Honda Jazz weszła na polski rynek latem tego roku. Jest to czwarta generacja modelu, w ramach której pojawiła się bardziej przypominająca SUVa opcja Jazz Crosstar. Projektanci obu wariantów nowego Jazza mieli za zadanie zachować najlepsze cechy jego poprzednika i dodać mu nowe rozwiązania. Dzięki nim Honda Jazz jest wyjątkowo przemyślanym samochodem, oferującym wysoki komfort podróży i gotowym do wielu codziennych zadań.

a

Yo no bi

„Yoo no bi” to japońskie pojęcie definiujące piękno przedmiotów codziennego użytku, które powinny być dopracowane tak, by ich uroda szła w parze z funkcjonalnością i by mogły one lepiej służyć określonym celom. Właśnie taka filozofia przyświecała projektantom nowego, czwartego już pokolenia modelu Honda Jazz. Jej wpływ widać przede wszystkim w  projekcie czystego, minimalistycznego, ale zarazem przemyślanego pod katem potrzeb użytkowników wnętrza wykończonego wysokiej jakości materiałami.

 a

Przestrzeń & Magic Seats

Od momentu, kiedy w 2001 roku model Jazz pojawił się w Europie, zyskał miano zaskakująco przestronnego jak na samochód segmentu B i niezwykle funkcjonalnego. Zasłynął przede wszystkim sprytnym systemem składania tylnej kanapy – Magic Seats, zainstalowanym w aucie dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami, co uwolniło dodatkową przestrzeń w kabinie. System Magic Seats pozwalał na konfigurowanie wnętrza samochodu na wiele różnych sposobów, istotnie zwiększając jego użyteczność. Rozwiązanie to zastosowano potem w innych modelach Hondy, jednak w Jazzie konsekwentnie oferowane jest do dziś i niewątpliwie stanowi ogromny atut tego niewielkiego mieszczucha. Priorytetem dla projektantów najnowszej generacji Jazza było zachowanie największej w tej klasie samochodów przestrzeni, co udało się osiągnąć dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika. Udoskonalono też projekt części bagażowej, gdzie płaska podłoga, brak progu załadunkowego i szerszy zakres otwierania klapy, ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych rzeczy.

Łatwość obsługi

Kokpit Hondy Jazz został zaprojektowany tak, by intuicyjnie można było na nim znaleźć wszelkie przydatne informacje. Ciągnący się poziomo w poprzek kabiny panel instrumentów nie ma osłony, która mogłaby ograniczyć pole widzenia, co dodatkowo wzmaga poczucie przestronności. Ponadto  wersje Elegance, Executive i Crosstar w standardzie otrzymały 9-calowy centralny ekran dotykowy oraz 7-calowy zestaw wskaźników TFT. Są one czytelne i niezwykle proste w obsłudze, podobnie jak wszystkie funkcje i elementy sterujące, co z pewnością oszczędza kierowcy stresów podczas jazdy. Wszystko zostało podporządkowane celowi, zgodnie z którym Honda Jazz ma być przyjazna dla użytkownika.

a

Doskonała widoczność

Bardzo istotnym atutem modelu Jazz jest poprawa widoczności w poziomie – do 90 st., co jest wynikiem wiodącym w segmencie. Tak imponujący rezultat uzyskano dzięki zastosowaniu ultracienkich słupków A, ukryciu wycieraczek szyby i płaskiej desce rozdzielczej.  Pasażerowie mają teraz niezakłócone, szerokie pole widzenia, a przez panoramiczną szybę przednią i przednie szyby boczne do wnętrza dociera więcej naturalnego światła. Rozwiązania te dodatkowo wzmogły poczucie przebywania w dużej przestrzeni.

Komfort podróżowania

Kierowca i wszyscy pasażerowie Hondy Jazz podróżują teraz bardziej komfortowo. Przednie fotele otrzymały grubsze o 30 mm poduszki siedzisk oraz nową konstrukcję ramy dla lepszego podparcia pleców kierowcy i pasażera. Rezultat to odciążony odcinek lędźwiowy kręgosłupa, a w efekcie –mniejsze zmęczenie podczas podróży. Kierownicę można regulować w większym zakresie, a pedał hamulca pozwala na bardziej naturalne ustawienie stopy. Pasażerowie drugiego rzędu podróżują  wygodniej za sprawą grubszych o 24 mm poduszek tylnych siedzisk, wiodącej w segmencie przestrzeni na nogi (986 mm) oraz modyfikacji konstrukcji Magic Seats, umożliwiającej przesunięcie zawiasów na zewnątrz od bioder siedzącego. Pasażerowie tylnej kanapy mają też do dyspozycji wygodne kieszenie na smartfony w oparciach przednich foteli.

Honda Jazz jest pierwszym z sześciu zelektryfikowanych modeli Hondy, które mają pojawić się w europejskiej ofercie tej marki do końca 2022 roku. Wtedy też wszystkie główne modele Hondy zostaną wyposażone w napędy wykorzystujące w swojej konstrukcji silniki elektryczne.