Nissan Juke ma teraz swoją odmianę hybrydową. Kierowcy, którzy mogli czuć niedosyt mocy w dotychczas oferowanym w Juke'u (3-cylindrowy turbo benzynowy silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM) teraz mają mocniejszą wersję tego popularnego Nissana. Mieliśmy okazję sprawdzić jak prowadzi się nowego Juka w wersji hybrydowej, ocenić czy może on zainteresować nowych sympatyków japońskiej marki.
Juke rusza wykorzystując silnik elektryczny, jak klasyczna hybryda. Już po pierwszych metrach, do szybszego pokonywania zakrętów, zachęcały precyzyjny układ kierowniczy i usztywnione podwozie Juke'a. Jazda tym Nissanem bardziej przypomina jazdę elektrykiem niż klasyczną hybrydą. Nowa 143-konna hybryda ma dobre osiągi i jednocześnie nie zrujnuje naszego portfela.
Zespół napędowy wykorzystuje dwa silniki: główny silnik elektryczny 49 KM i silnik benzynowy 94 KM. Silniki mogą pracować łącznie, aby zapewnić większą moc i bardziej dynamiczne przyspieszenia. W skład układu hybrydowego wchodzi także 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik oraz 1,2-kilowatowy akumulator chłodzony cieczą. Sumaryczna moc układu hybrydowego to 143 KM. Warto dodać, że jest to klasyczna hybryda HEV, a nie układ z doładowaniem zewnętrznym typu plug-in.
Nissan Juke Hybrid ma na wyposażeniu system e‑Pedal Step. Pozwala on z poziomu jednego pedału sterować przyspieszeniem i hamowaniem. Wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, a auto hamuje do prędkości ok. 5 km/h. Jednocześnie system doładowuje wówczas akumulator odzyskiwaną energią.
Nissan Juke jest crossoverem, który przekonał do siebie wielu klientów. Kierowcy, którzy czekali na bardziej dynamiczny silnik, mogą teraz zamawiać mogą teraz zamówić japończyka w wersji hybrydowej.
Wyposażenie Nissana Juke Hybrid
Wyposażenie standardowe Nissana Juke Hybrid N-Connect bez dopłat: światła LED, kamera cofania, system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, 17-calowe alufelgi, automatyczna klimatyzacja, system bezkluczykowy, pakiet systemów bezpieczeństwa.
Nissan Juke Hybrid w wersji N-Design: dodatkowo lub zamiennie 19-calowe alufelgi, dwukolorowe nadwozie, nawigacja satelitarna, personalizowane wnętrze;
Nissan Juke Hybrid w wersji Tekna: dodatkowo aktywny tempomat, asystent pasa ruchu, pakiet zimowy, system kamer 360 stopni.
Nissan Juke Hybrid – cena modelu w Polsce
bazowa wersja Nissana Juke Hybrid N-Connect – 125 470 zł;
Nissan Juke Hybrid w wersji N-Design – 138 970 zł;
Nissan Juke Hybrid w wersji Tekna – 142 370 zł.
Podstawowe dane techniczne hybrydowej wersji Nissan Juke:
Spalanie w cyklu mieszanym do 5,2 l na 100 km,
Prędkość maksymalna w trasie – 165 km/h,
Przyspieszenie do 100 km/h w 10,1 s,
Przyspieszenie na 1. biegu przez napęd elektryczny do 55 km/h,
Emisja CO2 w cyklu mieszanym do 117 g/km.