Przejdź do treści
Flota i rynek

Mercedes-Benz liderem segmentu premium w Polsce

Ofensywa Mercedes-Benz nie słabnie i spotyka się z doskonałym odbiorem polskich klientów. Zarówno we wrześniu, jak i w okresie od początku roku modele spod znaku trójramiennej gwiazdy należały do liderów większości segmentów krajowego rynku motoryzacyjnego. Są wśród nich m.in.: Klasa A (1175 sztuk dostarczonych od stycznia), Klasa B (393 szt.), GLA (983 szt.), Klasa C Coupe (287 szt.), GLC w wersjach SUV i Coupe (2141 szt.) czy Klasa S Coupe (131 szt.). Niezmiennie wysoką popularnością cieszą się również Klasa V (630 egzemplarzy od początku roku), Klasa GLS (240 egz.) oraz Klasa S, która tylko we wrześniu trafiła w ręce 74 nabywców, a w okresie od stycznia do września włącznie – 373.

W ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz uzyskał rekordowy udział w rynku, przekraczający 4%. Łącznie, od początku br. zarejestrowano w Polsce 11 033 nowe osobowe Mercedesy (+31,8%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 11 856 szt.), a w samym wrześniu – 1500 (+28,0%; z osobowymi wersjami modeli użytkowych – 1555 szt.). Zapewnia to producentowi ze Stuttgartu pozycję najchętniej wybieranej marki samochodów premium w Polsce.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne rynki

W Europie dostarczono we wrześniu ponad 100 000 aut z gwiazdą (+2,3%) – to najlepszy w historii wynik nie tylko za wrzesień, ale i za 9 pierwszych miesięcy roku. Od stycznia producent sprzedał tu 722 972 samochody, o 8,0% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W Niemczech klienci odebrali w tym czasie 230 980 aut (+5,7%). W minionym miesiącu firma ustanowiła nowe rekordy sprzedaży jednostkowej nie tylko w Polsce, ale również we Francji, Hiszpanii, Belgii, Szwajcarii, Szwecji, Austrii i w Portugalii.

Najlepsze wrześniowe wyniki sprzedaży w historii firmy Mercedes-Benz zanotował również w regionie Azji i Pacyfiku – nowe samochody odebrało tam 78 891 klientów (8,6%). Od początku roku liczba dostaw osiągnęła poziom 661 131 egzemplarzy, o 22,9% więcej niż w porównywalnym okresie roku 2016. Nowe rekordy sprzedaży we wrześniu i w ciągu 9 minionych miesięcy zanotowano w Chinach, Japonii, Australii, na Tajwanie i w Indiach. W Państwie Środka raz kolejny zanotowano dwucyfrowy popyt na auta spod znaku trójramiennej gwiazdy – we wrześniu dostarczono tam 51 127 pojazdów, a od początku roku już 442 899 (+29,9%).

Także w regionie NAFTA Mercedes-Benz ustanowił we wrześniu nowy rekord liczby dostarczonych aut – 34 698 sztuk. To m.in. zasługa znacznego wzrostu i najlepszych w historii wyników sprzedaży w Kanadzie oraz w Meksyku. W USA klienci odebrali w ubiegłym miesiącu ponad 29 000 samochodów, a od początku roku – 242 250.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele

Klasa E z nadwoziem limuzyna i kombi pobiła we wrześniu kolejny rekord popularności – model trafił w ręce 32 178 klientów (+15,1%). Od początku roku jego sprzedaż „skoczyła” o 57,4%, osiągając najwyższy w historii poziom za pierwsze 3 kwartały roku. Ponad dwukrotnie więcej nabywców znalazła też limuzyna Klasy E z przedłużonym rozstawem osi, oferowana wyłącznie w Chinach oraz w Indiach.

SUV-y Mercedesa zanotowały rekordowe wyniki sprzedaży zarówno w ubiegłym miesiącu, jak i w okresie od początku roku. We wrześniu klienci odebrali 78 277 SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy (+14,8%), o około 7500 szt. więcej niż w poprzednim miesiącu najlepszym pod względem sprzedaży SUV-ów. Do tego sukcesu przyczyniły się rekordowe liczby dostaw modeli GLA, GLC, GLC Coupé oraz Klasy G.

„Entuzjazm klientów wobec SUV-ów Mercedesa stanowi doskonałe potwierdzenie efektów naszych działań. We wrześniu pobiliśmy kolejny rekord i dostarczyliśmy ponad 78 000 SUV-ów. Oznacza to, że poprzedni najlepszy wynik przekroczyliśmy o ponad 7500 sztuk” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

Samochody marzeń Mercedes-Benz znalazły we wrześniu o 20,9% więcej nabywców niż przed rokiem. Łącznie, od początku roku trafiły w ręce 131 572 klientów (+27,3%). W ubiegłym miesiącu swoją rynkową premierę świętowała Klasa E Cabriolet, a we Frankfurcie, przed oczami szerokiej publiczności, po raz pierwszy zadebiutowały odnowione Klasy S Coupé i Cabriolet. Modele te kontynuują historię wspaniałych sukcesów aut marzeń: popularności tego segmentu dowodzi łączna sprzedaż coupé, kabrioletów i roadsterów Mercedesa na poziomie 3,5 mln szt.

smart

We wrześniu dostawy dwu- i czterodrzwiowych smartów osiągnęły poziom 12 761 aut, a od początku roku przekroczyły barierę 100 000 sztuk. Jak dotychczas największym rynkiem zbytu miejskich modeli jest Europa, a za nią plasuje się region Azji i Pacyfiku, gdzie w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. ustanowiono nowy rekord, częściowo z uwagi na znaczną dynamikę sprzedaży w Chinach. We wrześniu szczególnie istotny wzrost marka uzyskała w Belgii, Holandii i Austrii. Do 2020 r. koncern Daimler planuje zamienić smarta w Europie i Ameryce Północnej w producenta aut wyłącznie elektrycznych, a niedługo później zamierza uczynić to samo na pozostałych rynkach. Decyzja ta została ogłoszona podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Tym samym smart będzie pierwszą marką samochodów, która całkowicie przestawi się z oferowania silników spalinowych na elektryczne.

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars

 

Wrzesień 2017 r.

Zmiana w %

Styczeń-wrzesień 2017 r.

Zmiana w %

Mercedes-Benz

220 894

+4,5

1 717 300

+11,7

smart

12 761

-8,8

100 614

-4,8

Mercedes-Benz Cars

233 655

+3,7

1 817 914

+10,6

 

 

 

 

 

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

 

 

 

 

Europa

101 110

+2,3

722 972

+8,0

- w tym: Niemcy

27 356

-1,0

230 980

+5,7

Azja i Pacyfik

78 891

+8,6

661 131

+22,9

- w tym: Chiny

51 127

+11,4

442 899

+29,9

NAFTA

34 698

+0,6

289 304

-0,3

- w tym: USA

29 008

-1,7

242 250

-2,8

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.