Przejdź do treści
Elektryczne
Miejskie
Technologie

Napędy elektryczne w nowych modelach Hondy w Europie

„To nie jest wizja odległej przyszłości; wersja produkcyjna tego samochodu trafi do salonów Hondy w Europie w 2019 roku" – tak prezes Hachigo wypowiedział się na temat modelu koncepcyjnego Urban EV, potwierdzając przejście od konceptu do seryjnej produkcji w ciągu dwóch lat.

Model koncepcyjny Urban EV zbudowany został na zupełnie nowej platformie i prezentuje zaawansowaną technologię w wyrafinowanej formie. Umieszczone na aucie, podświetlone na niebiesko logo Hondy to zapowiedź nowego elementu stylizacyjnego w przyszłych modelach marki, wyposażonych z napęd elektryczny. 

Globalnie, do 2030 roku modele wykorzystujące napędy elektryczne będą stanowiły dwie trzecie wolumenu sprzedaży nowych samochodów. W Europie, gdzie zainteresowanie tym tematem jest szczególnie wysokie, osiągnięcie tego celu będzie możliwe w 2025 roku. „Tutaj, w Europie, obserwujemy silniejszy niż gdziekolwiek indziej trend w kierunku elektryfikacji napędów” – stwierdził prezes Hachigo, dodając, że właśnie Europa jest idealnym miejscem globalnej premiery kolejnego etapu w strategii „Elektrycznej Wizji” Hondy.

Przemawiający po Panu Hachigo, Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe, odsłonił nowy model CR-V Hybrid Prototype. „Ten pojazd trafi do salonów w roku 2018 i będzie pierwszym hybrydowym SUV-em Hondy w Europie” - powiedział.

Honda

 

Hybrydowy układ napędowy modelu CR-V zapewnia efektywność w codziennej eksploatacji i doskonałe osiągi. Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię, umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego na koła.

Philip Ross dokonał także prezentacji nowego, w pełni zintegrowanego systemu dystrybucji energii – Power Manager, który może przekazywać prąd z sieci energetycznej do systemu lub zwracać energię generowaną przez panele fotowoltaiczne do sieci, jak również może być wykorzystany do zarządzania dystrybucją energii między baterią pojazdu elektrycznego a domem.

„Jeśli zajdzie potrzeba, Power Manager możne pobierać energię akumulowaną w bateriach pojazdu elektrycznego do zasilania domu, by zminimalizować zapotrzebowanie z sieci głównej” – powiedział Philip Ross. „Pozwala także sprzedawać z powrotem do sieci energię magazynowaną przez samochód elektryczny, co może generować dodatkowy zysk dla właścicieli pojazdów.”

Honda – w ramach programu pilotażowego – wdroży system Power Manager jako część regionalnego projektu inteligentnej sieci energetycznej na zachodzie Francji.

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.