BMW prezentuje mocno odświeżoną wersję jednej z najbardziej innowacyjnej koncepcji pojazdów w ostatnich czasach.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo łączy komfort podróżowania luksusowej limuzyny z fascynującą estetyką coupé. Wysoka funkcjonalność oraz komfort jazdy i podróżowania nastawiony na długie trasy to cechy, które charakteryzowały poprzedni model, pierwszy z tego gatunku. W nowym BMW serii 6 Gran Turismo zostały doprowadzone do perfekcji. Konsekwentny postęp w stosunku do BMW serii 5 Gran Turismo widoczny jest w sportowej elegancji, wyjątkowo szlachetnym wyposażeniu, innowacyjnym systemie obsługi i systemach wspomagających kierowcę oraz w znacznie wyższej dynamice i wydajności.

Usunięto obraz.

Lżejsze, bardziej sportowe, bardziej komfortowe i wydajniejsze.

Inteligentna lekka konstrukcja oraz zastosowanie aluminium i wysokowytrzymałych stali w karoserii i komponentach układu jezdnego pozwoliły zmniejszyć masę nowego BMW serii 6 Gran Turismo średnio o 150 kg w stosunku do poprzedniego modelu. W połączeniu ze znaczną optymalizacją właściwości aerodynamicznych, większą mocą i lepszą sprawnością nowych silników daje to jeszcze bardziej sportowe właściwości jezdne i wyższą wydajność. W zależności od wersji silnikowej przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest lepsze nawet o 0,7 s (BMW 630i Gran Turismo) niż w analogicznym poprzednim modelu. Parametry zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu jezdnym NEDC są nawet o 15 procent (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo) niższe niż poprzednio. Dynamika jazdy i komfort BMW Media 06/2017 strona 2 nowego BMW serii 6 Gran Turismo zyskały na znacznym udoskonaleniu układu jezdnego.

Stylistyka: dynamiczne proporcje i eleganckie łagodne linie.

Długość 5091 mm, większa o 87 mm niż w poprzednim modelu, niezmieniona szerokość 1902 mm i wysokość 1538 mm mniejsza o 21 mm dają nowemu BMW serii 6 Gran Turismo dynamicznie wydłużone proporcje. Przód auta jest bardzo wyrazisty. Klosze standardowych reflektorów diodowych sięgają aż do masywnej atrapy chłodnicy BMW. Typową dla BMW sportową elegancję widać przede wszystkim w widoku bocznym. Charakterystyczna jest długa maska silnika, cofnięta kabina, rozstaw osi wynoszący 3070 mm, bezramkowe drzwi oraz wydłużona, sięgająca aż po tył powierzchnia szyb. Linia dachu jak w coupé płynnie łączy się z obniżonym o 64 mm tyłem auta. Mocnym akcentem są trójwymiarowo uformowane lampy tylne.

Niska sylwetka auta daje też dobre właściwości aerodynamiczne. Poza tym aktywne klapy powietrza i inne elementy, takie jak zasłony powietrzne, skrzela i automatycznie wysuwany tylny spojler, pozwoliły obniżyć współczynnik oporu powietrza (Cx) w stosunku do poprzedniego modelu z 0,29 do 0,25.

Idealny balans pomiędzy radością z jazdy, komfortem podróżowania i funkcjonalnością.

Wnętrze oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz niezwykłą przestronność. Podwyższona pozycja siedzenia zapewnia lepszą widoczność i w połączeniu z ergonomicznie rozmieszonymi elementami obsługi zapewnia ogromną radość z jazdy. Kontury wnętrza, dobór materiałów i precyzyjne wykonanie tworzą atmosferę nowoczesności premium. Tylna kanapa nowego BMW serii 6 Gran Turismo oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące i maksymalną swobodę nóg. Dzięki konsekwentnej optymalizacji mimo znacznie niższej linii dachu przestrzeń nad głową jest większa. Komfort podróżowania podnosi też nowo zaprojektowana kanapa tylna i ulepszone wytłumienie. Oferowane opcjonalnie elektrycznie regulowane fotele komfortowe z tyłu umożliwiają ustawienie nachylenia oparcia przyciskiem

Modele oferowane od wejścia na rynek:

BMW 630i Gran Turismo:
  • 4-cylindrowy silnik benzynowy
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic 
  • pojemność: 1998 cm3
  • moc: 190 kW / 258 KM przy 5000-6500 obr/min
  • maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1550-4400 obr/min 
  • przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,3 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,6-6,2 l/100 km
  • emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 152-142 g/km
BMW 640i Gran Turismo / BMW 640i xDrive Gran Turismo:
  • 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic
  • pojemność: 2998 cm3
  • moc: 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 obr/min
  • maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min
  • przyspieszenie [0-100 km/h]: 5,4 s / 5,3 s
  • prędkość maksymalna: 250 / 250 km/h
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,4-7,0 / 8,2-7,7 l/100 km
  • emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 169-159 / 187-177 g/km
BMW 630d Gran Turismo / BMW 630d xDrive Gran Turismo:
  • 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 2993 cm3
  • moc: 195 kW / 265 KM przy 4000 obr/min
  • maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min
  • przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,1 / 6,0 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,3-4,9 / 5,9-5,5 l/100 km
  • emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 139-129 / 154-144 g/km.