Liczący ponad 5 metrów długości SUV, którym swobodnie może podróżować nawet 7 osób, odznacza się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym jedynie 0,28. Aerodynamicznie ukształtowane nadwozie i wydajny układ napędowy przekładają się na niskie zapotrzebowanie potężnego SUV-a na energię elektryczną. Jako jeden z nielicznych samochodów elektrycznych dostępnych na rynku, Kia EV9 jest zdolna do ultraszybkiego ładowania prądem o mocy do aż 240 kilowatów i o napięciu aż 800 V. Dzięki temu, korzystając z szybkiej ładowarki, po zaledwie 15 minutach ładowania można zwiększyć zasięg auta o 249 km, a 24 minuty wystarczą, aby akumulator EV9 naładować od 10 do 80 procent.

a

Kia EV9 oferuje dwie wersje układu napędowego do wyboru – na tylne i na cztery koła. Odmiana z napędem na tylne koła jest wyposażona w silnik o mocy 203 KM, natomiast samochód z napędem na cztery koła jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 384 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h tej wersji wynosi jedynie 5,3 sekundy. Jak na prawdziwego SUV-a przystało, kierowca ma do dyspozycji terenowe tryby jazdy – Snow, Mud oraz Sand.

a

Kia EV9 oferuje bardzo przestronne i funkcjonalnie urządzone wnętrze. W pierwszym rzędzie jest wyposażona w fotele relaksacyjne z rozkładanym podnóżkiem, w drugim – do wyboru są aż trzy opcje siedzeń. Flagowy SUV marki Kia może być wyposażony w 3-osobową wygodną kanapę lub w 2 odrębne fotele z funkcją relaksu lub w obrotowe. W tym wypadku fotele można obrócić o 180 stopni, aby pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu siedzieli do siebie przodem. Po obróceniu ich o 90 stopni w stronę drzwi, z łatwością można zamontować foteliki dziecięce.

a

Przy złożonych fotelach trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi imponujące 828 l. Gdy złożone są również fotele drugiego rzędu, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do niemal 2400 litrów. Dodatkowe miejsce do przechowywania znajduje się z przodu. W zależności od rodzaju napędu pojemność bagażnika z przodu wynosi 52 litry (w wersji z dwoma silnikami i napędem na cztery koła) lub 90 litrów (z napędem na tylne koła). EV9 może ciągnąć przyczepę o masie 2500 kg.

Wśród wielu przełomowych funkcji EV9 na uwagę zasługują możliwość zasilania urządzeń elektrycznych, ładowania innego auta elektrycznego, a nawet zasilania sieci elektrycznej w domu energią zgromadzoną w akumulatorze samochodu.

a

Kia EV9 w 203-konnej wersji Earth z bogatym wyposażeniem seryjnym kosztuje blisko 324 tysiące zł. Za topową odmianę GT-Line z dwoma silnikami o łącznej mocy aż 384 KM i z napędem na cztery koła trzeba zapłacić 368.900 zł. Dla osób, które jako pierwsze zamówią EV9, Kia przewidziała kosztowny „upominek” w postaci darmowego Pakietu Premium. W jego skład wchodzą 3-fazowa ładowarka mobilna, 3-fazowy kabel do ładowania, abonament Kia Charge Plus na 3 lata, pakiet Ionity Power na 3 lata oraz pakiet serwisowy na 4 lata lub 60.000 km, który obejmuje 2 przeglądy. Ponadto, Kia Polska zapewnia subwencjonowaną ofertę finansową leasingu operacyjnego, leasingu SMART i najmu długoterminowego KIA FOR BUSINESS.

 

Kia EV9 już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w tym roku.