Przejdź do treści
Flota i rynek

Mercedes-Benz liderem segmentu premium w Polsce

Ofensywa Mercedes-Benz nie słabnie i spotyka się z doskonałym odbiorem polskich klientów. Zarówno we wrześniu, jak i w okresie od początku roku modele spod znaku trójramiennej gwiazdy należały do liderów większości segmentów krajowego rynku motoryzacyjnego. Są wśród nich m.in.: Klasa A (1175 sztuk dostarczonych od stycznia), Klasa B (393 szt.), GLA (983 szt.), Klasa C Coupe (287 szt.), GLC w wersjach SUV i Coupe (2141 szt.) czy Klasa S Coupe (131 szt.). Niezmiennie wysoką popularnością cieszą się również Klasa V (630 egzemplarzy od początku roku), Klasa GLS (240 egz.) oraz Klasa S, która tylko we wrześniu trafiła w ręce 74 nabywców, a w okresie od stycznia do września włącznie – 373.

W ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz uzyskał rekordowy udział w rynku, przekraczający 4%. Łącznie, od początku br. zarejestrowano w Polsce 11 033 nowe osobowe Mercedesy (+31,8%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 11 856 szt.), a w samym wrześniu – 1500 (+28,0%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 1555 szt.). Zapewnia to producentowi ze Stuttgartu pozycję najchętniej wybieranej marki samochodów premium w Polsce.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne rynki

W Europie dostarczono we wrześniu ponad 100 000 aut z gwiazdą (+2,3%) – to najlepszy w historii wynik nie tylko za wrzesień, ale i za 9 pierwszych miesięcy roku. Od stycznia producent sprzedał tu 722 972 samochody, o 8,0% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W Niemczech klienci odebrali w tym czasie 230 980 aut (+5,7%). W minionym miesiącu firma ustanowiła nowe rekordy sprzedaży jednostkowej nie tylko w Polsce, ale również we Francji, Hiszpanii, Belgii, Szwajcarii, Szwecji, Austrii i w Portugalii.

Najlepsze wrześniowe wyniki sprzedaży w historii firmy Mercedes-Benz zanotował również w regionie Azji i Pacyfiku – nowe samochody odebrało tam 78 891 klientów (8,6%). Od początku roku liczba dostaw osiągnęła poziom 661 131 egzemplarzy, o 22,9% więcej niż w porównywalnym okresie roku 2016. Nowe rekordy sprzedaży we wrześniu i w ciągu 9 minionych miesięcy zanotowano w Chinach, Japonii, Australii, na Tajwanie i w Indiach. W Państwie Środka raz kolejny zanotowano dwucyfrowy popyt na auta spod znaku trójramiennej gwiazdy – we wrześniu dostarczono tam 51 127 pojazdów, a od początku roku już 442 899 (+29,9%).

Także w regionie NAFTA Mercedes-Benz ustanowił we wrześniu nowy rekord liczby dostarczonych aut – 34 698 sztuk. To m.in. zasługa znacznego wzrostu i najlepszych w historii wyników sprzedaży w Kanadzie oraz w Meksyku. W USA klienci odebrali w ubiegłym miesiącu ponad 29 000 samochodów, a od początku roku – 242 250.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele

Klasa E z nadwoziem limuzyna i kombi pobiła we wrześniu kolejny rekord popularności – model trafił w ręce 32 178 klientów (+15,1%). Od początku roku jego sprzedaż „skoczyła” o 57,4%, osiągając najwyższy w historii poziom za pierwsze 3 kwartały roku. Ponad dwukrotnie więcej nabywców znalazła też limuzyna Klasy E z przedłużonym rozstawem osi, oferowana wyłącznie w Chinach oraz w Indiach.

SUV-y Mercedesa zanotowały rekordowe wyniki sprzedaży zarówno w ubiegłym miesiącu, jak i w okresie od początku roku. We wrześniu klienci odebrali 78 277 SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy (+14,8%), o około 7500 szt. więcej niż w poprzednim miesiącu najlepszym pod względem sprzedaży SUV-ów. Do tego sukcesu przyczyniły się rekordowe liczby dostaw modeli GLA, GLC, GLC Coupé oraz Klasy G.

„Entuzjazm klientów wobec SUV-ów Mercedesa stanowi doskonałe potwierdzenie efektów naszych działań. We wrześniu pobiliśmy kolejny rekord i dostarczyliśmy ponad 78 000 SUV-ów. Oznacza to, że poprzedni najlepszy wynik przekroczyliśmy o ponad 7500 sztuk” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

Samochody marzeń Mercedes-Benz znalazły we wrześniu o 20,9% więcej nabywców niż przed rokiem. Łącznie, od początku roku trafiły w ręce 131 572 klientów (+27,3%). W ubiegłym miesiącu swoją rynkową premierę świętowała Klasa E Cabriolet, a we Frankfurcie, przed oczami szerokiej publiczności, po raz pierwszy zadebiutowały odnowione Klasy S Coupé i Cabriolet. Modele te kontynuują historię wspaniałych sukcesów aut marzeń: popularności tego segmentu dowodzi łączna sprzedaż coupé, kabrioletów i roadsterów Mercedesa na poziomie 3,5 mln szt.

smart

We wrześniu dostawy dwu- i czterodrzwiowych smartów osiągnęły poziom 12 761 aut, a od początku roku przekroczyły barierę 100 000 sztuk. Jak dotychczas największym rynkiem zbytu miejskich modeli jest Europa, a za nią plasuje się region Azji i Pacyfiku, gdzie w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. ustanowiono nowy rekord, częściowo z uwagi na znaczną dynamikę sprzedaży w Chinach. We wrześniu szczególnie istotny wzrost marka uzyskała w Belgii, Holandii i Austrii. Do 2020 r. koncern Daimler planuje zamienić smarta w Europie i Ameryce Północnej w producenta aut wyłącznie elektrycznych, a niedługo później zamierza uczynić to samo na pozostałych rynkach. Decyzja ta została ogłoszona podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Tym samym smart będzie pierwszą marką samochodów, która całkowicie przestawi się z oferowania silników spalinowych na elektryczne.

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars

 

Wrzesień 2017 r.

Zmiana w %

Styczeń-wrzesień 2017 r.

Zmiana w %

Mercedes-Benz

220 894

+4,5

1 717 300

+11,7

smart

12 761

-8,8

100 614

-4,8

Mercedes-Benz Cars

233 655

+3,7

1 817 914

+10,6

 

 

 

 

 

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

 

 

 

 

Europa

101 110

+2,3

722 972

+8,0

- w tym: Niemcy

27 356

-1,0

230 980

+5,7

Azja i Pacyfik

78 891

+8,6

661 131

+22,9

- w tym: Chiny

51 127

+11,4

442 899

+29,9

NAFTA

34 698

+0,6

289 304

-0,3

- w tym: USA

29 008

-1,7

242 250

-2,8