Każdy, kto używa w pracy pojazdu dostawczego, wie, jak istotne jest dopasowanie jego rozmiaru i funkcjonalności do konkretnej pracy. Dlatego Mercedes-Benz zdecydował o wprowadzeniu na rynek nowego modelu Citana – małego vana, którego pierwsza wersja pojawiła się już w 2012 roku. W tym roku zaprojektowany od nowa, kompaktowy z zewnątrz, ale przestronny w środku pojazd dołączył do dużego Sprintera i średniego Vito.

Nowy Citan jest logicznym dopełnieniem naszego portfolio – chcemy, żeby nasi klienci mogli dopasować pojazd dokładnie do swoich potrzeb, a nie każdy w swojej działalności potrzebuje dużego czy średniego vana – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Jednocześnie nie chcieliśmy iść na żadne kompromisy, jeśli chodzi o jakość typową dla marki, a także bezpieczeństwo oraz funkcjonalność i – nie zapominajmy – design pojazdu, który nosi gwiazdę na masce. Dlatego zaprojektowaliśmy go zupełnie na nowo – specjalnie dla profesjonalistów.

q

Większy w środku niż na zewnątrz

Kompaktowy Citan bez problemu wciśnie się w najmniejsze miejsce parkingowe, a w środku jest w stanie pomieścić zaskakująco dużo. Mierzący 4498 mm samochód oferuje znacznie więcej miejsca w porównaniu z poprzednim modelem – np. w furgonie długość przestrzeni ładunkowej wynosi 3,05 m (w wersji z ruchomą ścianą działową), a objętość to 2,9 m3. Dodatkowe możliwości efektywnego wykorzystania przestrzeni dają rozmaite praktyczne detale, jak np.:

  • opcjonalna składana kratka za fotelem pasażera, który można złożyć na płasko
  • drzwi przesuwne nawet po obu stronach przestrzeni załadunkowej (opcja)
  • liczący aż 451 mm szerokości i 1059 mm wysokości otwór po odsunięciu drzwi bocznych (w wersji długiej szerokość ta wynosi 615 mm)
  • niski – na wysokości 59 cm – próg załadunkowy z tyłu
  • dwuskrzydłowe tylne drzwi, które można zablokować pod 90 st. lub rozchylić do 180 st. na boki

w

Bezpieczny pracownik

Bezpieczeństwo to kluczowy temat dla Mercedesa. Na pokładzie Nowego Citana znalazło się więc aż siedem poduszek powietrznych w Tourerze i sześć w furgonie, a także topowe systemy asystujące znane z samochodów osobowych Mercedes-Benz, takie jak:

  • Asystent ruszania pod górę
  • Asystent bocznego wiatru
  • System ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST
  • Asystent hamowania (standard w Citanie Tourer; opcjonalny w Citanie furgonie)
  • Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu

Mocny i wydajny zawodnik

Mercedes-Benz przeznaczył też dla modelu całą gamę oszczędnych i wydajnych silników, pozwalających na dynamiczną i ekonomiczną jazdę (w tym wysokoprężny o mocy 85 kW do furgonu z funkcją overpower i overtorque).

Pełna gama obejmuje:

  • dla Citana furgonu trzy silniki diesla: 55 kW/75 KM, 70kW/95 KM i 85 kW/116 KM, oraz dwa benzynowe: 75k W/102 KM i 96 kW/131 KM
  • dla Citana Tourera jeden silnik diesla: 70 kW/95 KM, oraz dwa benzynowe: 75 kW/102 KM i 96 kW/131 KM

W stałym kontakcie

Na życzenie w Nowym Citanie po raz pierwszy dostępny jest topowy system multimedialny Mercedes-Benz MBUX, znany z samochodów osobowych, oraz usługi łączności Mercedes me connect, takie jak np.:

Zarządzanie eksploatacją (np. przeglądami)

Usługi zdalne:

– sprawdzanie statusu pojazdu czy to z domu, czy z biura

– ryglowanie i odryglowanie drzwi przez aplikację Mercedes me

– Vehicle Tracker przez GPS oraz geograficzne monitorowanie pojazdów (geofencing)

Nowy Citan w liczbach:

do 2,9 m3 objętości przestrzeni ładunkowej

1,5 tony uciągu

7 poduszek powietrznych (Tourer)