Do gamy w pełni elektrycznego SUV-a Porsche dołącza Macan GTS – wariant wyjątkowo sportowy i zorientowany na kierowcę. Moc w trybie overboost do 571 KM, elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego oraz sportowe zawieszenie pneumatyczne ze zmniejszonym prześwitem pozwalają mu wyznaczać nowe standardy zwinności i dynamiki jazdy. Piąta odmiana elektrycznego Porsche Macan zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz hołduje tradycjom rodziny GTS – charakterystycznym wzornictwem oraz licznymi akcentami w ciemnych kolorach.
Stuttgart. GTS – trzy litery, które od czasu modelu 904 Carrera GTS z 1963 roku wśród entuzjastów Porsche cieszą się szczególną renomą. Po raz pierwszy ten kultowy skrótowiec otrzymuje teraz w pełni elektryczny Macan. Najnowszy wariant w gamie tego kompaktowego SUV-a oferuje wyjątkową dynamikę jazdy i równie wyjątkowe osiągi: sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,8 sekundy, uzyskanie 200 km/h trwa 13,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Podobnie jak Macan Turbo, nowy Macan GTS ma najmocniejszy silnik elektryczny tylnej osi dostępny w tej linii modelowej. Jednostka ma średnicę 230 milimetrów, aktywną długość 210 mm i jest wyposażona w wysoce efektywny, 900-amperowy falownik z węglikiem krzemu (SiC). Zespół napędowy Porsche Macan GTS generuje moc 380 kW (516 KM), która w trybie overboost – dzięki funkcji Launch Control – wzrasta do 420 kW (571 KM), oraz 955 Nm momentu obrotowego. Tak jak w przypadku Porsche Macan Turbo przekładnia o przełożeniu 9,0:1 została specjalnie zaprojektowana, aby przenosić ogromny moment obrotowy wariantów o najwyższy osiągach.
Macan GTS oferuje do 586 kilometrów zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Na odpowiedniej stacji szybkiego ładowania jego wysokonapięciowy akumulator o pojemności 100 kWh można naładować od 10 do 80% w zaledwie 21 minut, a maksymalna moc ładowania wynosi 270 kW.
Standardowo montowany pakiet Sport Chrono został rozszerzony o tryb torowy znany z już z linii Taycan, który przygotowuje samochód do szczególnie dynamicznej jazdy. Tryb ten zwiększa poziom chłodzenia akumulatora, minimalizując straty mocy spowodowane jego nagrzewaniem, co przekłada się na zauważalną poprawę osiągów przy stałym obciążeniu.
Sportowe zawieszenie pneumatyczne w konfiguracji GTS
Nowy Macan GTS dostarcza moc w prawdziwie sportowym stylu – łącząc rozkład masy z preferencją tylnej osi, nisko położony środek ciężkości i inteligentne zarządzanie mocą. Oprócz napędu na wszystkie koła z błyskawicznie reagującym elektronicznym systemem Porsche Traction Management (ePTM) standardowo oferuje układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). To elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego, umieszczona bezpośrednio za tylnym silnikiem, która poprawia przyczepność i zwinność prowadzenia, pomagając uzyskać rozkład masy z przewagą tylnej osi w stosunku 48:52.
Macan GTS charakteryzuje się również najniżej położonym środkiem ciężkości w całej linii modelowej. Inżynierowie specjalnie udoskonalili jego sportowe zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości i systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Zmniejszenie prześwitu o 10 mm oraz specyficzne dla tego wariantu zestrojenie amortyzatorów i stabilizatorów zapewniają wyjątkową zwinność oraz precyzję pokonywania zakrętów, które można dodatkowo zwiększyć dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi.
Emocjonująca natura Porsche Macan GTS przekłada się na jego brzmienie. System Porsche Electric Sport Sound (PESS) oferuje dwa ekskluzywne profile dźwiękowe zarezerwowane dla wariantu GTS. Każdy z nich ma swój własny charakter w trybach Sport oraz Sport Plus.
Wygląd zewnętrzny: czarne akcenty i ekskluzywne osłony progów
Nowy Macan GTS jest wizualnie zdefiniowany przez swój wyrazisty, indywidualny design. Jego sportowy wygląd podkreślają liczne czarne detale, charakterystyczne dla wszystkich Porsche z rodziny GTS. Szczególnie efektowne są przyciemnione reflektory LED Matrix oraz mocno wyprofilowane krawędzie ponad prowadnicami powietrza.
Od początku 2026 roku Porsche zaoferuje nabywcom wszystkich wariantów SUV-a Macan nowy pakiet Sport Design, obejmujący zmodyfikowane przednie i tylne zderzaki. Jako pierwsza odmiana otrzyma go właśnie Macan GTS – nie tylko w standardzie, ale również w typowym dla GTS-ów wydaniu. Kontrastowe elementy, takie jak wstawki, boczne listwy, nakładki nadkoli i krawędź adaptacyjnego tylnego spojlera, otrzymują tu wykończenie w kolorze czarnym.
Wyrazisty design podkreślają także przeprojektowane osłony progów, których kształt rozszerza się ku tyłowi. Dolna część tylnego pasa charakteryzuje się wyrazistym wzornictwem z czarnymi akcentami i zaakcentowanym dyfuzorem, a lampy mają przyciemnione klosze, tak aby pasowały do reflektorów. Macan GTS jest standardowo wyposażony w 21-calowe obręcze Macan Design w kolorze antracytowej szarości – Anthracite Grey; na życzenie dostępne są 22-calowe felgi RS Spyder Design z tym samym wykończeniem.
Wraz z wprowadzeniem wariantu GTS debiutują trzy nowości w palecie lakierów. Powraca popularny Crayon, dołącza do niego typowa dla rodziny GTS czerwień Carmine Red, a trzeci jest – po raz pierwszy oferowany w linii Macan – odcień Lugano Blue. Oprócz 15 kolorów dostępnych w konfiguratorze samochodów Porsche Exclusive Manufaktur oferuje blisko 60 dodatkowych lakierów w ramach programu Paint to Sample.
Wnętrze: opcjonalne przeszycia dekoracyjne w kolorze nadwozia
Sportowy klimat w kabinie zapewnia rozszerzony pakiet wykończenia materiałem Race-Tex z elementami z gładkiej skóry w kolorze czarnym. Materiał Race-Tex pokrywa między innymi podgrzewaną, wielofunkcyjną kierownicę sportową GT, podłokietniki w konsoli środkowej i na panelach drzwi oraz deskę rozdzielczą. Zastosowano go również w przypadku środkowych paneli adaptacyjnych foteli sportowych z 18-kierunkową regulacją elektryczną; ich boczne panele oraz zagłówki są tapicerowane gładką skórą.
Po raz pierwszy elektryczny Macan oferuje opcjonalny pakiet wykończenia wnętrza GTS, który umożliwia dopasowanie szeregu elementów do jednego z wybranych kolorów nadwozia: Carmine Red, Slate Grey Neo lub Lugano Blue. Odpowiedni odcień mają nie tylko kontrastowe przeszycia dekoracyjne na siedzeniach, kierownicy, panelach drzwi i górnej sekcji deski rozdzielczej, ale także pasy bezpieczeństwa oraz logo „GTS” na fotelach. Dodatkowo emblemat z dopasowanym kolorystycznie napisem „GTS” zdobi kierownicę. Pakiet obejmuje również zestaw elementów ozdobnych z włókna węglowego na kierownicy, desce rozdzielczej i panelach drzwi.
Motyw GTS ma swoją kontynuację w cyfrowym kokpicie. Rzeczywisty kolor nadwozia samochodu jest odzwierciedlony w trójwymiarowej wizualizacji auta na centralnym wyświetlaczu, a zestaw wskaźników zwraca uwagę napisem „GTS”. Dostęp do wielu funkcji standardowo oferowanego pakietu Sport Chrono – takich jak pomiar czasu okrążeń, rejestracja danych telemetrycznych i analiza sektorów – można uzyskać za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji na centralnym ekranie.
Nowe funkcje z zakresu wspomagania kierowcy, komfortu i rozrywki
Wariant GTS korzysta z najnowszych aktualizacji wprowadzonych niedawno w całej gamie linii modelowej Macan. Przyniosły one dalsze udoskonalenia w zakresie systemów wspomagających kierowcę i innych funkcji elektronicznych. Należą do nich cyfrowy klucz Porsche jako dodatek do fizycznego kluczyka, nowe funkcje wspomagania parkowania, pilot głosowy wspomagany sztuczną inteligencją, rozszerzona oferta gier samochodowych oraz maksymalna masa przyczepy zwiększona do 2500 kilogramów.
Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać w cenie od 480 000 zł.