Przejdź do treści
Premiery

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo

BMW serii 6 Gran Turismo

BMW prezentuje mocno odświeżoną wersję jednej z najbardziej innowacyjnej koncepcji pojazdów w ostatnich czasach.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo łączy komfort podróżowania luksusowej limuzyny z fascynującą estetyką coupé. Wysoka funkcjonalność oraz komfort jazdy i podróżowania nastawiony na długie trasy to cechy, które charakteryzowały poprzedni model, pierwszy z tego gatunku. W nowym BMW serii 6 Gran Turismo zostały doprowadzone do perfekcji. Konsekwentny postęp w stosunku do BMW serii 5 Gran Turismo widoczny jest w sportowej elegancji, wyjątkowo szlachetnym wyposażeniu, innowacyjnym systemie obsługi i systemach wspomagających kierowcę oraz w znacznie wyższej dynamice i wydajności.

Gran Turismo

Lżejsze, bardziej sportowe, bardziej komfortowe i wydajniejsze.

Inteligentna lekka konstrukcja oraz zastosowanie aluminium i wysokowytrzymałych stali w karoserii i komponentach układu jezdnego pozwoliły zmniejszyć masę nowego BMW serii 6 Gran Turismo średnio o 150 kg w stosunku do poprzedniego modelu. W połączeniu ze znaczną optymalizacją właściwości aerodynamicznych, większą mocą i lepszą sprawnością nowych silników daje to jeszcze bardziej sportowe właściwości jezdne i wyższą wydajność. W zależności od wersji silnikowej przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest lepsze nawet o 0,7 s (BMW 630i Gran Turismo) niż w analogicznym poprzednim modelu. Parametry zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu jezdnym NEDC są nawet o 15 procent (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo) niższe niż poprzednio. Dynamika jazdy i komfort BMW Media 06/2017 strona 2 nowego BMW serii 6 Gran Turismo zyskały na znacznym udoskonaleniu układu jezdnego.

Stylistyka: dynamiczne proporcje i eleganckie łagodne linie.

Długość 5091 mm, większa o 87 mm niż w poprzednim modelu, niezmieniona szerokość 1902 mm i wysokość 1538 mm mniejsza o 21 mm dają nowemu BMW serii 6 Gran Turismo dynamicznie wydłużone proporcje. Przód auta jest bardzo wyrazisty. Klosze standardowych reflektorów diodowych sięgają aż do masywnej atrapy chłodnicy BMW. Typową dla BMW sportową elegancję widać przede wszystkim w widoku bocznym. Charakterystyczna jest długa maska silnika, cofnięta kabina, rozstaw osi wynoszący 3070 mm, bezramkowe drzwi oraz wydłużona, sięgająca aż po tył powierzchnia szyb. Linia dachu jak w coupé płynnie łączy się z obniżonym o 64 mm tyłem auta. Mocnym akcentem są trójwymiarowo uformowane lampy tylne.

Niska sylwetka auta daje też dobre właściwości aerodynamiczne. Poza tym aktywne klapy powietrza i inne elementy, takie jak zasłony powietrzne, skrzela i automatycznie wysuwany tylny spojler, pozwoliły obniżyć współczynnik oporu powietrza (Cx) w stosunku do poprzedniego modelu z 0,29 do 0,25.

Idealny balans pomiędzy radością z jazdy, komfortem podróżowania i funkcjonalnością.

Wnętrze oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz niezwykłą przestronność. Podwyższona pozycja siedzenia zapewnia lepszą widoczność i w połączeniu z ergonomicznie rozmieszonymi elementami obsługi zapewnia ogromną radość z jazdy. Kontury wnętrza, dobór materiałów i precyzyjne wykonanie tworzą atmosferę nowoczesności premium. Tylna kanapa nowego BMW serii 6 Gran Turismo oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące i maksymalną swobodę nóg. Dzięki konsekwentnej optymalizacji mimo znacznie niższej linii dachu przestrzeń nad głową jest większa. Komfort podróżowania podnosi też nowo zaprojektowana kanapa tylna i ulepszone wytłumienie. Oferowane opcjonalnie elektrycznie regulowane fotele komfortowe z tyłu umożliwiają ustawienie nachylenia oparcia przyciskiem

Modele oferowane od wejścia na rynek:

BMW 630i Gran Turismo:
  • 4-cylindrowy silnik benzynowy
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic 
  • pojemność: 1998 cm3
  • moc: 190 kW / 258 KM przy 5000-6500 obr/min
  • maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1550-4400 obr/min 
  • przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,3 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,6-6,2 l/100 km
  • emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 152-142 g/km
BMW 640i Gran Turismo / BMW 640i xDrive Gran Turismo:
  • 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic
  • pojemność: 2998 cm3
  • moc: 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 obr/min
  • maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min
  • przyspieszenie [0-100 km/h]: 5,4 s / 5,3 s
  • prędkość maksymalna: 250 / 250 km/h
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,4-7,0 / 8,2-7,7 l/100 km
  • emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 169-159 / 187-177 g/km
BMW 630d Gran Turismo / BMW 630d xDrive Gran Turismo:
  • 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 2993 cm3
  • moc: 195 kW / 265 KM przy 4000 obr/min
  • maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min
  • przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,1 / 6,0 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,3-4,9 / 5,9-5,5 l/100 km
  • emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 139-129 / 154-144 g/km.

Galeria

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.