Sześć rund, od niezwykle popularnego wśród polskich kibiców Hungaroringu po kultową Monzę, czeka na zawodników KIA PLATINUM CUP 2019, które zostanie zorganizowane jako międzynarodowa seria pod egidą FIA. Już zgłoszeni zawodnicy oraz Ci, którzy do ostatniej chwili zastanawiają się nad swoją decyzją, ponownie będą mieli okazję walczyć na obiektach, gdzie pojawią się również kierowcy FIA WTCR czy mistrzostw Europy ciągników siodłowych. Co najważniejsze rekrutacja nadal trwa!
KIA PLATINUM CUP jest jedyną polską monomarkową serią wyścigową, która zapewnia młodym talentom tak wielkie szanse rozwoju. Rywalizacja na najbardziej znanych torach Europy obok najlepszych na świecie zawodników pozwala podpatrzeć pracę zespołów rywalizujących w m.in. imprezach rangi pucharu świata. Co więcej, jest to najtańsza w Europie szansa ścigania się na międzynarodowym poziomie. Mistrzostwa Polski Kia Picanto od ponad dekady przyciągają na start niezwykle utalentowanych i młodych kierowców obu płci. Wystarczy wspomnieć, że swoje pierwsze wyścigowe kroki stawiał tutaj m.in. Piotr Parys, który walczył w Porsche Supercup, serii towarzyszącej zmaganiom królowej sportów motorowych: Formule 1.
Wychodząc z założenia, że po co zmieniać coś co jest bardzo dobre organizator nie przewiduje wprowadzenia większych zmian w formule zawodów w stosunku do minionego sezonu. Nadal obowiązywały będą także pakiety świadczeń dla zawodników:
- nagrody finansowe po każdej rundzie, przyznawane kierowcom sklasyfikowanym do 15-ego miejsca włącznie oraz nagrody finansowe dla zdobywców tytułów mistrzowskich (pierwsza trójka klasyfikacji generalnej sezonu). Łączna pula nagród w tym roku wynosi ponad 125 tysięcy złotych.
- wsparcie „produktowe” ze strony sponsora tytularnego mistrzostw (paliwo, oleje, nagrody za tytuły).
- wsparcie ze strony Kia Motors Polska (rabat 40% na części seryjne, treningi bezpłatne na każdej rundzie, zaplecze, catering, odzież KPC, stałe ceny części sportowych, obsługa i wsparcie mediowe).
KIA PLATINUM CUP należy do elitarnego grona wyścigów, zaliczanych do „International Series sanctioned by the FIA”. W tym roku rywalizujący kierowcy, by podnieść standardy serii, zobowiązani są do startów autami wyposażonymi w bezpieczne zbiorniki paliwa z homologacją FIA. Gotowe do rywalizacji wyścigowe Picanto kosztuje 59 370 zł dla zawodników, którzy startowali już w poprzednich sezonach oraz 65 470 zł dla debiutantów. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych zawodników do wysyłania swoich zgłoszeń oraz wszelkich pytań na adres mailowy: kpc@kia.com.pl
Tegoroczne zmagania rozpoczną się od znanego m.in. z kalendarza Formuły 1 Hungaroringu, gdzie wyścigowy debiut w królowej sportów motorowych zaliczył Robert Kubica. Kierowcy mistrzostw Polski Kia Picanto pierwszy raz pojawili się na Węgrzech już w 2007 roku i od tego czasu co sezon pojawiają się na linii startu tego toru.
- Hungaroring jest drugim domem KIA PLATINUM CUP. Węgierscy kibice mogą oglądać wyścigowe Picanto już od 2007 roku i co ważniejsze, wielu z nich mocno dopinguje naszą serię. Ponadto w ten sam weekend na torze rywalizują kierowcy mistrzostw świata samochodów turystycznych, które od zeszłego roku zostały przemianowane na puchar świata. To bardzo ważne dla nas i cieszy nas tak dobra współpraca z organizatorami, którzy zawsze chętnie zapraszają nas na początek sezonu – mówił dyrektor zarządzający Kia Motors Polska, Wojciech Szyszko.
Drugą areną zmagań KIA PLATINUM CUP będzie austriacki Red Bull Ring, na który kierowcy wrócili w zeszłym roku, co zaowocowało wówczas małymi niespodziankami podczas wyścigowego weekendu. Krótkie okrążenie i pierwszy zakręt, który może zadecydować o rezultacie na linii mety, wymaga od kierowców maksymalnej koncentracji i walki o każdy milimetr toru. Runda będzie towarzyszyć wyścigowym mistrzostwom Europy strefy centralnej.
Pierwszą połowę sezonu zakończy domowa rywalizacja na Torze Poznań, gdzie podobnie jak w Austrii walczyć będą również kierowcy FIA Central European Zone Championship. Jedyny wyścigowy obiekt w Polsce jest szansą dla kibiców, by zobaczyć zaciętą walkę w KIA PLATINUM CUP. Ponadto organizatorzy podobnie jak w zeszłym roku planują zaprosić do Poznania Kubę Przygońskiego, który w zeszłym roku przed startem rywalizacji w KPC dał pokaz driftu.
- Nie wyobrażam sobie kalendarza KIA PLATINUM CUP bez Toru Poznań. To dla nas jedyna okazja, by pokazać się polskim kibicom i zaprezentować im możliwości Picanto oraz naszej stawki, która od pierwszego do ostatniego zakrętu zaciekle walczy o jak najlepsze pozycje, zarówno na czele rywalizacji, jak i na dalszych miejscach – komentował Wojciech Szyszko.
Drugą część sezonu rozpocznie Slovakiaring, gdzie małe Picanto spotkają się z ciężarówkami FIA ETRC. Po rywalizacji za naszą południową granicą nastąpi zasłużona wakacyjna przerwa. Przełom sierpnia i września to wizyta w czeskim Moście i ponowne spotkanie z zespołami mistrzostw Europy ciągników siodłowych, a finał sezonu odbędzie się na kultowym torze Monza, na który KIA PLATINUM CUP wróci po rocznej przerwie. Lesmo, Variante Ascari czy Parabolica to nazwy zakrętów, których nie trzeba przedstawiać fanom motorsportu. W połączeniu z niezwykle długimi prostymi, które kierowcom Formuły 1 pozwalają na maksymalne otworzenie przepustnicy przez 75% trwania okrążenia toru, sprawia, że stawka mistrzostw Polski Kia Picanto przestawia się na każdym zakręcie, a losy końcowych wyników nie są znane do czasu przekroczenia linii mety. Na torze w ten sam weekend pojawią się również zawodnicy FIA International GT Open .
- Monza to wręcz świętość dla wielu fanów motorsportu. Dla nas jest to okazja do zaprezentowania się na kultowym torze, gdzie jesteśmy dopingowani przez entuzjastycznych włoskich fanów, co zawsze wzbudza u mnie poczucie dumy. Projekt, który organizujemy już od 2006 roku jest najdłużej istniejącym w Polsce serialem motorsportowym, czego nie dokonalibyśmy bez naszych partnerów. Mamy nadzieję, że na koniec roku wszyscy będziemy mogli zgodnie stwierdzić, że był to kolejny wspaniały sezon pełen sportowych emocji – zakończył Wojciech Szyszko.
Kalendarz KIA PLATINUM CUP 2019
Hungaroring (HU) 27-28/04/2019
Red Bull Ring (AT) 18-19/05/2019
Poznań Circuit (PL) 08-09/06/2019
Slovakiaring (SVK) 06-07/07/2019
Autodrom Most (CZ) 31/08-01/09/2019
Monza (IT) 10-12/10/2019
Autor: Mariusz Süss