Przejdź do treści
Dostawcze
Flota i rynek

Nowa usługa zarządzania pojedynczymi pojazdami

Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla branży transportowej i logistycznej. Szacuje się, że prawie 84% ładunków jest transportowanych tutaj tylko drogą lądową. Opracowany przez Goodyear innowacyjny system rozwiązań może pomóc polskim przewoźnikom w zoptymalizowaniu kosztów ich działalności, rozwoju biznesu i pozyskaniu nowych klientów.

wprowadził na polski rynek nową, paneuropejską usługę Goodyear Proactive Solutions. Jej głównym wyróżnikiem jest możliwość zarządzania pojedynczymi pojazdami wchodzącymi w skład floty, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań telemetrycznych oraz analitycznych. Oficjalna premiera nowego systemu odbyła się 19 października br., w Warsaw Trade Tower w Warszawie.

Zaawansowane algorytmy komputerowe, dane pochodzące z usług oferowanych przez Goodyeara dla operatorów flot oraz dokładny system raportowania pozwalają nowemu rozwiązaniu dla biznesu precyzyjnie zidentyfikować potencjalne problemy związane z ogumienie i z wyprzedzeniem zaplanować prace naprawcze oraz konserwacyjne w serwisach zrzeszonych w ramach sieci TruckForce.

Usługa umożliwia operatorom flot monitorowanie w czasie rzeczywistym ich pojazdów oraz zamontowanych w nich opon. W rezultacie zyskują oni przewagę konkurencyjną, która w bezpośredni sposób przekłada się na wzrost zysków oraz większą elastyczność w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.

Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla branży transportowej i logistycznej. Szacuje się, że prawie 84% ładunków jest transportowanych tutaj tylko drogą lądową. Opracowany przez Goodyear innowacyjny system rozwiązań może pomóc polskim przewoźnikom w zoptymalizowaniu kosztów ich działalności, rozwoju biznesu i pozyskaniu nowych klientów.

„Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany systemowej, która w znaczący sposób wpływa na rynek działań realizowanych przez pojazdy komercyjne. W dobie cyfrowej ekonomii, zarówno klienci indywidualni, jak i firmy oczekują, że dostawy będą odbywały się szybciej, taniej i maksymalnie komfortowo. W rezultacie rynek tego rodzaju usług staje się bardziej zintegrowany i zautomatyzowany. Goodyear Proactive Solutions oferuje operatorom flot jednostopniowe i intuicyjne rozwiązanie, które umożliwi redukcję kosztów, przy jednoczesnej poprawie w zakresie czasu pracy, efektywności oraz zrównoważonego rozwoju.” – powiedział Piotr Czyżyk, Director Commercial PBU Central Europe.

Goodyear przy współpracy ze swoimi partnerami przez ostatnie dwa lata opracowywał i wprowadzał na rynek nowoczesne systemy do zarządzania flotami, które umożliwiły m.in.:

  • Wzrost efektywności, dzięki zmniejszeniu do 75% awarii wynikających z problemów z ogumieniem;
  • Redukcję kosztów operacyjnych, dzięki zmniejszeniu miesięcznych kosztów paliwowych o 300 euro/pojazd oraz ograniczeniu kosztów utrzymania opon sięgający nawet 70%;
  • Zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne, dzięki używaniu o 10% mniej paliwa. 

„Klienci flotowi poszukują skutecznych i zarazem nowoczesnych rozwiązań, które będą wspierały efektywną działalność firm, generując ich wartość dodaną. Nie chcą jednak kupować produktów i usług u różnych dostawców. W odpowiedzi na te potrzeby opracowaliśmy system zintegrowanych rozwiązań dla flot Goodyear Proactive Solutions. Nasze podejście zostało docenione przez partnerów TruckForce, jak Flot, a opracowany program wzbudza duże zainteresowanie wśród polskich operatorów flot.” – powiedział  Krzysztof Kozerski, Sales Leader Proactive Solutions PL.

Nowa usługa jest dostępna w dwóch wariantach zapewniających efektywną, bezpieczną oraz zrównoważoną mobilność:

  • Proactive Tire, bazuje na systemie TPMS, który monitoruje ciśnienie opon, temperaturę oraz głębokości bieżnika i przesyła zebrane dane do opatentowanego przez Goodyear algorytmu predykcyjnego. Program na bieżąco analizuje przekazywane informacje i w razie wykrycia nieprawidłowości wysyła ostrzeżenie do operatorów flot. W ten sposób mogą oni otrzymywać sygnały o problemach z oponami nawet z pięciodniowym wyprzedzeniem, co pozwala zmniejszyć liczbę awarii ogumienia do 75%. Zintegrowane oraz w pełni zautomatyzowane rozwiązanie umożliwia maksymalizację osiągów wykorzystywanego ogumienia oraz wcześniejsze opracowanie harmonogramu prac konserwacyjnych.
  • Proactive Fleet, składa się z dwóch opcji, Driver Behavior oraz Track & Trace, które wspierają operatorów flot w redukcji zużycia paliwa oraz czasu podróży, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa. Dzięki tym programom floty mogą zredukować koszty działalności, zwiększyć wydajność i zyskać lepszą reputację na rynku.

„Goodyear Proactive Solutions podkreśla naszą pozycję kluczowego partnera operatorów flot, dzięki połączeniu najnowszych rozwiązań technologicznych i analizy danych z naszymi już obecnymi na rynku usługami wsparcia dla klientów flotowych. Przykładem może być program TruckForce, który z ponad 2.000 serwisów partnerskich i 350.000 zarejestrowanych pojazdów jest największym tego rodzaju systemem wsparcia w Europie. Nasze innowacyjne rozwiązanie jest w pełni kompatybilne ze wszystkimi oponami dla pojazdów użytkowych, dzięki czemu każdy operator flot będzie miał możliwość skorzystania z zalet nowego zintegrowanego systemu zarządzania flotą.” – dodaje André Weisz, dyrektor generalny Goodyear Proactive Solutions.

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.