Przejdź do treści
Wydarzenia
Luksusowe
Flota i rynek

Panamera napędza sprzedaż Porsche

Firma Porsche AG utrzymała tendencję wzrostową, dostarczając klientom na całym świecie około 246 tysięcy aut. Oznacza to, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen przekroczył rekordowy poziom dostaw z 2016 r. o kolejne 4%. Znaczący impuls zapewnił nowy model Panamera, który znalazł blisko 28 tys. nabywców, o 83% więcej niż rok wcześniej.
p
Zwłaszcza hybrydowe odmiany nowego modelu Panamera zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów – co potwierdza naszą strategię produktową. Turbo S E-Hybrid, topowy wariant linii modelowej, stanowi wyraziste połączenie osiągów i efektywności. W skrócie: wyznacza nowe wzorce w swojej klasie” – mówi Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Także na 2018 r. Von Platen spogląda z optymizmem. „Biorąc pod uwagę naszą gamę produktową oraz silne sprzedażowo regiony Europy, Azji i Ameryki, mamy dobrą pozycję”. 
a
Obok Porsche Panamera także dostawy samochodów z linii modelowej 718 znacznie przekroczyły poziom notowany rok wcześniej. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku dostarczono około 25 tys. sportowych aut z umieszczonym centralnie silnikiem, co stanowi 6-procentowy wzrost rok do roku. Również fascynacja „911” trwa nieprzerwanie: w 2017 r. po raz kolejnym przekazano klientom ponad 32 tys. egzemplarzy modelu. Z kolei Macan był najlepiej sprzedającym się samochodem marki Porsche i utrzymał wysokie zainteresowanie sprzed roku, z wynikiem ponad 97 tys. dostarczonych pojazdów (+2%).
a
Największym pojedynczym rynkiem zbytu firmy Porsche pozostały Chiny. W ubiegłym roku dostarczono tam 71 tys. aut, o 10% więcej niż w 2016. Wyniki zanotowane w USA (+2%) oraz Europie (+2%) stanowią kontynuację sukcesu odniesionego w poprzednich latach. Na rodzimym niemieckim rynku klienci odebrali 28,4 tys. samochodów, niemal tyle samo co rok wcześniej. „W 2018 r. nowe Cayenne zadebiutuje w kluczowych regionach sprzedaży, czyli w USA i w Chinach – a to zapowiada dalszy wzrost” – dodaje von Platen. „Niemniej jednak naszym najwyższym priorytetem na przyszłość nadal będzie ekskluzywność marki”. Celem na 2018 r. jest stabilizacja wyników na wysokim poziomie uzyskanym w 2017 r. 
 

PORSCHE AG 
Dostawy nowych samochodów
styczeń-grudzień
2016 2017 Różnica (%)
Cały świat 237 778 246 375 +4%
Europa 78 975 80 262 +2%
Niemcy 29 247 28 317 -3%
Ameryka 65 591 67 714 +3%
USA 54 280 55 420 +2%
Azja-Pacyfik, Afryka
i Bliski Wschód
93 212 98 399 +6%
Chiny 65 246 71 508 +10%

Galeria

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.