Przejdź do treści
Wydarzenia

ŠKODA rozpocznie produkcję aut elektrycznych w 2020 roku

Już za trzy lata ŠKODA AUTO zacznie produkować samochody napędzane wyłącznie energią elektryczną. Wcześniej, w roku 2019, nastąpi produkcja komponentów napędu elektrycznego dla układów hybrydowych typu plug-in. Wytwarzanie podzespołów i samochodów z napędem elektrycznym stanowi jeden z filarów strategii rozwoju marki w najbliższych latach.

„Przyszłość ŠKODY będzie elektryczna” – mówi Dyrektor Generalny ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Planujemy wprowadzić do 2025 roku pięć elektrycznych samochodów w różnych segmentach. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że pierwsza ŠKODA z napędem tego typu będzie budowana w Czechach. Decyzja ta świadczy o bardzo dużym zaufaniu, jakim Grupa Volkswagen darzy nasze zdolności produkcyjne".

s

Produkcję samochodów elektrycznych w fabryce w Mladá Boleslav, już w 2019 roku poprzedzi wytwarzanie komponentów do napędów hybrydowych typu plug-in, które będą dostarczane do samochodów szeregu marek Grupy Volkswagen.

Także w 2019 roku zostanie zaprezentowany pierwszy zelektryfikowany model ŠKODY. Będzie to ŠKODA SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in, budowana na linii produkcyjnej w Kvasinach. Pierwszy model marki napędzany wyłącznie energią elektryczną będzie budowany w Mladá Boleslav od roku 2020. Przypomnijmy, że ŠKODA zaprezentowała już swoją wizję elektrycznego, autonomicznego pojazdu  poprzez model koncepcyjny VISION E na tegorocznej edycji targów motoryzacyjnych w Szanghaju.

s

Elektryfikacja gamy modelowej ŠKODY i produkcja podzespołów napędów elektrycznych dla całej Grupy Volkswagen należą do filarów obranej przez markę ŠKODA „Strategii 2025”. Pozostałe części planu obejmują między innymi digitalizację produktów i procesów produkcji, zdobywanie nowych rynków i rozszerzenie działalności biznesowej marki o szeroki wachlarz usług z zakresu mobilności.

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.