Ariya to elektryczny, kompaktowy crossover w kilku wersjach mocy i napędu. Kilka pierwszych egzemplarzy Nissana Ariya, niedawno zaprezentowanego w pełni elektrycznego coupé crossovera, właśnie wylądowało w Europie, aby rozbudzić emocje i zwiększyć zainteresowanie klientów w tym regionie.

„Z wielką przyjemnością widzimy pierwsze sztuki Nissana Ariya przybywające do Europy. Egzemplarze te będą wykorzystywane jako samochody pokazowe, a niektóre z nich będą również przeznaczone do wewnętrznych celów testowych” – powiedziała Helen Perry, dyrektor marketingu osobowych samochodów elektrycznych w Nissan Europe.

1

Kompaktowy crossover mierzy 4,59 m długości, 1,85 m szerokości i 1,65 m wysokości przy rozstawie osi – 2,77 m. Bagażnik od 408 l (AWD) do 466 l (napęd przedni)

Jakie baterie  i moc taki zasięg.

Najskromniejsza przednionapędowa Ariya z baterią 63 kWh i silnikiem o mocy 160 kW może pokonać do 360 km (WLTP), co w praktyce oznacza realny zasięg poniżej 300 km (prędkość maksymalna ograniczona do 160 km/h). Najdłuższy dystans pokona zaś także przednionapędowa odmiana z baterią 87 kWh (do 500 km w cyklu WLTP). W przypadku wersji 4x4 zasięg wynosi odpowiednio: 340 km (bateria 67 kWh) i 460 km (87 kWh). A usportowiona Ariya? Nissan obiecuje maksymalnie 400 km.

Ładowanie może się odbywać (standardowa pokładowa ładowarka 7,4 kW) z mocą do 130 kW (nawet do 375 km w ciągu 30 minut). Jeśli mamy większy akumulator 87 kW, to wówczas możemy skorzystać z trójfazowej ładowarki 22 kW. Na pokładzie znajduje się gniazdo CCS (przynajmniej w Europie i USA), w japońskiej zaś CHAdeMO.

Piękny jest ten samochód. Naprawdę nie możemy się doczekać, kiedy w najbliższych miesiącach podzielimy się bliższymi szczegółami – dodała Perry