Przejdź do treści
Premiery
Sportowe

Nowy model specjalny BMW M3 CS

Konstruktorzy BMW M GmbH poprzez konsekwentnie dobrane modyfikacje jeszcze bardziej wyostrzyli dynamiczny i niezwykle emocjonujący charakter nowego BMW M3.

 

Nowy model specjalny BMW M3 CS (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,3 l/100 km) oferuje idealny balans pomiędzy maksymalnymi osiągami i pełną zdatnością do codziennej jazdy. Konstruktorzy BMW M GmbH poprzez konsekwentnie dobrane modyfikacje jeszcze bardziej wyostrzyli dynamiczny i niezwykle emocjonujący charakter nowego BMW M3.

b

Na przykład szerokie zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) dało nowemu BMW M3 CS bardzo niską masę własną wynoszącą 1585 kg (wg UE, z kierowcą). Z CFRP wykonane są również duże elementy karoseryjne, na przykład maska silnika o 25 procent lżejsza od maski w BMW M3. Wieloletnie doświadczenie firmy BMW w zakresie produkcji elementów z karbonu i tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym przyniosło w nowym BMW M3 CS odczuwalne korzyści. Już sam dach z karbonu pozwolił obniżyć masę o ponad sześć kilogramów w stosunku do konwencjonalnego dachu ze stali. Kolejną zaletą zastosowania tego bardzo lekkiego a przy tym bardzo solidnego materiału jest niższy środek ciężkości pojazdu, co daje BMW M3 CS jeszcze większą zwinność.

b

Na pokrywie bagażnika zamontowana jest na przykład lotka o nowym kształcie wykonana z karbonu o widocznej strukturze włókien. Taka krawędź aerodynamiczna kończąca pokrywę bagażnika istotnie zmniejsza wypór na tylnej osi. W M3 CS zrezygnowano z rollbara, aby zwiększyć funkcjonalność auta w codziennej eksploatacji. Wyśmienita dynamika jazdy nowego BMW M3 CS to zasługa nie tylko zmienionej w stosunku do M3 z pakietem Competition konfiguracji sprężyn i amortyzatorów, ale też nieco wyższej mocy sześciocylindrowego silnika rzędowego. W M3 CS wynosi ona 460 KM, a więc o 10 KM więcej niż w M3 z pakietem Competition. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do 600 Nm.

b

Charakterystyczne brzmienie silnika M zapewnia zaprojektowany specjalnie do modelu CS sportowy układ wydechowy M z czterema końcówkami ze stali szlachetnej idealnie wkomponowanymi w tylny dyfuzor z karbonu. BMW Media 11/2017 strona 3 Poprzez szerokie wykorzystanie alcantary i tapicerki skórzanej w kolorze srebrnym Silverstone i czarnym projektanci BMW M GmbH uzyskali wnętrze o bardzo sportowym wyglądzie. Doskonale pasuje do tego nowy czerwony przycisk start/stop. Celem konstruktorów była redukcja do tego, co niezbędne, a tym samym istotne zmniejszenie masy.

b

Mimo konsekwentnie sportowego charakteru, który widać również w sportowych fotelach M o lekkiej konstrukcji, pasażerowie BMW M3 CS nie muszą rezygnować z komfortu, jaki zapewnia im klimatyzacja automatyczna czy wysokiej jakości, specjalnie dostrojony system Harman Kardon Surround Sound. BMW M3 CS produkowane w limitowanej serii obejmującej ok. 1200 egzemplarzy będzie można zamawiać od stycznia 2018 r.

Galeria

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.