Maserati GT2 z zespołu LP Racing, prowadzone przez Leonardo Goriniego i Carlo Tamburiniego, odniosło drugie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Fanatec GT2 European Series Powered by Pirelli, której druga runda odbyła się na torze Misano World Circuit. Włoska para, po zwycięstwie w pierwszym 50-minutowym wyścigu, zajęła drugie miejsce w drugim wyścigu i obecnie prowadzi zarówno w klasyfikacji generalnej, jak i w klasyfikacji ProAm.

a

W pierwszym wyścigu Philippe Prette stanął na trzecim stopniu podium w Maserati GT2 zespołu LP Racing wygrywając klasę Am. W drugim wyścigu Alexandre Leroy (TFT Racing) jako pierwszy przekroczył linię mety w tej samej klasie, po zajęciu trzeciego miejsca w pierwszym wyścigu, obejmując prowadzenie w klasyfikacji kategorii i potwierdzając znakomite ogólne osiągi samochodów z Modeny.

W pierwszym wyścigu Philippe Prette, który startował z pole position w klasyfikacji generalnej, natychmiast objął prowadzenie, broniąc się przed próbami wyprzedzenia go przez rywali. W międzyczasie Leonardo Gorini, startujący z drugiego rzędu, utrzymał swoją trzecią pozycję aż do pit stopu, kiedy to przekazał kierownicę Carlo Tamburiniemu. Decyzja o zjechaniu do pit stopu jako pierwszy okazała się korzystna dla zawodników LP Racing. Tamburini powrócił na tor na czele i utrzymał kontrolę nad wyścigiem aż do flagi w szachownicę. Po przedłużającym się pojedynku Prette zdołał stanąć na trzecim stopniu podium, wygrywając klasę Am. Alexandre Leroy, w trzecim Maserati GT2 w wyścigu, zajął szóste miejsce, trzecie w klasie Am.

a

W drugim wyścigu Carlo Tamburini wystartował z pole position i prowadził wyścig do momentu, gdy nadszedł czas na zmianę kierowcy, która trwała dłużej niż zwykle, zgodnie z regulaminem dla zwycięzców pierwszego wyścigu.

Wracając do wyścigu na piątym miejscu, Leonardo Gorini popisał się ekscytującym występem, który przyniósł mu drugie miejsce na mecie. Alexandre Leroy objął piąte miejsce i prowadzenie w klasie Am, w długim pojedynku o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, aż do emocjonującego finałowego sprintu. Phlippe Prette miał pecha, gdy wkrótce po starcie uczestniczył w wypadku spowodowanym przez innego zawodnika, co zmusiło go do wycofania się. Po tych wynikach Gorini i Tamburini objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej 2024 Fanatec GT2 European Series Powered by Pirelli oraz w kategorii ProAm, a Leroy prowadzi teraz w klasie Am przed Prette.

a

Kolejna runda Fanatec GT2 European Series Powered by Pirelli odbędzie się w belgijskim Spa w dniach 25-30 maja.

Giovanni Sgro, szef Maserati Corse: „Kolejny bardzo udany weekend dla Maserati GT2 jest dowodem na to, że nasz samochód może zapewnić wyjątkowe osiągi. Zaangażowanie Maserati w sporty motorowe wynika z chęci angażowania naszych klientów, dostarczania produktów zaprojektowanych i wyprodukowanych całkowicie bezkompromisowo. Wraz z Maserati GT2, opracowanym w oparciu o MC20, kolejnym przykładem jest Maserati MCXtrema, nasz samochód wyścigowy bez homologacji drogowej przeznaczony dla kierowców-dżentelmenów: najbardziej ekstremalny z samochodów torowych Maserati. Zwycięstwo i trzecie miejsce w pierwszym wyścigu, a także drugie miejsce w drugim wyścigu w Misano, umacniają naszą zdolność do opracowywania doskonałej technologii w połączeniu z wyjątkowymi osiągami, aby odcisnąć nasze piętno zarówno na torze, jak i na drodze. Nie możemy się doczekać, aby powtórzyć nasz sukces w nadchodzących rundach 2024 Fanatec GT2 European Series Powered by Pirelli, kiedy inne zespoły pojawią się na starcie po zakupie naszego samochodu”.


a