Przejdź do treści
Sportowe

Nowe BMW serii 8 Coupé testowane pod kątem dynamiki jazdy na torze wyścigowym.

Prototyp nowego samochodu sportowego dla segmentu luksusowego poddawany jest rygorystycznym testom na torze w Aprilii – przygotowania do debiutu rynkowego w 2018 r. postępują zgodnie z planem.

a

Prezentując BMW Concept 8 Series, BMW przedstawiła bliską wersji seryjnej koncepcję nowego samochodu sportowego dla segmentu luksusowego. Prototyp zbliżony do modelu produkcyjnego jest obecnie intensywnie testowany na torze doświadczalnym w Aprilii (Włochy). Testy mają na celu przede wszystkim optymalizację dynamiki jazdy na nawierzchniach o wysokim współczynniku tarcia i wyznaczają kolejny etap na drodze do wprowadzenia nowego BMW 8 Coupé na rynek w 2018 roku.

Jazdy testowe przeprowadzane są na silnie zakamuflowanym prototypie, który jednak pozwala łatwo rozpoznać typowe dla sportowych samochodów proporcje nowego BMW serii 8 Coupé. Podobnie jak w przypadku BMW Concept 8 Series dynamicznie rozciągnięte linie, płaska sylwetka oraz szeroki przód i tył dają przedsmak fascynującego sportowego przeżycia.

a

Wrażenie to potwierdza się z każdym okrążeniem ukończonym na torze doświadczalnym we Włoszech. Położony w pobliżu Rzymu obszar z owalnym torem o długości ok. 4 km, obejmującym także strome zakręty, oferuje doskonałe warunki do przeprowadzania testów wysokich prędkości i współczynników tarcia. Ponadto charakterystyka przyspieszania, hamowania i kierowania nowym samochodem sportowym analizowana jest na torach okrągłych, odcinkach slalomowych oraz na różnych nawierzchniach. Bardzo rygorystyczny program testów umożliwia precyzyjne dostrojenie wszystkich elementów układu napędowego i jezdnego. Nowe BMW serii 8 Coupé wykazuje przy tym maksymalną zwinność i precyzję w dynamicznych sytuacjach. Samochód spełnia również najwyższe wymagania w zakresie niezależności i komfortu.

„Jazdy testowe w najtrudniejszych warunkach pokazują, że nasza koncepcja nowego BMW serii 8 Coupé sprawdza się doskonale. Osiągane już teraz wartości dynamiki jazdy są absolutnie imponujące. Nasi klienci i kibice mogą cieszyć nieodległą wizją prawdziwego samochodu sportowego”, mówi Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG ds. Badań i Rozwoju, który nadzoruje program testowy we Włoszech.

a

Wysoki potencjał dynamiki auta wynika z niezwykle bliskiego związku pomiędzy sportami motorowymi a produkcją seryjną. Nowe BMW serii 8 Coupé jest rozwijane równolegle i w ścisłej współpracy z BMW M8 i wyścigowym BMW M8 GTE. Podczas gdy prototyp modelu seryjnego jest poddawany testom wytrzymałościowym, zespoły wspierane przez BMW Motorsport przygotowują się obecnie w Daytonie (USA) do pierwszego startu BMW M8 GTE na torze wyścigowym. W dniach 27-28 stycznia BMW M8 GTE zadebiutuje w 24-godzinnym wyścigu w Daytonie, a w czerwcu 2018 r. weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Doświadczenia zebrane podczas startu tego auta w licznych wyścigach FIA WEC i mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) w Ameryce Północnej wykorzystywane będą na bieżąco w przygotowaniach do produkcji seryjnej BMW serii 8 Coupé.

Wiedza zdobyta podczas treningu i na torze wyścigowym przyczyni się również do rozwoju nowego BMW M8. Już w czerwcu 2017 r. prototyp nowego modelu BMW M GmbH został zaprezentowany podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Pętla Północna legendarnego toru wyścigowego to również główne pole doświadczalne do testowania i udoskonalania nowego BMW M8.

BMW Group określiła swoją wzmożoną obecność w segmencie luksusowym jako jeden z filarów strategii NUMBER ONE > NEXT. Dzięki konsekwentnemu poszerzaniu asortymentu modeli o nowe BMW serii 8 Coupé i nowe BMW M8 firma stwarza idealne warunki do zafascynowania wymagających grup docelowych dzięki unikalnemu połączeniu bardzo dynamicznych właściwości jezdnych i nowoczesnego luksusu.

* Pokazany tutaj samochód jest prototypem BMW serii 8 Coupé. Obecnie nie są dostępne żadne wartości zużycia paliwa.

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.