Przejdź do treści
Dostawcze

367.900 samochodów użytkowych od Volkswagena

Volkswagen Samochody Użytkowe w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku dostarczył do klientów na całym świecie 367.900 egzemplarzy modeli T, Caddy, Crafter i Amarok.

Oznacza to wzrost o 4,9 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W Polsce marka Volkswagen Samochody użytkowe od stycznia do września 2017 roku dostarczyła klientom o 688 samochodów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost liczby rejestracji o 11,69 procent. Przy liczbie rejestracji wynoszącej w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2017 roku w sumie 6.573 aut, udział marki w rynku pojazdów dostawczych wzrósł do 11,07 procent.

a

Liczba samochodów dostarczonych klientom w Europie Zachodniej zwiększyła się o 2,6 procent i wyniosła do 249.500 egzemplarzy. We Włoszech sprzedano 9.100 samochodów (+11,6 procent), w Hiszpanii 11.100 (+10,8 procent), a we Francji 15.500 (+9,9 procent). W Niemczech nabywców znalazło 91.900 aut (-0,1 procent), a w Wielkiej Brytanii 35.700 (-4,1 procent). 

W Europie Wschodniej sprzedaż samochodów marki Volkswagen Samochody Użytkowe wzrosła o 17,1 procent do 29.000 sztuk.
c
Na polskim rynku popyt na auta dostawcze marki VWU wzrósł do 6.573 sztuk (+11,69 procent). Po 9 miesiącach 2017 roku Volkswagen Samochody Użytkowe jest zdecydowanym liderem w segmencie B, w którym popyt na wszelkiego rodzaju pojazdy skonstruowane na bazie modelu serii T wzrósł o aż 18,76 procent. Co piąte auto sprzedawane w tym segmencie ma na masce logo Volkswagena. Od stycznia do września 2017 roku klientom dostarczono 2.551 takich pojazdów, czyli o 403 egzemplarze więcej niż przed rokiem.

W Ameryce Północnej (Meksyk) sprzedano 7.700 aut, co oznacza wzrost o 37,0 procent. Również w Ameryce Południowej (+21,9 procent do 30.600 sztuk) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (+17,3 procent do 19.200 egzemplarzy) marka dostarczyła klientom więcej aut niż rok wcześniej.

Spadki odnotowano w Afryce (-6,9 procent, 10.300 samochodów) oraz na Bliskim Wschodzie (-12,7 procent, 21.600 aut).

c

Zestawienie sprzedaży na świecie w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku: 
• 153.800 modeli serii T (146.900; +4,7 procent)
• 123.200 modeli Caddy (116.900; +5,3 procent)
• 57.800 modeli Amarok (51.900; +11,4 procent)
• 33.100 modeli Crafter (35.000; -5,4 procent).

Zestawienie liczby rejestracji w Polsce w okresie od stycznia do września 2017 roku:
• 2.689 modeli Caddy (+8,6 procent)
• 2.551 modeli serii T (+18,76 procent)
• 1.181 modeli Crafter (+29,5 procent)
• 252 modeli Amarok (-42,86 procent).

Komentarze specjalistów

Hubert Niedzielski

Dział Marketingu ŠKODA

Cieszymy się, że nasze dwa modele, Fabia i Octavia, są w tym roku zdecydowanie najpopularniejsze wśród klientów, decydujących się na zakup nowych aut. To wynik wielu lat realizowania konsekwentnej strategii i dużej dbałości w dostosowywaniu specyfikacji oraz oferty do potrzeb polskiego rynku.

Tomasz Chodkiewicz

Dyrektor sprzedaży Peugeot, Citroen, DS. Automobiles

Generalnie postawiliśmy sobie za cel pokazać się jeszcze raz na rynku flotowym. Zaczynaliśmy wszystko od początku. Nowy zespół, nowa strategia sprzedaży do firm.