„To nie jest wizja odległej przyszłości; wersja produkcyjna tego samochodu trafi do salonów Hondy w Europie w 2019 roku" – tak prezes Hachigo wypowiedział się na temat modelu koncepcyjnego Urban EV, potwierdzając przejście od konceptu do seryjnej produkcji w ciągu dwóch lat.

Model koncepcyjny Urban EV zbudowany został na zupełnie nowej platformie i prezentuje zaawansowaną technologię w wyrafinowanej formie. Umieszczone na aucie, podświetlone na niebiesko logo Hondy to zapowiedź nowego elementu stylizacyjnego w przyszłych modelach marki, wyposażonych z napęd elektryczny. 

Globalnie, do 2030 roku modele wykorzystujące napędy elektryczne będą stanowiły dwie trzecie wolumenu sprzedaży nowych samochodów. W Europie, gdzie zainteresowanie tym tematem jest szczególnie wysokie, osiągnięcie tego celu będzie możliwe w 2025 roku. „Tutaj, w Europie, obserwujemy silniejszy niż gdziekolwiek indziej trend w kierunku elektryfikacji napędów” – stwierdził prezes Hachigo, dodając, że właśnie Europa jest idealnym miejscem globalnej premiery kolejnego etapu w strategii „Elektrycznej Wizji” Hondy.

Przemawiający po Panu Hachigo, Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe, odsłonił nowy model CR-V Hybrid Prototype. „Ten pojazd trafi do salonów w roku 2018 i będzie pierwszym hybrydowym SUV-em Hondy w Europie” - powiedział.

Usunięto obraz.

 

Hybrydowy układ napędowy modelu CR-V zapewnia efektywność w codziennej eksploatacji i doskonałe osiągi. Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię, umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego na koła.

Philip Ross dokonał także prezentacji nowego, w pełni zintegrowanego systemu dystrybucji energii – Power Manager, który może przekazywać prąd z sieci energetycznej do systemu lub zwracać energię generowaną przez panele fotowoltaiczne do sieci, jak również może być wykorzystany do zarządzania dystrybucją energii między baterią pojazdu elektrycznego a domem.

„Jeśli zajdzie potrzeba, Power Manager możne pobierać energię akumulowaną w bateriach pojazdu elektrycznego do zasilania domu, by zminimalizować zapotrzebowanie z sieci głównej” – powiedział Philip Ross. „Pozwala także sprzedawać z powrotem do sieci energię magazynowaną przez samochód elektryczny, co może generować dodatkowy zysk dla właścicieli pojazdów.”

Honda – w ramach programu pilotażowego – wdroży system Power Manager jako część regionalnego projektu inteligentnej sieci energetycznej na zachodzie Francji.