Przejdź do treści
Wydarzenia
Flota i rynek

FABIA i OCTAVIA rywalizują o tytuł najpopularniejszego samochodu w 2017 roku

Całkowity rynek samochodów nowych w listopadzie wyniósł 41 234 samochody, co stanowi wzrost o 10,8% wobec analogicznego okresu w roku poprzednim. Od początku roku zarejestrowano już w Polsce 437 297 nowych samochodów, czyli o 17,4% więcej niż w pierwszych jedenastu miesiącach roku poprzedniego. Jeśli taki trend wzrostowy utrzyma się także w grudniu, kończący się rok ma szanse zakończyć się najlepszym wynikiem w historii polskiego rynku samochodowego, pobijając wynik z roku 2000, gdy w Polsce sprzedano ponad 468 000 aut.
 
Na tym tle szczególnie dobrze wypada forma ŠKODY, która jako lider jest jedną z głównych sił rozpędzających rynek. W listopadzie dostarczyła na polskie drogi aż 5672 samochody, to jest o 9,7% więcej od wyniku osiągniętego w listopadzie zeszłego roku i stanowi 13,8% wszystkich samochodów zarejestrowanych w tym okresie. Dynamika wzrostu jest jeszcze większa w klasyfikacji rocznej i wynosi 19,1% (56 826 egzemplarzy ŠKODY zarejestrowanych w pierwszych jedenastu miesiącach roku versus 47 709 w analogicznym okresie w roku poprzednim); udział rynkowy w tym okresie wynosi 13%.
 s
Tak mocną pozycję na polskim rynku ŠKODA zawdzięcza przede wszystkim dwóm modelom niepodzielnie panującym na polskich drogach od lat: FABIA i OCTAVIA. Pierwszy z nich w listopadzie zanotował ogromny wzrost wyniku aż o 42,1% do 2 092 rejestracji, co dało mu pozycję zdecydowanego lidera w zestawieniu miesięcznym i awansowało na pozycję lidera także w zestawieniu rocznym. Przez nieznaczny spadek listopadowego wyniku, OCTAVIA zajęła drugie miejsce w obydwu zestawieniach, po pierwszych jedenastu miesiącach roku tracąc do FABII tylko 74 rejestracje (17 464 vs 17 390 rejestracji od początku roku, wzrost o odpowiednio 27,2% i 11,9%). To między tymi dwoma modelami rozegra się w grudniu rywalizacja o tytuł numeru 1 polskiego rynku 2017 roku.
 
Choć FABIA i OCTAVIA niezmiennie przewodzą od początku roku rynkowi flotowemu, wpływ na sukces FABII miał także wynik osiągnięty wśród Klientów Indywidualnych, którzy w listopadzie odebrali aż 693 egzemplarze tego modelu – aż o 59% więcej niż w listopadzie 2016 roku. Dzięki temu wynikowi FABIA awansowała na pierwsze miejsce rynku flotowego nie tylko w klasyfikacji miesięcznej, ale i całorocznej.
 
Dobrą formę zaprezentowały w listopadzie także pozostałe modele z gamy ŠKODY. Model RAPID zyskał w minionym miesiącu 806 nowych nabywców, dzięki czemu utrzymał się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych modeli na polskim rynku. Z wynikiem 249 zarejestrowanych egzemplarzy najmniejszy model CITIGO był w listopadzie najpopularniejszym samochodem w swoim segmencie. Drugim najpopularniejszym modelem w swojej klasie tak w listopadzie, jak i od początku roku pozostaje flagowy model SUPERB, który w minionym miesiącu poprawił swój wynik o znaczące 23,5%, do 672 rejestracji.
 
W związku z faktem, iż na rynek dopiero wkracza nowy model KAROQ, najpopularniejszym SUV-em ŠKODY pozostaje KODIAQ. Znalazł on w listopadzie kolejnych 250 nabywców, co na przestrzeni całego roku daje mu już wynik 2 629 egzemplarzy na polskich drogach.

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.