i niezwykle emocjonujący charakter nowego BMW M3.
Nowy model specjalny BMW M3 CS (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,3 l/100 km) oferuje idealny balans pomiędzy maksymalnymi osiągami i pełną zdatnością do codziennej jazdy. Konstruktorzy BMW M GmbH poprzez konsekwentnie dobrane modyfikacje jeszcze bardziej wyostrzyli dynamiczny i niezwykle emocjonujący charakter nowego BMW M3.
Na przykład szerokie zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) dało nowemu BMW M3 CS bardzo niską masę własną wynoszącą 1585 kg (wg UE, z kierowcą). Z CFRP wykonane są również duże elementy karoseryjne, na przykład maska silnika o 25 procent lżejsza od maski w BMW M3. Wieloletnie doświadczenie firmy BMW w zakresie produkcji elementów z karbonu i tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym przyniosło w nowym BMW M3 CS odczuwalne korzyści. Już sam dach z karbonu pozwolił obniżyć masę o ponad sześć kilogramów w stosunku do konwencjonalnego dachu ze stali. Kolejną zaletą zastosowania tego bardzo lekkiego a przy tym bardzo solidnego materiału jest niższy środek ciężkości pojazdu, co daje BMW M3 CS jeszcze większą zwinność.
Na pokrywie bagażnika zamontowana jest na przykład lotka o nowym kształcie wykonana z karbonu o widocznej strukturze włókien. Taka krawędź aerodynamiczna kończąca pokrywę bagażnika istotnie zmniejsza wypór na tylnej osi. W M3 CS zrezygnowano z rollbara, aby zwiększyć funkcjonalność auta w codziennej eksploatacji. Wyśmienita dynamika jazdy nowego BMW M3 CS to zasługa nie tylko zmienionej w stosunku do M3 z pakietem Competition konfiguracji sprężyn i amortyzatorów, ale też nieco wyższej mocy sześciocylindrowego silnika rzędowego. W M3 CS wynosi ona 460 KM, a więc o 10 KM więcej niż w M3 z pakietem Competition. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do 600 Nm.
Charakterystyczne brzmienie silnika M zapewnia zaprojektowany specjalnie do modelu CS sportowy układ wydechowy M z czterema końcówkami ze stali szlachetnej idealnie wkomponowanymi w tylny dyfuzor z karbonu. BMW Media 11/2017 strona 3 Poprzez szerokie wykorzystanie alcantary i tapicerki skórzanej w kolorze srebrnym Silverstone i czarnym projektanci BMW M GmbH uzyskali wnętrze o bardzo sportowym wyglądzie. Doskonale pasuje do tego nowy czerwony przycisk start/stop. Celem konstruktorów była redukcja do tego, co niezbędne, a tym samym istotne zmniejszenie masy.
Mimo konsekwentnie sportowego charakteru, który widać również w sportowych fotelach M o lekkiej konstrukcji, pasażerowie BMW M3 CS nie muszą rezygnować z komfortu, jaki zapewnia im klimatyzacja automatyczna czy wysokiej jakości, specjalnie dostrojony system Harman Kardon Surround Sound. BMW M3 CS produkowane w limitowanej serii obejmującej ok. 1200 egzemplarzy będzie można zamawiać od stycznia 2018 r.