Nowa Mazda CX-80 otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa pojazdów przeprowadzonych przez Euro NCAP. Nowy, flagowy SUV tej marki, mieszczący 7 osób, osiągnął wynik 92% w kategorii ochrony pasażerów dorosłych oraz 88% w kategorii ochrony przewożonych dzieci. Wynik samochodu w zakresie ochrony wrażliwych uczestników ruchu wyniósł 84%.
Na uzyskany przez Mazdę CX-80 rezultat aż 92% w kategorii ochrony pasażerów dorosłych składa się kilka czynników. W teście kolizji bocznej i tylnej przyznano ocenę maksymalną. Test kolizji czołowej całą szerokością przodu auta ze sztywną przeszkodą zakończył się wynikiem zadowalającym. Zarówno w teście kolizji bocznej z przeszkodą typu bariera, jak i w trudniejszym do zaliczenia teście kolizji bocznej ze sztywnym słupem, poziom ochrony wszystkich newralgicznych partii nadwozia oceniono jako dobry. W sumie, w tej części testów samochód uzyskał maksymalny wynik.
W kategorii ochrony pasażerów małoletnich nowy SUV marki Mazda również uzyskał maksymalną liczbę punktów i to zarówno w zakresie kolizji czołowych, jak i bocznych. Ocena w tej części testów zderzeniowych dotyczyła poziomu ochrony dzieci w wieku 6 i 10 lat. Komplet punktów przyznano także w zakresie prawidłowości montażu fotelików dziecięcych (test CRS Installation Check), co w łącznym efekcie przełożyło się na znakomity wynik 88% w kategorii ochrony małoletnich pasażerów.
Nowa Mazda CX-80 zapewniła sobie imponujący wynik 84% w kategorii ochrony wrażliwych uczestników ruchu. Szybkość i skuteczność reakcji działającego autonomicznie systemu hamowania awaryjnego (AEB – Autonomous Emergency Braking) oceniono w testach jako dobrą, podobnie, jak jego działanie w reakcji na bliską obecność rowerzystów. Jedną z funkcji systemu jest ochrona prowadzących jednoślady przed uderzeniem o drzwi samochodu, w sytuacji ich nieoczekiwanego otwarcia tuż przed nadjeżdżającym od tyłu rowerzystą.
Wszechstronny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Mazdy CX-80, czyli funkcje wspomagania kierowcy i-Activsense, przyczynił się do uzyskania dobrej oceny na poziomie 79% w zakresie wpływu systemów asystujących na bezpieczeństwo czynne. Samochód otrzymał maksymalny wynik w kategoriach utrzymania pasa ruchu w sytuacjach awaryjnych (Emergency Lane Keeping), pomocy w utrzymaniu pasa ruchu (Lane Keep Assist) oraz działania interfejsu Człowiek-Maszyna (HMI, Human Machine Interface). Kolejnych bardzo dobrych ocen doczekał się system hamowania awaryjnego chroniący przed kolizjami z innymi pojazdami (AEB Car-to-Car). Jego działanie doceniono w zakresie takich funkcji, jak reakcja na zbliżanie się do innych pojazdów oraz na zjazd na kurs kolizyjny z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka.
Wreszcie, na łączny wynik pięciu gwiazdek Euro NCAP wpływ miała sama konstrukcja nowej Mazdy CX-80. Mowa o stosowanej przez producenta wielofunkcyjnej, skalowanej architekturze Skyactiv (Mazda Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), na której bazuje układ mechaniczny tego modelu z silnikiem umieszczonym wzdłużnie z przodu i wałem przekazującym napęd na tylne koła. Ważna dla oceny bezpieczeństwa czynnego była znakomita dynamika jazdy. Układ napędu na cztery koła z przewagą siły napędowej przekazywanej na oś tylną łączy w sobie stabilność i trakcję cechującą układy AWD z neutralnym charakterem prowadzenia w zakrętach, typową dla pojazdów z napędem na tylną oś. Nowa Mazda CX-80 z kabiną o trzech rzędach siedzeń jest najobszerniejszym samochodem w ofercie Mazdy dostępnym na rynkach europejskich. Komfortowa, wszechstronnie praktyczna i wygodna, opracowana w Japonii, stanowi połączenie progresywnego stylu czerpiącego z japońskiej estetyki oraz zdumiewającej elastyczności w zakresie konfiguracji wnętrza i najnowocześniejszych technologii. Nie trzeba dodawać, że samochód ten posiada wszystkie cechy i funkcje właściwe pojazdom SUV segmentu premium, oraz że jakość prowadzenia CX-80 jest na poziomie, z jakiego słusznie słyną wszystkie modele Mazdy.