Przejdź do treści
Testy i opinie

Wrażenia z jazdy Mitsubishi Outlander Intense Plus 4WD 150 KM

Nowy Mitsubishi Outlander przeszedł poważne przeobrażenie. Trzecia generacja SUVa nie musi oglądać pleców odjeżdżających rywali… Więcej. Z pewnością na niejednym kierowcy widok Outlandera we wstecznym lusterku zrobi piorunujące wrażenie.

 

ZUPEŁNIE NOWA STYLISTYKA

Nowy Outlander, choć nie odcina się od swojego poprzednika, jest znacznie odważniejszy. Z technicznego punktu widzenia inżynierowie nowego SUVa z dumą zapewniali, że w odmłodzonym Outlanderze przeprowadzono ponad 100 gruntownych zmian. W przeciwieństwie do innych "gruntownych" liftingów jakie zna historia motoryzacji, zmiany w przypadku Outlandera widoczne są już gołym okiem.

W tych czasach nowoczesna kobieta woli usłyszeć o sobie, że jest gruba i brzydka niż zaniedbana. Podobnie inżynierowie Mitsubishi Motors woleliby usłyszeć, że auto jest awaryjne niż nudne.

Od strony stylistyki zewnętrznej całkowitą metamorfozę przeszedł przód auta. Zupełnie nowe reflektory oparte w całości o technologię LED zyskały agresywnego sprzymierzeńca w postaci pokaźnej srebrnej listwy. Również dolna część zderzaka uległa przemodelowaniu. Dzięki takim zabiegom, Outlander zyskał więcej charakteru i zadziorności czyli tego, czego brakowało nieco zbyt obłej, mdłej i nieco nijakiej wersji sprzed liftingu. Delikatnym zmianom uległa także tylna część nadwozia z LED-owymi światłami oraz innym zderzakiem na czele.

Najnowsze Mitsubishi Outlander 2016 otrzymało tytuł Najbardziej Wartościowego Samochodu na Drodze (Best Value on Road) w 12. corocznym konkursie o tytuł Samochodu Roku dla zwolenników aktywnego trybu życia.

Mitsubishi Outlander 2016 - nowe wnętrze

Po zajęciu miejsca wewnątrz, choć na pierwszy rzut oka nie ma tu rewolucyjnych zmian, też nie będziemy rozczarowani. Auto zyskało nową deskę rozdzielczą, kierownicę, bardziej wyprofilowane fotele z nową tapicerką. Również na kanapie zregulowanym oparciem wygodnie pokonamy dłuższy dystans. Na dodatkowych fotelach powinny podróżować raczej osoby o wzroście do 170 cm.

To dopiero początek zmian. W porównaniu z poprzednikiem znajdziemy tu też lepsze materiały do wykończenia auta. Kolejnym elementem, które zostało zmienione jest przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy, co jest dużym atutem nowego SUVa. 591 - litrów bagażnika, a po złożeniu oparcia 1681, uzyskamy całkiem przyjazny bagażnik.

Silniki w Outlanderze – benzyna i diesel 150 KM

W ofercie Mitsubishi Outlander 2016 jest dostępny w 7 wersjach z dwoma silnikami: 2-litrową, benzynową jednostką o mocy 150 KM lub silnikiem Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. W przypadku „benzyny” mamy możliwość wyboru napędu na jedną lub dwie osie, w przypadku „diesla” dostępna jest wersja tylko 4x4.

Ceny nowego Mitsubishi Outlandera 2016 zaczynają się od 95 990 złotych, z napędem 4WD - wersja z silnikiem wolnossącym 2.0 Intense CVT kosztuje 112 990 złotych.

Podsumowanie

Nowa generacja Mitsubishi Outlander jest po prostu ładnym i udanym stylistycznie samochodem, do tego z zupełnie nową techniką na pokładzie. Jeśli szukamy samochodu komfortowego, niezawodnego i co ważniejsze rodzinnego, co wiąże się z maksymalnym bezpieczeństwem, to Mitsubishi Outlander będzie świetnym wyborem. Nie bez znaczenia jest też fakt, że auto nie trci szybko na wartości. ma stabilną wartość rezydulaną. Jak twierdzą analitycy EurotaxGlass’s, czyli firmy szacującej wartość rezydualną samochodów, średnia dla SUVa na polskim rynku wynosi 48 proc.

,,Gdy raz połknie się podróżniczego bakcyla, nie ma antidotum. Wiem, że będę zainfekowany do końca moich dni” Nie sprawdziłem czy Michael Palin jest właścicielem nowego Outlandera.

Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC - dane techniczne

 

SILNIK

R4 16V

Paliwo

benzyna

Pojemność

1998 cm3

Moc maksymalna

150 KM/ przy 6000 obr./min.

Maks mom. obrotowy

195 Nm/ przy 4200 obr./min.

Prędkość maksymalna

190 km/h

Przyspieszenie 0-100km/h

12 sekund

Skrzynia biegów

automatyczna bezstopniowa CVT/ 7 biegów

Napęd

4x4 (AWD)

Zbiornik paliwa

60 l

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/ trasa/ średnie)

7,6 /5,8 /6,4 l

poziom emisji CO2

149 g/km

Długość

4695 mm

Szerokość

1800 mm

Wysokość

1680 mm

Rozstaw osi

2670 mm

Masa własna

1525 kg

Ładowność

645 kg

Pojemność bagażnika/ po złożeniu siedzeń

591-1681 l

Opony przód i tył (w testowym modelu)

225/55 R18


 

Galeria

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.