Przejdź do treści
Wydarzenia
Flota i rynek

Volvo Cars odnotowuje wzrost sprzedaży na poziomie 8,3%

Volvo Cars na miesiąc przed końcem roku odnotowuje wzrost sprzedaży na poziomie 8,3% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Tendencja wzrostowa sprzedaży utrzymuje się u szwedzkiego producenta samochodów od początku roku i prowadzi wprost do kolejnego, czwartego już, rekordowego wyniku.

Od stycznia do końca listopada sprzedano 513 051 samochodów, co pozwoliło osiągnąć wzrost o 8,3% w skali globalnej. W samym listopadzie nowy samochód z salonu odebrało 51 738 klientów, a więc o 6,1% więcej niż w roku 2016.

W Chinach, będących obecnie największym rynkiem Volvo, sprzedano 11 259 samochodów, co daje ponad 24-procentowy wzrost sprzedaży. Najchętniej wybierane modele to, produkowane w Chinach, XC60, S60L oraz S90.

Wynik uzyskany przez Chiny daje całemu regionowi Azji i Pacyfiku pozycję lidera sprzedaży w listopadzie ze wzrostem na poziomie 17,6%.

v

Region Ameryki Północnej oraz Południowej wzrósł o 6,8% w listopadzie w porównaniu do roku 2016. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się modele XC90, XC60 oraz S90.

W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki od stycznia 2016 roku sprzedano 288 083 samochodów, odnotowując 4,6-procentowy wzrost sprzedaży. W listopadzie rynek ten wzrósł nieznacznie o niespełna 1%. Najczęściej wybierane modele to niezmiennie XC60 oraz XC90, a także V90.

Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:

Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:

      2016 2017 Zmiana 2016   2017 Zmiana
Region EMEA   27,307 27,490 0.7% 275,371 288,083   4.6%
    Szwecja 6,483 6,150 -5.1% 62,542   66,699 6.6%
Region Azja-Pacyfik   12,451 14,642 17.6% 112,480 138,389   23.0%
    Chiny 9,076 11,259 24.1% 80,759   104,344 29.2%
Region Ameryk   8,997 9,606 6.8% 85,677 86,579   1.1%
    USA 7,719 7,854 1.7% 72,593   71,825 -1.1%
TOTAL   48,755 51,738 6.1% 473,528 513,051   8.3%

 

 

W skali globalnej najlepiej sprzedającym się modelem w listopadzie było nowe Volvo XC60 – sprzedano 8 899 samochodów. Drugą pozycję zajął model V40/V40 Cross Country z wynikiem 8 708 sprzedanych samochodów (9 070 w roku 2016). Na trzecim miejscu: największy SUV Volvo XC90 – 8 415 sprzedanych samochodów (7 872).

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.