To był zdecydowanie dobry rok dla SsangYonga. Jeśli chodzi o rejestracje mamy wzrost w okolicach 60% w stosunku do 2017 - przekroczyliśmy 600 sprzedanych aut. Rozwijamy sieć dealerska i doskonalimy umiejętności pracowników. Docieramy do nowych segmentów klientów. Podsumowując idziemy w dobrym kierunku.

- Czy przyszły rok może być pierwszym od lat, gdy liczba nowych aut spadnie?

Nie widzimy powodu dla którego nasza sprzedaż miałaby spadać. Wprowadzamy na rynek nowe modele. Rok 2019 zapowiada się pod tym względem niezwykle interesująco. Już w styczniu rusza produkcja wydłużonej wersji MUSSO czyli naszego pick-upa. Co ciekawe będziemy już w kwietniu kiedy auta trafią do sprzedaży jedyną marką w Polsce, która będzie mieć w ofercie pick-upa z podwójną kabiną w dwóch różnych długościach nadwozia. Długość przestrzeni ładunkowej w wersji długiej będzie największa z aktualnie dostępnych na naszym runku. Równie ważne jest to, że Musso zbudowane jest na bazie Rextona i dzięki temu oferuje komfort podróżowania oraz ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń absolutnie w najwyższym standardzie w swoim segmencie. Z kolei już na marcowych targach w Genewie planowana jest światowa premiera zupełnie nowego Korando. Będąc pod koniec października w Korei miałem okazję zobaczyć ale również testować to auto. Nie będę zdradzał szczegółów ale wpisując się w obecną linię projektową marki auto daje dużą radość z jazdy i wygląda przy tym bardzo nowocześnie. Nowe Korando trafi do sprzedaży  w Polsce we wrześniu. To nie koniec nowości na 2019 rok. Także na wrzesień 2019 roku przewidziany jest tzw. duży facelift Tivoli obejmujący zarówno zmiany zewnętrzne ale także zupełnie nowe wnętrze pojazdu. Trzy premiery w jednym roku to dla marki w sumie z pięcioma modelami bardzo ważny moment.

m

- Najważniejsze cele na 2019 rok

Bez wątpienia jednym z najważniejszych celów będzie udane wprowadzenie na rynek nowego Korando. To jest model, który także dla producenta jest ikoną marki. Oczywiście niezmiennie walczymy o wzrost ogólnego wolumenu sprzedawanych aut i budujemy świadomość marki. Uzupełniamy sieć dealerską i podnosimy kwalifikacje pracowników.

Mariusz Jakimiuk