Mercedes Klasy V niczym zdolna aktorka jest nastawiony na granie na siebie - wszechstronna, przyciąga spojrzenia, otwarta na różnorodne wyzwania. Patrząc z zewnątrz można podziwiać jedyne w swoim rodzaju wzornictwo. Zachwycisz się również zaglądając do środka. Wnętrze pojazdu jest nowocześnie urządzone, a dzięki wysokiej jakości materiałów i starannemu wykonaniu jest przyjemne tak dla oka, jak i w dotyku.

a

Nowy wygląd i jeszcze większy komfort

Stylistyka i walory estetyczne Klasy V zapewniają jej pozycję lidera segmentu MPV. Projektanci Klasy V w Stuttgarcie posłużyli się precyzyjnie przemyślanymi środkami, aby nadać MPV nowy wygląd, idący w parze z idiomem współczesnych samochodów osobowych Mercedes-Benz. Nowa Klasa V sprawia wrażenie szerszej i jest jeszcze bardziej wyrazista dzięki nowemu frontowi. Wynika to ze zmienionego projektu zderzaka z efektownymi wlotami powietrza i nową diamentową strukturą w osłonie chłodnicy. Gwiazda Mercedesa jest umiejscowiona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona dwiema srebrnymi listwami. Możliwość personalizacji dzięki atrakcyjnym liniom nadwozia AVANTGARDE i EXCLUSIVE została zachowana, a linia AMG stała się wizualnie mocniejsza: ma teraz nową osłonę chłodnicy z chromowanymi pinami, co zapewnia jej sportowy charakter.

a

Nowe kolory lakierów metalicznych: grafitowo-szary i selenitowo-szary poszerzają spektrum dobrze odbieranych przez klientów tonów czarno-białych. Równie nowy jest opcjonalny kolor stalowo-niebieski. Z kolei, również opcjonalny, lakier czerwony hiacynt metalik nadaje nowej Klasie V bardziej emocjonalnego charakteru. Jednocześnie cztery nowe wzory obręczy ze stopów lekkich zapewniają mocny i awangardowy wygląd. Są to 5-ramienne 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich w kolorze czarnym z polerowanym frontem oraz również 5-ramienne 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w kolorze tremolitowo-szarym lub czarnym – obydwa z polerowanym wykończeniem o wysokim połysku. Nową serię felg zamykają czarne, 19-calowe, 10-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich o wysokim połysku.

Również we wnętrzu widać, że projektanci skoncentrowali się na przeniesieniu filozofii designu współczesnych modeli samochodów osobowych Mercedes-Benz do nowej Klasy V. Wnętrze nowej Klasy V wpisuje się w trend nowoczesności i przejrzystości. Odświeżona wersja uwzględnia nowe otwory wentylacyjne o bardziej sportowym wyglądzie, przypominające turbiny, a także nowe tarcze w zestawie wskaźników. Dzięki prostemu designowi kierowcy zyskują łatwiejszą orientację we wszystkich funkcjach. Nowy kolor tapicerki i wyposażenia ze skóry nappa „tartufo” tworzy nowoczesne i eleganckie zestawienie. Uwzględniając skórę Lugano i skórę nappa, każda dostępna w kolorze czarnym i jedwabistym beżu, oraz czarną tkaninę Santos, łącznie Klasa V oferuje sześć różnych tapicerek w jasnych i ciemnych kolorach. „Nowoczesny i elegancki” to określenie, które pasuje również do nowego elementu wykończeniowego: podwójnego przeszycia, zastosowanego na desce rozdzielczej i bocznych elementach wykończeniowych. Elementy wykończenia w lakierze fortepianowym, drewnie hebanowym, włóknie węglowym i szczotkowanym aluminium pozostały bez zmian.

W odświeżonej wersji Klasy V pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się wyjątkowo wygodną przestrzenią. Opcjonalnie dostępne luksusowe fotele w pierwszym rzędzie siedzeń to czysta przyjemność. Podobnie jak w Klasie S, oferują możliwość pełnego rozłożenia (funkcja spania), masaż pleców oraz ogrzewanie i wentylację. Podróż nową Klasą V występującą w roli shuttle busa sprawia, że po męczącym locie lub spotkaniu biznesowym można się poczuć jak na zabiegu w spa.

a

Nowy silnik, nowa skrzynia biegów – mocna i wydajna

Nowa Klasa V jest wyposażona w czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 w następujących wariantach wyjściowych[WJ(1] :

• V 250 d o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 440 Nm (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) *

• V 300 d – z nowymi topowymi wartościami w swoim segmencie: 176 kW (239 KM) mocy i momentem obrotowym 500 Nm (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) *

W fazie przyspieszania, V 300 d może na krótko dostarczyć dodatkowo 30 Nm momentu obrotowego („overtorque”) oprócz 500 Nm momentu obrotowego. V 300 d przyspiesza od 0 do 100 km / h w 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 220 km / h.

Nowa generacja silników jest jeszcze bardziej wydajna i czysta, a ponadto zapewnia jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i drgań. Wewnątrz pojazdu jest przyjemnie cicho, a irytujące wibracje zostały zredukowane.

Jedną z nowatorskich cech nowej generacji silników jest połączenie aluminiowej obudowy i stalowych tłoków, stopniowanej misy spalania w tłoku i powłoki tulei cylindrowych NANOSLIDE® w celu zmniejszenia tarcia w silniku. To, jak efektywne są te środki, można dostrzec na podstawie oszczędności paliwa rzędu 13 procent, którą może pochwalić się nowy V 250 d w porównaniu z jego poprzednikiem**.

Większość komponentów istotnych dla redukcji emisji jest instalowana bezpośrednio na silniku. Podejście to obejmujące nowy stopniowy proces spalania w misie tłoka, dynamiczną wielostopniową recyrkulację gazów spalinowych i układ oczyszczania spalin powoduje niskie zużycie paliwa przy niskiej emisji. Dzięki położeniu komponentów w pobliżu silnika, układ oczyszczania spalin ma małe straty ciepła i korzystne warunki pracy. Zastosowane rozwiązania to:

• Recyrkulacja gazów spalinowych wysokiego i niskiego ciśnienia

• Filtr cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna) (sDPF)

System Common Rail najnoweszej generacji.

Facelifting po raz pierwszy zapewni także Klasie V opcjonalnie automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Szczególnie wygodna i wydajna automatyczna skrzynia biegów zastępuje 7G-TRONIC i jest dostępna jako standard dla modeli z silnikiem V 300 d (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) * i V 250 d (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) *. Kierowca może użyć przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wybrać programy jazdy „Komfort” i „Sport”, a tym samym wpłynąć na rodzaj przełożeń. Alternatywnie, tryb „M” umożliwia ręczne sterowanie za pomocą manetek zmiany biegów DIRECT SELECT na kierownicy.

Wszystkie warianty silnika nowej Klasy V są standardowo wyposażone w napęd na tylne koła, ale stały napęd na wszystkie koła 4MATIC jest dostępny jako opcja. W ten sposób nowa Klasa V może nadal poruszać się zwinnie na różnych rodzajach terenu. Wysokość pojazdu wciąż nie przekracza dwóch metrów, nawet jeśli jest wyposażony w napęd na wszystkie koła. Dzięki temu nowa Klasa V nie traci nic ze swojej codziennej użyteczności i bez żadnych problemów zmieści się w zwykłych garażach, a także garażach wielopoziomowych i podziemnych.

Nowa Klasa V, jeszcze bezpieczniejsza

Dzięki funkcji Crosswind Assist w standardzie kierowca otrzymuje wsparcie w utrzymaniu Klasy V na torze jazdy, nawet w przypadku ostrego bocznego wiatru. Z kolei ATTENTION ASSIST, który został wprowadzony do Klasy V pięć lat temu, wyznaczył nieistniejący wcześniej standard bezpieczeństwa w swoim segmencie. Model po faceliftingu umacnia Klasę V na pozycji lidera pod tym względem.

Nowy Active Brake Assist może teraz wykryć ryzyko kolizji z pojazdem jadącym z przodu i początkowo uruchamia ostrzeżenie wizualne i akustyczne. Jeśli kierowca zareaguje, aktywny układ wspomagania hamulców zwiększa ciśnienie hamowania, aby dostosować się do wymagań sytuacji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system inicjuje hamowanie autonomiczne. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na stacjonarne przeszkody lub przechodzących pieszych. W ten sposób można uniknąć wypadków lub przynajmniej zmniejszyć ich konsekwencje.

Kolejną nową funkcją wspierającą bezpieczeństwo jest opcjonalny system Highbeam Assist Plus, który jest dostępny po raz pierwszy w Klasie V. W trybie świateł drogowych funkcja Highbeam Assist Plus pozwala kierowcy cieszyć się stałym, szerokim oświetleniem drogi bez oślepiania innych użytkowników drogi. W przypadku pojazdów jadących z przodu lub nadjeżdżających z przeciwka, diody LED modułu świateł drogowych są częściowo dezaktywowane i w ten sposób tworzą wycięcie w kształcie litery U w stożku światła. Pozostałe obszary jezdni nadal są oświetlane reflektorami świateł drogowych (częściowe światła drogowe).