Suzuki Motor Poland informuje o wprowadzeniu do sprzedaży nowej generacji modelu Swift. To samochód, który w każdych warunkach – na co dzień i na każdym dystansie - gwarantuje przyjemność z jazdy. Swift 2024 ma świeży i wyrazisty styl, jest jeszcze bardziej oszczędny i został wyposażony w nowej generacji systemy bezpieczeństwa. Cena samochodu w salonach sieci SMP zaczyna się od 80 900 zł.
Suzuki Swift to model chętnie wybierany na całym świecie. Japoński hatchback, od chwili gdy w roku 2004 został wprowadzony na światowe rynki jako tzw. model globalny, był wielokrotnie nagradzany i został doceniony przez klientów. Dotąd Swifta oferowano w 169 krajach, a jego łączna sprzedaż do lutego 2024 wyniosła ponad 9 milionów sztuk. Całkowicie nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, oszczędność oraz wyższy poziom bezpieczeństwa.
Nowy design nadwozia i wnętrza
Nowy Swift zachował charakterystyczną linię kojarzącą się z poprzednimi generacjami tego modelu Suzuki, ale przeszedł radykalne przeprojektowanie.
Stylizacja zewnętrzna
Osłona chłodnicy nowego Swifta jest w kolorze fortepianowej czerni. Samochód ma charakterystyczne przednie reflektory (ze światłami do jazdy dziennej
w kształcie litery L), które miękko przechodzą w zaoblone krawędzie karoserii. Nowoczesną sylwetkę podkreślają poszerzone błotniki, zaś dach z linią opadającą ku tyłowi nadaje Swiftowi energetycznej lekkości. Tylne „przestrzenne” reflektory zespolone oraz szeroki tylny zderzak kojarzą się za to ze stabilnością,
a jednocześnie znakomicie wyróżniają japońskie auto.
Kolory nadwozia
Gama kolorystyczna nowego Swifta obejmuje 9 lakierów metalizowanych (jednokolorowych) oraz cztery opcje dwutonowe (z dachem w kontrastowym kolorze). Na liście nowych odcieni jest m.in. Frontier Blue Pearl Metallic oraz Cool Yellow Metallic. Warto zauważyć, że Frontier Blue Pearl to kolejny lakier po czerwieni Burning Red Pearl Metallic, który jest trójwarstwowy (*), mocno nasycony, o podwyższonej optycznej głębi.
Stylizacja wnętrza
Kabina nowego Swifta jest przestronna, wygodna oraz ergonomiczna. Kokpit jest delikatnie nachylony w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę. Dwukolorowa czarno-jasnoszara deska rozdzielcza i tapicerka przednich drzwi (z satynowym wykończeniem i satynowymi akcentami w kolorze ciemnego srebra) nadają wyglądu dynamicznego i sportowego.
9-calowy ekran audio
Pojemnościowy ekran dotykowy HD ma teraz przekątną 9 cali. W porównaniu z 7-calowym SLDA (Smartphone Linkage Display Audio), który montowano w modelu poprzedniej generacji, nowy ekran cechuje także lepsza reakcja. Audio z nowym wyświetlaczem umożliwia podłączenie smartfonów (Apple CarPlay® lub Android Auto™) poprzez Wi-Fi czy USB. System rozpoznaje komendy głosowe, odtwarza muzykę przez Bluetooth®, a także wyświetla informacje o stanie pojazdu.
Wersje GL i GL+ są wyposażone w ręczną klimatyzację z cyfrowym panelem sterowania. W odmianie GLX dodatkowo zastosowano klimatyzację automatyczną.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwaWspomaganie hamowania Dual Sensor Brake Support - DSBS II (II generacji)Radar pracujący na falach milimetrowych i kamera monoskopowa wykrywają pojazdy, rowery i pieszych przed pojazdem oraz pomagają łagodzić skutki zderzeń czołowych, bocznych i tych, które mogą wydarzyć się pod kątem. W razie wykrycia ryzyka kolizji system emituje ostrzeżenia (głośny dźwięk i odpowiednia ikona), aby ostrzec kierowcę. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, automatycznie włączy się wspomaganie hamowania. Jeśli prawdopodobieństwo kolizji jest naprawdę wysokie, system automatycznie zahamuje awaryjnie, aby zmniejszyć siłę uderzenia i tym samym ograniczyć jego skutki.
Nowo opracowany, 3-cylindrowy silnik benzynowy Z12E o pojemności 1,2 litra, ma sprawność cieplną sięgającą 40% (paliwo 95 RON), co skutkuje większą oszczędnością spalania. Oprócz tego zmniejszono masę własną jednostki napędowej, zredukowano emisję spalin, a silnik generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych dla lepszej reakcji na gaz oraz odpowiednich osiągów.
W porównaniu z silnikiem K12D (montowanym w poprzedniej generacji Swifta) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji
w cylindrze (szybsze spalanie), zastosowanie pośredniego mechanizmu blokującego (w układzie VVT), zwiększenie stopnia przepływu zaworu EGR oraz montaż wahadłowego mechanizmu napinającego pasek osprzętu i elektrycznej pompy wody. Zmniejszono także emisję cząstek stałych poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania,
a także użycie trójdrożnego katalizatora o dużej chłonności i filtra cząstek stałych GPF (filtr cząstek stałych benzyny).
Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany
z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Dzięki temu Swift jest jeszcze bardziej oszczędny i emituje mniej szkodliwych dla środowiska substancji.
Układ przeniesienia napędu
Ręczna skrzynia biegów ma 5 przełożeń optymalizowanych pod kątem charakterystyki nowego silnika, aby zapewnić wysoką oszczędność paliwa
i odpowiednie oddawanie mocy. Pracę synchronizatora i przełożenia zoptymalizowano, a sztywność sprężyny mechanizmu zmiany biegów tak dobrano, aby zapewnić płynną i nie wymagającą siły zmianę kolejnych przełożeń.
Lepsze prowadzenie
Od przedniej generacji ma lepsze właściwości jezdne. To skutek nie tylko jego niższej masy (poniżej 1000 kg,
Nowy Swift w porównaniu do samochodu m.in. dzięki zastosowaniu nowego silnika Z12E z ISG), ale też poprawienia przyczepności (mniejsze przechyły podczas pokonywania zakrętów) oraz bardziej bezpośredniej reakcji na ruch kierownicą.