Przejdź do treści
Targi i eventy
Sport
Podróże

Podsumowanie i porywające zdjęcia z regat Volvo Gdynia Sailing Days 2017

21 klas regatowych, ponad tysiąc sportowców z 34. krajów, trzy tygodnie żeglarskich zmagań na wodzie – 18. edycja Volvo Gdynia Sailing Days właśnie dobiegła końca. Pozostawia po sobie niezapomniane wspomnienia i rozbudza apetyt na jeszcze więcej!

Volvo Gdynia Sailing Days to największe regaty w Polsce i drugie, co do wielkości w basenie Morza Bałtyckiego. To nie pojedyncze zawody, ale prawdziwy festiwal sportowy, który ma na celu przybliżyć różne klasy oraz pokazać wartości i całe spektrum możliwości, jakie daje żeglarstwo. W Gdyni rywalizowały dzieci, profesjonalni zawodnicy, byli i przyszli olimpijczycy oraz starsi i niepełnosprawni żeglarze.

Volvo

Sukcesy młodych żeglarzy

Tegoroczną rywalizację w klasie 505 zdominowali Agnieszka Skrzypulec (mistrzyni świata w klasie 470) i Holger Jess – wygrywając aż dziewięć wyścigów.

Kolejne miejsca w gronie 34. załóg z sześciu państw zajęli: Przemysław Zagórski i Michał Olko (YK Stal Gdynia) oraz Dominik Ostrowski i Jakub Folczak (SWOS Warszawa). W Pucharze VGSD rywalizowali także przedstawiciele starej olimpijskiej klasy Latający Holender. Po dziewięciu wyścigach, z których sześć zakończyło się ich zwycięstwem, najlepsi okazali się Jacek Tyszkiewicz i Adrian Górka. Reprezentanci YKP Warszawa oraz UKS FIR Warszawa wyprzedzili Macieja Rokosza i Tomasza Kledzika (Spójnia Warszawa/SRK Latający Holender) oraz Zbigniewa Filipiaka i Piotra Lisieckiego (ŻMKS Orlę Szczecinek).

Volvo

Volvo blisko żeglarzy

Chyba nie ma drugiej marki samochodów, która tak mocno kojarzyłaby się z żeglarstwem jak Volvo. Pierwsze modele, które zjechały z taśm produkcyjnych firmy Volvo, miały w sobie żeglarski komponent. I to komponent nie byle jaki, będący sercem każdego samochodu – silnik firmy Penta produkującej zaburtowe jednostki napędowe. Zresztą silniki tej marki są montowane w jachtach startujących w Volvo Ocen Race, choć Volvo Cars stosuje w swoich samochodach wyłącznie silniki własnej konstrukcji.

W 2001 roku firma Volvo przejęła jeden z najważniejszych wyścigów oceanicznych na świecie, które od tego czasu są rozgrywane, jako Volvo Ocean Race. Te zawody to nie zwykłe regaty, ale 9-ciomięsięczne mordercze zmaganie z żywiołem tylko dla morskich wojowników. W tym roku w październiku ruszy kolejna edycja wyścigu, a jej start ulokowano w Alicante.

Volvo wspiera żeglarstwo nie tylko na szczeblu międzynarodowym. Od wielu lat firma współpracuje z Polskim Związkiem Żeglarskim i zaangażowana jest w Program Volvo Youth Sailing Team. Ma on charakter prospołeczny i stawia sobie za cel zainteresowanie żeglarstwem jak największej liczby dzieci i młodzieży. Wspiera także rozwój młodych polskich żeglarzy, którzy, miejmy nadzieję, staną kiedyś dumnie na olimpijskim podium.

 

Gdynia stolicą żeglarstwa

Modernistyczna Gdynia na kilka dni zmieniła swoje oblicze i stała się stolicą morskich sportów. W tych dniach ulice pełne były ludzi z lornetkami, którzy śpieszyli by obserwować potyczki zawodników, ale łatwo można było również spotkać profesjonalnych żeglarzy i skipperów, którzy z pasją opowiadali swoje morskie przygody i udzielali cennych rad stawiającym pierwsze kroki.

 

Nie tylko żagle…

Podczas Volvo Gdynia Sailing Days nie zabrakło również atrakcji nieżeglarskich. Dla najmłodszych przygotowano na plaży szereg zajęć sportowo-rekreacyjnych, dla trochę starszych zajęcia z profesjonalnymi trenerami sportowymi oraz kino plenerowe. By poczuć szwedzki klimat wystarczyło wybrać się na kawę z cynamonową bułeczką tzw. kanelbullar do Fika Cafe. Gdyńska marina zaroiła się od nowych modeli Volvo, wśród których zakrólowała najgorętsza nowość SUV – XC60. Nie zabrakło także innych modeli, w tym XC90, czy V90 Cross Country.

 

Zakończoną właśnie, 18. edycję Volvo Gdynia Sailing Days bez wątpienia można zaliczyć do bardzo udanych. Cieszy fakt, że z roku na rok regaty trwają coraz dłużej i ściągają coraz większe rzesze ludzi, którzy nie tylko obserwują zmagania żeglarzy, ale sami również wyruszają w morze, by przeżyć przygodę na wodzie. A jeśli przegapiliście Państwo tę imprezę, nasze zdjęcia przybliżą Państwu jej klimat.

Galeria

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.